Co s motorem...možnosti výměny motoru, alternativní pohonné jednotky
Re: Co s motorem...možnosti výměny motoru, alternativní pohonné jednotky
...a navíc CS nemá ještě ostřiky pístů, tudíž je k tomu nevhodný, písty se zespodu nechladí olejem rozprašovaným z trysky. To už je lepší oturbit 1,7 (KY), ta to má a je to prošlapaná cestička. Tam je to pak jak psal Ruda... vana, turbo, paroží, filtrbox, odtok oleje do vany, domeček olej filtru z TD motoru kvůli přívodu oleje do turba, noha k turbu, jiný čerpadlo s přidavačem z TD, vačka z TD, nebo rovnou celá hlava a na závěr vejfuck...
Pic, Merlin.
Pic, Merlin.
"Modrej" VW Transporter T3 Westfalia
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
ig: cg_performace_cz
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
ig: cg_performace_cz
Re: Co s motorem...možnosti výměny motoru, alternativní pohonné jednotky
Díky za názory, na turbení se teda vykašlu. Včera jsem diagnostikoval vysokou provozní teplotu vody, tlakování chladící kapaliny - když s nakoplým motorem otevřu nádobku, tak z ní vyvěrá silně napěněná kapalina a taky se kapalina ztrácí. Buď to bude "jen" těsnění pod hlavou nebo v horším případě prasklá hlava. Není čas laborovat a renovovat hlavu, tak půjde motor ven a dám tam dočasně na dlouhou dobu holej 1.6D.
Re: Co s motorem...možnosti výměny motoru, alternativní pohonné jednotky
Další relativně levná alternativa je 1.9D z Felicie. Jsou to levné a neutahané motory. Mají ostřik pístů a pokud Ti leží 1.6TD vedle, tak můžeš mít i 1.9TD, co je k nerozeznání od 1.6TD. Jen 1.9TD jse trochu línější, co se otáček týče.
S 1.7TD jsem jezdil hezkých pár let, byl to super motor. Vačku jsem ale neměnil, i když naprosto netuším, jaká tam vlastně je, protože hlava je určitě z nějaké 1.9 - jsou stejné s nejstaršími 1.9, liší se jen víkem - 3 šrouby versus 8.
S 1.7TD jsem jezdil hezkých pár let, byl to super motor. Vačku jsem ale neměnil, i když naprosto netuším, jaká tam vlastně je, protože hlava je určitě z nějaké 1.9 - jsou stejné s nejstaršími 1.9, liší se jen víkem - 3 šrouby versus 8.
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
Re: Co s motorem...možnosti výměny motoru, alternativní pohonné jednotky
Tak jsem dočasně na dlouhou dobu pořídil zánovní holej 1.6D a už mešká v autě. Je to teda Lenoch plazivý, ale z bodu A do bodu B mě dostane a to je hlavní. Mám ale pár postřehů, který ještě potřebuju doladit a poradit.
Novej motor ukazuje vyšší hodnotu teploty vody než je pro mě standartem, vždycky byla rafička budíku v polovině stupnice - v zákrytu s kontrolkou. Nyní mně po zahřátí ukazuje 2/3 až 3/4 stupnice. Na motoru jsou nová čidla značky Topran, které považuji za sračkoidní a chci je vyměnit za jiná. Otázka zní: "Můžou mít čidla (i když nová) vliv na ukazatel teploty? Dále jsem měnil celou přístrojovku a budíky jsem nechal jak jsem koupil.
Nemůže být problém i v ukazateli teploty? Mám vyměnit i budík teploty za původní?
A nebo jsem jen paranoik a hodnoty teploty vody jsou v "normě"?
Díky za postřehy...
