katastrofálne emisie

Barix
Příspěvky: 12
Registrován: pon 12. říj 2015 16:29:13

katastrofálne emisie

Příspěvek od Barix »

Tak naše téčko opäť trochu hnevá
Sme hrdými vlastníkmi T3 s 2.1 WBX motorom, ten ponúka síce fasa výkon avšak aj každoročné absolvovanie emisnej kontroly.
Na tej poslednej sme sa dozvedeli že podiel nespalených uhlovodíkov (HC) presahuje hodnotu 3000, čo je v podstate desaťnásobok povolených hodnôt.
Ruka v ruke stým ide aj hodnota CO kde limit 2,5 prekračujeme číslom 8. Čiže nech je emisný technik akýkoľvek kamoš, neprejde to, motor už zjavne trpí a tak to chce vyriešiť.
Kameň úrazu je však samotný motor, v podstate bastard obsahujúci riadiacu jednotku, vstrekovače a rozdelovač, no chýba mu lambda a nešťastný katalyzátor.
Veľmi radi by sme nastavili bohatosť zmesi, čo by mohlo byt základom problému, no len absolútne netušíme ako sa to na tomto motore vykonáva. Má niekto predstavu?
Ako postupovať pri diagnostike týchto hodnôt a ich príčiny? Môžem očakávať problém s kompresiou, ventilmi, hydroštelmy a pod?

Ďakujem za každé nasmerovanie
mil52
Příspěvky: 17
Registrován: pát 15. kvě 2015 19:27:10

Re: katastrofálne emisie

Příspěvek od mil52 »

Ahoj Barix
Jaký máš kód motoru? Pokud DJ ten kat nemá.
Začni kontrolou tlaku-pak vyzkoušet vstřikovače aby správně rozprašovali při předepsaném tlaku a nekapali to může být příčina ,zkontrolovat tlak benzínu před vstřikovači zda má předepsaný tlak , dát nové svíčky a celkově zkontrolovat a seřídit.
Pokud máš špatné hydra tak to poznáš že pravidelně ťuká- (můžou začít ťukat pokud popojedeš párkrát z garáže a to se srovná při delší jízdě) pokud ťukají pořád tak jsou špatná-může být špatný jen jeden.
Barix
Příspěvky: 12
Registrován: pon 12. říj 2015 16:29:13

Re: katastrofálne emisie

Příspěvek od Barix »

Jasne je to DJ

Takže postupnosť prác pre vyriešenie problému:
Kontrola kompresie suchá/olej, pre tento účel zakúpim testovaciu sadu
Kontorola vstrekov (stačí posúdiť kvalitu rozprášenia len vizuálne, alebo treba aj nejaké udelátko?)
Tlak paliva, asi sa tiež nevyhnem testeru, ale nevadí, zíde sa...
Hydroštely podľa môjho ucha klepú, tak sa začínam zmierovať stým, že sa vymenia

Mám ešte podozrenie na zapalovací modul, ktorý by mohol robiť šarapatu:
http://www.vw-bus.com/en/VW-Bus-T3-WBX-Ignition-Module

Taktiež odskúšam regulátor tlaku paliva či neprepúšta benzín...

Vidím, že sa mám načo tešiť.)
mil52
Příspěvky: 17
Registrován: pát 15. kvě 2015 19:27:10

Re: katastrofálne emisie

Příspěvek od mil52 »

Nevím co myslíš suchý/olej
Pokud budeš měřit tlak paliva to děláš tak že tím měříš zrovna regulátor tlaku.
Kontrola vstřiků je vizuální , při zavřeném vstřiku a správném tlaku nesmí odkapovat a při otevření musí rozprašovat.
Zapalovací modul -pokud jde pravidelně jiskra tak je v pořádku.
Hydra bych ještě kouknul na seřízení pokud mlátí i po delší cestě-je tam základní nastavení vahadel -mohlo dojít k nějakému opotřebení
Pokud měřili emise a tloukli hydra tak to Ti zvýšilo emise určitě
Uživatelský avatar
arawak
Příspěvky: 264
Registrován: úte 19. kvě 2015 22:10:31
Kontaktovat uživatele:

Re: katastrofálne emisie

Příspěvek od arawak »

A co olej ?
nebere to moc oleje ?
Barix
Příspěvky: 12
Registrován: pon 12. říj 2015 16:29:13

Re: katastrofálne emisie

Příspěvek od Barix »

Mil52: myslím meranei kompresie na sucho a následne so vstreknutím trocha oleja do valca, tým by sa malo dať definova´t o akú netesnosť ide, či ventil, alebo valec...
Čiže merať pred alebo za regulátorom?


awarak: Spotrebu oleja neviem subjektívne posúdiť, samozrejme, že niečo to žerie, ale pripisujem to rôznym druhom slzenia na bloku motora, čo je problém sám o sebe...napríklad tiež slzí olej von cez risku
Na dlhých cestách (cez 2000km) sa samozrejme olej dolieval, ale vždy to bolo tak do pol litra...v norme to asi nie je, ale....)
mil52
Příspěvky: 17
Registrován: pát 15. kvě 2015 19:27:10

Re: katastrofálne emisie

Příspěvek od mil52 »

Pokud dolíváš na 2000km 0,5l oleje to je v normě -tím je jasné že jsou kroužky dobré.
S tím olejem při zjišťováni netěsnosti ventilů to dělám jinak a vím přesně který ventil to je-pokud netěsní,proto tak blbá otázka sucho/olej :D
Vyřeš ty hydra a zkus zajet na emise -mohlo by to být dobré.
Barix
Příspěvky: 12
Registrován: pon 12. říj 2015 16:29:13

Re: katastrofálne emisie

Příspěvek od Barix »

Tak to si ma potešil.)

Ako prebieha výmena hydroštel, dolu hlava a potom? treba si na niečo dávať bacha, dúfam že netreba otvárať blok motora?
Naposledy upravil(a) Barix dne stř 11. lis 2015 20:26:42, celkem upraveno 1 x.
DOKA
Příspěvky: 188
Registrován: pát 07. srp 2015 1:10:45

Re: katastrofálne emisie

Příspěvek od DOKA »

Ahoj já si myslím že bez LAMBDY to jen tak seřídit nepůjde?!
DOKA
Barix
Příspěvky: 12
Registrován: pon 12. říj 2015 16:29:13

Re: katastrofálne emisie

Příspěvek od Barix »

DOKA, ja si zas nemyslím, že by na to nemci nemysleli, veď lamba tam nie je už od výroby....
Skorej sa zamýšlam AKO nastaviť bohatosť zmesi. Žeby bolo všetko "natvrdo" nahrane v riadiacej jednotke a spoliehalo by sa na stabilitu systému bez možnosti úprav a nastavení...?
Odpovědět