Tak a jeto tady. Prvněza15 let soužití Lucka nedojela domů. 3 kiláky od baráku mi rupla expanzka. Naštěstí jsem to snad odhalil včas. Takže expanzka objednaná, 10 litrů fridexu a 5 litrů destilky snad bude stačit. Držte mi palce. Mam na opravu 2 tejdny abych stih jet na letošní náš první sraz. (a asi i poslední )
Radím v rámci opravy chladícího systému, když už máš vypuštěnou vodu, tak prohlídnout i ty 2 kovový trubky co vedou pod autem. Pokud tam máš ještě původní, tak ty dokážou proreznout. Stalo se mně to asi před 13 lety taky pár km od baráku. Zvenčí se trubky tvářily jakože zdravě - nátěr tlumexem umí schovat, ale odpadl koláč rzi i s tlumexem a voda se odporoučela na silnic. Zůstala jen díra v trubce, kterou bys hravě prostrčil balíček žvejkaček naplocho.
Tam jsou plastový
Ale nejdřív to na zkoušku zaleju jenom vodou a necham pořádně ohřát ať zbytecně nerozházim novej fridex po silnici. A taky,se tim propláchne soustava.
Koukám, že tem Venca musí mít pořád nějaký extra buřty. Von prostě nemůže mít pod autem plastový trubky jako každej jinej .
Překvapuje mě, že z takové prasklinky byl tak masivní únik, žes nedojel 3km dom. To se mi až nechce zdát. Na druhou stranu když není co ani jak dolévat, jde to fakt těžko.
Dolévat bylo co ale jak sem nalil tak to hned teklo pod auto. To nemělo cenu pokoušet. Nad vsí mi přestalo jít horko na nohu tak srm věděl, že je zle. Taksem doplachtil ten kilák z kopce ke krámu a tam to odstavil.
Podke toho jak byl vlek mokrej tak to chcalo ňakou dobu.
No to znamená, že Martin má novější bus 85+. Kovový trubky se dávaly do prvních dieslů, pak zřejmě došlo na technický "facelift" v podobě jinačí elektriky, plastových vodních trubek, rozměry oken, zadní vrata apod.
Já ty kovový trubky měnil za sadu nerezových před pár lety, když jsem měnil motor. Jinak prasklou nádobku jsem měl už taky. V mém případě byla prasklinka u nátrubku na gumovej šlauch. Ale prolínalo to málo, takže se dalo dojet a zjišťovat únik v pohodlí domova. To taky není od věci, vyměnit si v busovi nádobku. Ono ten 40 let starej plast co operuje s teplou vodou, nemrznoucí chemikálií a střídáním teplot už má taky svoje odžitý...
Takže asik opraveno. Expanzka nová. Systém proláchnut čistou vodou. Následně sem nalil a odvzdušnil system s čistou vodou a ne hal natlakovat. Pak jsem to zas cely vylil. Fridex nalit, odvzdušněn, dolit, odvzdušněn, dolit, odvzdušněn. Zkušební jízda přes několik prudkých kopců, sahara spíná ručička po sepnutí sahary dál v cestě doprava nepokračuju. Tak asi dobrý.
IMG_20230727_152054.jpg (76.89 KiB) Zobrazeno 3005 x