Novej motor ukazuje vyšší hodnotu teploty vody než je pro mě standartem, vždycky byla rafička budíku v polovině stupnice - v zákrytu s kontrolkou. Nyní mně po zahřátí ukazuje 2/3 až 3/4 stupnice. Na motoru jsou nová čidla značky Topran, které považuji za sračkoidní a chci je vyměnit za jiná. Otázka zní: "Můžou mít čidla (i když nová) vliv na ukazatel teploty? Dále jsem měnil celou přístrojovku a budíky jsem nechal jak jsem koupil.
Nemůže být problém i v ukazateli teploty? Mám vyměnit i budík teploty za původní?
A nebo jsem jen paranoik a hodnoty teploty vody jsou v "normě"?
Díky za postřehy...
- Přílohy
-
- motor.jpg (68.33 KiB) Zobrazeno 4814 x
Re: Co s motorem...možnosti výměny motoru, alternativní pohonné jednotky
Zdar Venco,
začal bych těma čidlama. Topran je sice levnej, ale nikdy mi od něj nic nefungovalo. Měl jsem od nich pár dílů, který jsem vozil na cesty jako rezervu a většina už je v popelnici.
začal bych těma čidlama. Topran je sice levnej, ale nikdy mi od něj nic nefungovalo. Měl jsem od nich pár dílů, který jsem vozil na cesty jako rezervu a většina už je v popelnici.
T3 syncro 1,9 mTDi
- martin_100
- Příspěvky: 355
- Registrován: ned 25. říj 2015 0:19:48
- Bydliště: Rybnice
Re: Co s motorem...možnosti výměny motoru, alternativní pohonné jednotky
Může to bejt čidlamami. Taky mi jedno odešlo a neukazoval budík ani nespínala sahara. Pak sem to měnil a od tý doby mi zas ručička ukazuje málo. Předtim byla normál teplota na diodě a za diodou kousek už spínala sahara. Teď mam, normál teplotu ve "studenym" a mezi studenym a diodou cca v půlce spíná sahara. Naučil sem se s tim žít.
T3 Lucinka
Re: Co s motorem...možnosti výměny motoru, alternativní pohonné jednotky
Tak jsem koupil čidla značky SWAG made in Germany a stav je nepatrně lepší. Už to leze max do dvou třetin stupnice a jen občas např. při zdolávání dlouhého kopce apod. Takže jsem se rozhodl se s tím naučit žít, neboť vše ostatní zdá se být v pořádku. Hadice jsou měkký, vody dostatek, chladič topí/ chladí. Budík teploty vody nechám zatím tak jak je, po peripetiích s tištěným spojem v kapličce se mně nechce na to hrabat.
Re: Co s motorem...možnosti výměny motoru, alternativní pohonné jednotky
Tady se právě názorově rozcházíme. Ta elektronika je mnohem spolehlivější než hromada jiných komponent v těch motorech a opravitelnost díky diagnostice a "originalitě" je taky snazší.Merlin píše: sob 06. zář 2025 23:43:57 šlo o jediný cíl, vyhnout se elektronice, která se mohla vysypat tenkrát, stejně jako teď
Jo, tohle je ten argument, kterýmu konečně rozumím a beru ho.Merlin píše: sob 06. zář 2025 23:43:57 Další z pohledů je také touha udělat si to po svém a trochu se odlišit...
Střílel jsem tím směrem, že když sem napíšu odpověď jen já, bude to vytržené z kontextu, který je dle mého názoru lepší dodržet. Proto si myslím je lepší vybrat celou diskusi od určitého momentu a přesunout. Takto to znám třeba z jiných fór. Ale dělej si to jak chceš a uznáš za vhodné, od toho tu máš tu funkciMerlin píše: sob 06. zář 2025 23:43:57 A tím bych toto dále přesunul a rozvíjel v tématu z odkazu.. stačí dát hledat, Půčo, než se dovolávat moderátorů...

