Stránka 3 z 5
Re: Co s motorem...možnosti výměny motoru, alternativní pohonné jednotky
Napsal: stř 14. pro 2016 14:27:57
od PavelTdi
No hlavně nezapomeňte , že bez výraznýho urychlení převodovky nemá TDi , nebo mTDi smysl . . . A to je další docela velká investice . Pokud ale absolvujete celou anabázi i s převodovkou , je bus rychlostí a dynamikou v pohodě použitelnej klidně i na cestu k moři po dálnici . . . Pak si při rychlosti 110 - 120km/h vezme kolem 6,5l/100km . . .
Re: Co s motorem...možnosti výměny motoru, alternativní pohonné jednotky
Napsal: stř 14. pro 2016 15:39:13
od Slávek
Teď už mám zrychlenou převodovku, ale první dva roky jsem měl ABH a smysl to taky mělo. I když se nedá jet stopade, tak to je úsporný a spolehlivý. Na cca 3000 otáček to jelo sto, ale i stodvacet se dalo vytáhnout. Jezdil jsem 80. Teď jedu na 3000otáček asi 130 za 25000 a jezdím 100. Ani "jedna velká pokladnička" to není, protoze i když nás za to nezavřou tak to shnije

Rozumný by bylo leda stavět plnohodnotnyho veterána.
Re: Co s motorem...možnosti výměny motoru, alternativní pohonné jednotky
Napsal: stř 14. pro 2016 16:33:20
od Slávek
Vypišme si co je potřeba za díly na TDI. Navíc, oproti zdechline čoudící nenažrané. ( nebijte mě

)
Spojková lamela z busu benzínu (vyrobil jsem si z těch dvou)
Pravý držák motoru ( vyrobil jsem si)
Redukci k turbu TDI / původní parohy
Díly elektro a kabeláž z darcovskeho auta -chce to koupit celý auto s tím motorem
Co dál už si nepamatuju? Nic ne?
Re: Co s motorem...možnosti výměny motoru, alternativní pohonné jednotky
Napsal: pát 16. pro 2016 0:21:09
od Merlin
Ahoj všichni!
Je to tak jak psal Bedřich a Kubajs (klidně bych na ten felďáckej motor použil čerpadlo z 1,6 D a nechal nastavit na motor 1.9 D, takže můžu použít i držák vstřikovacího čerpadla z 1,6 D). PavelTdi správně popsal problém převodovky (jen pro info. ABH rozhodně nejede 100km/h při 3000 ot./min a standart kolech...podle grafu je to zhruba v oblasti 3600...nezapomínejme, že tachometr přeměřuje). Nu a s těma výkonama... díky krouťáku to líp pojede, neb v kopcích to nebude tak rychle umírat samozřejmě maximálka se nezlepší, ale sám jsem byl překvapenej že udržovat AAZ (který je de facto stejný) na 3200ot./min není zas tak uširvoucí.
Sečteno a podtrženo, máš-li na to čas, prostředky a znalosti, loupni tam TDi a máš z toho raketu. Nemáš-li jednu z těchto věcí, schopností, tak je 1.9 D solidní alternativa....aspoň dle mého tedy.
Ať to sviští, Merlin.
Re: Co s motorem...možnosti výměny motoru, alternativní pohonné jednotky
Napsal: pát 16. pro 2016 10:50:23
od Dan
To (m)TDI se tam dá strčit i na původní držáky a všecko okolo, záleží, jakej typ to je...
Žádnej univerzální výčet dílů neexistuje, je to Lego, dá se to postavit s různejma turbama, v různých set-upech.
Záleží, co od toho kdo chce.
Dá se to x-krát postavit jinak.
Podle mýho neutahaný AEF z Feldy pro toho, kdo byl zvyklej jezdit v klidu s 1,6D nebo AAZ pro někoho, kdo nechce v kopcích jezdit na trojku a občas za to zatáhnout, je slušná a nekomplikovaná volba.
S implementací TDI přichází výše popsaný souvislosti, který jsou zkrátka navíc, než jen "přehodit" motor.
Re: Co s motorem...možnosti výměny motoru, alternativní pohonné jednotky
Napsal: sob 13. kvě 2017 20:37:31
od Voky17
Ahoj mám dotaz, došlo konečně na výměnu motoru. Mám motor 1.9D z felicie. Dotaz : jdou něčím nahradit svody z 1,6D,jelikož jsou v hajzlu. A svody z tý 1.9 tam nejdou použít
Re: Co s motorem...možnosti výměny motoru, alternativní pohonné jednotky
Napsal: pát 02. čer 2017 23:14:33
od Merlin
Ahoj Voky!
Předpokládám, že jsi už problém vyřešil, ale pro úplnost...
Nejdou, pokud chceš zachovat originální výfukový potrubí, který na ně navazuje.
Takže máš před sebou dvě možnosti:
- sehnat jiný (zdravý) výfukový paroží z 1,6 D v T3.
- nechat výfukový svody z 1,9 D, ale musíš si dosochat navazující výfukovou rouru směrem k tlumiči.
Ať to vrčí, Merlin.
Re: Co s motorem...možnosti výměny motoru, alternativní pohonné jednotky
Napsal: ned 13. srp 2017 0:30:36
od Voky17
Nové hlášení

Motor byl vyměněn za 1,9d z felicie. Ujel 20 km a umřel (zakouslý na klice). Myslel jsem že to zapálím

Dal jsem si chvilku pauza a sehnal jsem celou felicii s moc pěkným motorem. Motor tam během dvou dnů byl a teď mám problém viz nové téma Budíky. Takže to jde. Všem s výměnou motoru hodně štěstí a případně dotazy posílejte, prošel jsem si to a řešil jsem snad všechno

A všem děkuji zde za info a pomoc, moc pomohlo
Re: Co s motorem...možnosti výměny motoru, alternativní pohonné jednotky
Napsal: ned 13. srp 2017 1:17:22
od Merlin
No potěš koště, tomu říkám srdcař! Velkej obdiv Tvojí vůli. Tak hlavně, že to skončilo happyendem, budíky jsou prkotina. A jen pro úplnost, jak se to kouslo na klice...bordel v oleji, porucha mazání, blesk z nebes... Dával jsi vanu i s čerpadlem z T3?
Ať to vrčí bez problémů, Merlin.
Re: Co s motorem...možnosti výměny motoru, alternativní pohonné jednotky
Napsal: pon 14. srp 2017 7:08:01
od Voky17
Vanu s čerpadlem jsem měnil z 1,6d. Byl to motor z vrakoviště a už při prvním startu zněl divně. Víc jsem to neřešil, dojel jsem si do Krumlova pro celou felicii a hlavně jsem ji slyšel běžet. První výměna na dost dlouho a podruhé za tři dny hotovo i s vyndáním motoru z felicie
