Stránka 2 z 3

Re: Autobaterie - Jak silnou do busíku? co je moc co málo?

Napsal: pát 02. zář 2016 17:20:27
od lukkas
Ahoj,

A nebo je docela zajímavé toto:

https://www.mulac.cz/prislusenstvi-k-au ... cyr120.htm

Je to sice dražší než obyč. relé, ale mohlo by to pomoct s životností baterií :) Nemáte to někdo vyzkoušené?

A co je hlavní, nezapomínat na pojistky a dostatečně silné kabely.

Re: Autobaterie - Jak silnou do busíku? co je moc co málo?

Napsal: pát 02. zář 2016 20:29:45
od arawak
Mám to už několik let a maká to bez problémů.. :D

Re: Autobaterie - Jak silnou do busíku? co je moc co málo?

Napsal: sob 03. zář 2016 14:09:00
od Karel
Tak do toho chytrého relé jdu i já :)
Díky za pomoc a možná to jen celé shrnu.

Zadní kapsa max. baterie cca 100Ah.
Přední cca 74Ah čím nižší(velikost) tím lepší kvůli zakrytování.

Na vaření kafe použít plynový vařič :!: :idea:

Ponaučení :idea: .. už nikdy nepropojovat dvě baterie na tvrdo :!: :!:

Moc díky za rady beru si je k srdci.

čus :idea: :ugeek:

Re: Autobaterie - Jak silnou do busíku? co je moc co málo?

Napsal: ned 04. zář 2016 19:50:45
od arawak
na kempování větší na motor standart... :D

Re: Autobaterie - Jak silnou do busíku? co je moc co málo?

Napsal: stř 07. zář 2016 20:21:14
od františek
no mě teď po pár letech odešla kempová, tak jsem laboroval, a nakonec to risknul a koupil trakční 8O Ah, neměl jsem nikoho po ruce kdo by s tím měl kdovíjakou zkušenost, tak to zprubuju já
a mám přepínací relé

Re: Autobaterie - Jak silnou do busíku? co je moc co málo?

Napsal: čtv 29. zář 2016 15:52:09
od arawak
Inteligentní bateriové propojovací relé Cyrix-ct 12/24V 120A


Cyrix-ct 12/24V 120A mikroprocesorem řízený bateriový propojovač (nebo také separátor či oddělovač). Relé pro dobíjení druhé baterie.

Heavy Duty bateriový propojovač automaticky spojí paralelně baterie pokud napětí na baterii dosáhne nastavené úrovně (což v praxi znamená, že baterie je nabíjená) a rozpojí baterie, pokud napětí klesne pod nastavenou úroveň (baterie přestaly být dobíjeny). Cyrix také rozpojí baterie při přepětí, například když dojde k poškození nabíjení. Hlavní využití je tedy v expedičních vozech, kde jsou dvě baterie, jedna startovací a druhá napájecí. Baterie budou spojeny při nastartovaném motoru, dobíjení solárním panelem, nebo připojení na externí zdroj.

Cyrix-ct je exelentní náhradou diodových separátorů (izolátorů). Hlavní vlastnosí je, že úbytek napětí je nulový, takže výstupní napětí alternátoru nebo nabíječe nemusí být navyšováno.

Některé konkurenční separátory pracují na čistě napěťím řízené bázi, takže v případě náhlého poklesu napětí (připojení velké vybité baterie) dojde k rozpojení a to vede k selhání celého systému. Software Cyryxu-ct 12/24 dělá více než jen spojuje a rozpojuje baterie na základě napětí. Cyryx-i 12/24 sleduje základní napěťový trend (rostoucí nebo klesající) a obrátí předchozí stav pouze je-li trend změněn v určitém časovém úseku.

12/24 automatické nastavení
Cyryx-i 12/24 automaticky provede volbu napětí

Upřednostnění startovací baterie
Typicky je startovací baterie připojena přímo k alternátoru. Napájecí baterie (baterie pro napájení elektrických spotřebičů ve voze, karavanu, či lodi) je spojována se startovací pomocí Cyrix-i 12/24. Jakmile Cyryx-i rozpozná, že napětí na startovací baterii dosáhlo potřebné úrovně, sepne se a tím dojde ke spojení obou baterií a jejich nabíjení alternátorem.

Oboustranné měření napětí
Cyric měří napětí na obou bateriích. Pokud dojde k dobíjení napájecí baterie (například v kempu nebo marině), pak dojde také ke spojení se startovací baterií a jsou dobíjeny obě.

Aby se předešlo nenadálým situacím při montáži nebo je-li jedna baterie odpojena, Cyryx se nesepne, pokud jedna z baterií má nižší napětí než 2V (12V baterie), nebo 4V (24V baterie)

Paralelní spojení v případě nouze (pomoc při startu)
Cyrix může být spuštěn-sepnut tlačítkem (není součástí zařízení) automaticky na dobu 30s od sepnutí tlačítka, nebo lze provést zapojení, kdy baterie jsou spojeny po celou dobu sepnutí tlačítka. Obojí se může využít k dosažení většího startovacího výkonu baterie.

Teplotní ochrana
Cyrix-ct obsahuje zabudovanou teplotní ochranu.


TECHNICKÉ PARAMETRY
Trvalý proud :120A
Maximální proud (5s): 180A
Vstupní napětí: 0-36VDC
Spojovací napětí (spoždění ca 10min): 13 / 26V
Spojovací napětí (spoždění ca 4s): 13,8 / 27,6V
Rozpojovací napětí (spoždění ca 10min): 12,8 / 23,6V
Rozpojovací napětí (spoždění ca 4s): 11,8 / 23,6V
Odpojení při přepětí: 16 / 32V
Spotřeba v rozepnutém stavu: 4mA
Rozměry: 46/46/80mm, 0,1kg
Cyr120.jpg
Cyr120.jpg (30.85 KiB) Zobrazeno 7087 x

Re: Autobaterie - Jak silnou do busíku? co je moc co málo?

Napsal: čtv 24. lis 2016 16:29:31
od Jenda - Povoda
arawak píše:Mám to už několik let a maká to bez problémů.. :D
Ruda nekecá. Taky mám v busu už nějakej rok a o baterkách nevwim... Malá šikovná věcička s jednoduchým zapojením

Re: Autobaterie - Jak silnou do busíku? co je moc co málo?

Napsal: sob 14. říj 2017 22:38:22
od arawak
Tak jsem to zakřik.... :o

ale stačilo očistit kontakty a maká jak zamlada... :D

Re: Autobaterie - Jak silnou do busíku? co je moc co málo?

Napsal: sob 14. říj 2017 22:39:18
od arawak
:D

Re: Autobaterie - Jak silnou do busíku? co je moc co málo?

Napsal: sob 14. říj 2017 22:40:55
od arawak
:D