- martin_100
- Příspěvky: 355
- Registrován: ned 25. říj 2015 0:19:48
- Bydliště: Rybnice
Re: Co s motorem...možnosti výměny motoru, alternativní pohonné jednotky
Teda to si nemyslim. Většina aut co jsem jdy měl a zacala zlobit tak to bylo někde v elektrice. Ano mechanicky věci obcas odešly ale to sem vzdy snadno vyrešil opravil vyměnil a jezdilo se dál. Když to zlobilo elektricky tak sem to musel davat do servisu. Treba s citroenem sem se jebal skoro rok a furt něco. Mechanika drzela ale elektronika byl problém. Nakonec hsem to rad prodal. Kdyz se někde vyklepe sroubek, praskne těsněni tak vytahnu z vercajk a za chvili jedu dál. Tězko ale budu někde na dědině schanět clověka s diagnostikou a jestě mu vysvětlovat jak to ma načist aby to s nim mluvilo kdyz v seznamu aut žádnou T3 nemá.puchyyla píše: ned 07. zář 2025 10:21:32 Ta elektronika je mnohem spolehlivější než hromada jiných komponent v těch motorech a opravitelnost díky diagnostice a "originalitě" je taky snazší.
T3 Lucinka
Re: Co s motorem...možnosti výměny motoru, alternativní pohonné jednotky
Ahoj panstvo!
Zde musím souhlasit s Martinem. Ano, když máš v dosahu diagnostiku, tak je z půlky vyhráno. Jenže tady vždy šlo o to s busama jezdit tam, kde se k diagnostice stěží dostaneš a tudíž tomu předejdeš eliminací elektroniky na nutné minimum.. Viz projekty typu Busem do Tibetu... Nikdo neříká, že to bude fungovat stejně ne-li líp, i když PavelTDi se s mTdi dostal na víceméně seriové hodnoty elektrickýho TDi, což potvrzuje to, co už tu zaznělo, že mTDi čerpadlo není to samé jako TD čerpadlo a musí ho stavět někdo opravdu znalý věci. Další věc, která se zde také ještě nezmínila, je použití turba K14 na original svodech z 1,6TD...což je taky limitem a Ti co šli po zachování nebo zvyšování výkonu řešili i odpovídající turbo a jeho umístění, pokud tedy už předtím sobě nezakoupili turbo z raketoplánu jako Dan z Mariánek.. ale ten zrovna po výkonu šel...
No a poslední věc, která řadu lidí přesvědčila k TDi zástavbě je konstrukční nedokonalost, kterou mají společnou 1,6 D/TD, 1,9 TD a to spodní rozvodové kolo...
Tunění zdar, Merlin.
Zde musím souhlasit s Martinem. Ano, když máš v dosahu diagnostiku, tak je z půlky vyhráno. Jenže tady vždy šlo o to s busama jezdit tam, kde se k diagnostice stěží dostaneš a tudíž tomu předejdeš eliminací elektroniky na nutné minimum.. Viz projekty typu Busem do Tibetu... Nikdo neříká, že to bude fungovat stejně ne-li líp, i když PavelTDi se s mTdi dostal na víceméně seriové hodnoty elektrickýho TDi, což potvrzuje to, co už tu zaznělo, že mTDi čerpadlo není to samé jako TD čerpadlo a musí ho stavět někdo opravdu znalý věci. Další věc, která se zde také ještě nezmínila, je použití turba K14 na original svodech z 1,6TD...což je taky limitem a Ti co šli po zachování nebo zvyšování výkonu řešili i odpovídající turbo a jeho umístění, pokud tedy už předtím sobě nezakoupili turbo z raketoplánu jako Dan z Mariánek.. ale ten zrovna po výkonu šel...
No a poslední věc, která řadu lidí přesvědčila k TDi zástavbě je konstrukční nedokonalost, kterou mají společnou 1,6 D/TD, 1,9 TD a to spodní rozvodové kolo...
Tunění zdar, Merlin.
"Modrej" VW Transporter T3 Westfalia
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
ig: cg_performace_cz
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
ig: cg_performace_cz