Co s motorem...možnosti výměny motoru, alternativní pohonné jednotky

Uživatelský avatar
Merlin
Příspěvky: 877
Registrován: úte 12. kvě 2015 22:05:28
Bydliště: Žacléř

Re: Co s motorem...možnosti výměny motoru, alternativní pohonné jednotky

Příspěvek od Merlin »

...a navíc CS nemá ještě ostřiky pístů, tudíž je k tomu nevhodný, písty se zespodu nechladí olejem rozprašovaným z trysky. To už je lepší oturbit 1,7 (KY), ta to má a je to prošlapaná cestička. Tam je to pak jak psal Ruda... vana, turbo, paroží, filtrbox, odtok oleje do vany, domeček olej filtru z TD motoru kvůli přívodu oleje do turba, noha k turbu, jiný čerpadlo s přidavačem z TD, vačka z TD, nebo rovnou celá hlava a na závěr vejfuck...

Pic, Merlin.
"Modrej" VW Transporter T3 Westfalia
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
ig: cg_performace_cz
Uživatelský avatar
venca101
Příspěvky: 221
Registrován: pon 25. led 2016 15:24:21
Bydliště: jižní Morava

Re: Co s motorem...možnosti výměny motoru, alternativní pohonné jednotky

Příspěvek od venca101 »

Díky za názory, na turbení se teda vykašlu. Včera jsem diagnostikoval vysokou provozní teplotu vody, tlakování chladící kapaliny - když s nakoplým motorem otevřu nádobku, tak z ní vyvěrá silně napěněná kapalina a taky se kapalina ztrácí. Buď to bude "jen" těsnění pod hlavou nebo v horším případě prasklá hlava. Není čas laborovat a renovovat hlavu, tak půjde motor ven a dám tam dočasně na dlouhou dobu holej 1.6D.
mhepp
Příspěvky: 185
Registrován: ned 30. srp 2015 0:38:38

Re: Co s motorem...možnosti výměny motoru, alternativní pohonné jednotky

Příspěvek od mhepp »

Další relativně levná alternativa je 1.9D z Felicie. Jsou to levné a neutahané motory. Mají ostřik pístů a pokud Ti leží 1.6TD vedle, tak můžeš mít i 1.9TD, co je k nerozeznání od 1.6TD. Jen 1.9TD jse trochu línější, co se otáček týče.

S 1.7TD jsem jezdil hezkých pár let, byl to super motor. Vačku jsem ale neměnil, i když naprosto netuším, jaká tam vlastně je, protože hlava je určitě z nějaké 1.9 - jsou stejné s nejstaršími 1.9, liší se jen víkem - 3 šrouby versus 8.
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
Uživatelský avatar
venca101
Příspěvky: 221
Registrován: pon 25. led 2016 15:24:21
Bydliště: jižní Morava

Re: Co s motorem...možnosti výměny motoru, alternativní pohonné jednotky

Příspěvek od venca101 »

Tak jsem dočasně na dlouhou dobu pořídil zánovní holej 1.6D a už mešká v autě. Je to teda Lenoch plazivý, ale z bodu A do bodu B mě dostane a to je hlavní. Mám ale pár postřehů, který ještě potřebuju doladit a poradit.

Novej motor ukazuje vyšší hodnotu teploty vody než je pro mě standartem, vždycky byla rafička budíku v polovině stupnice - v zákrytu s kontrolkou. Nyní mně po zahřátí ukazuje 2/3 až 3/4 stupnice. Na motoru jsou nová čidla značky Topran, které považuji za sračkoidní a chci je vyměnit za jiná. Otázka zní: "Můžou mít čidla (i když nová) vliv na ukazatel teploty? Dále jsem měnil celou přístrojovku a budíky jsem nechal jak jsem koupil.
Nemůže být problém i v ukazateli teploty? Mám vyměnit i budík teploty za původní?

A nebo jsem jen paranoik a hodnoty teploty vody jsou v "normě"?

Díky za postřehy...
kontrolka.jpg
kontrolka.jpg (35.82 KiB) Zobrazeno 4814 x
Přílohy
motor.jpg
motor.jpg (68.33 KiB) Zobrazeno 4814 x
Bedřich
Příspěvky: 126
Registrován: pon 01. čer 2015 10:35:21
Bydliště: Brno

Re: Co s motorem...možnosti výměny motoru, alternativní pohonné jednotky

Příspěvek od Bedřich »

Zdar Venco,
začal bych těma čidlama. Topran je sice levnej, ale nikdy mi od něj nic nefungovalo. Měl jsem od nich pár dílů, který jsem vozil na cesty jako rezervu a většina už je v popelnici.
T3 syncro 1,9 mTDi
Uživatelský avatar
martin_100
Příspěvky: 355
Registrován: ned 25. říj 2015 0:19:48
Bydliště: Rybnice

Re: Co s motorem...možnosti výměny motoru, alternativní pohonné jednotky

Příspěvek od martin_100 »

Může to bejt čidlamami. Taky mi jedno odešlo a neukazoval budík ani nespínala sahara. Pak sem to měnil a od tý doby mi zas ručička ukazuje málo. Předtim byla normál teplota na diodě a za diodou kousek už spínala sahara. Teď mam, normál teplotu ve "studenym" a mezi studenym a diodou cca v půlce spíná sahara. Naučil sem se s tim žít.
T3 Lucinka
Uživatelský avatar
venca101
Příspěvky: 221
Registrován: pon 25. led 2016 15:24:21
Bydliště: jižní Morava

Re: Co s motorem...možnosti výměny motoru, alternativní pohonné jednotky

Příspěvek od venca101 »

Tak jsem koupil čidla značky SWAG made in Germany a stav je nepatrně lepší. Už to leze max do dvou třetin stupnice a jen občas např. při zdolávání dlouhého kopce apod. Takže jsem se rozhodl se s tím naučit žít, neboť vše ostatní zdá se být v pořádku. Hadice jsou měkký, vody dostatek, chladič topí/ chladí. Budík teploty vody nechám zatím tak jak je, po peripetiích s tištěným spojem v kapličce se mně nechce na to hrabat.
Uživatelský avatar
puchyyla
Příspěvky: 611
Registrován: úte 12. dub 2022 11:25:51
Bydliště: Brno

Re: Co s motorem...možnosti výměny motoru, alternativní pohonné jednotky

Příspěvek od puchyyla »

Merlin píše: sob 06. zář 2025 23:43:57 šlo o jediný cíl, vyhnout se elektronice, která se mohla vysypat tenkrát, stejně jako teď
Tady se právě názorově rozcházíme. Ta elektronika je mnohem spolehlivější než hromada jiných komponent v těch motorech a opravitelnost díky diagnostice a "originalitě" je taky snazší.
Merlin píše: sob 06. zář 2025 23:43:57 Další z pohledů je také touha udělat si to po svém a trochu se odlišit...
Jo, tohle je ten argument, kterýmu konečně rozumím a beru ho.
Merlin píše: sob 06. zář 2025 23:43:57 A tím bych toto dále přesunul a rozvíjel v tématu z odkazu.. stačí dát hledat, Půčo, než se dovolávat moderátorů...
Střílel jsem tím směrem, že když sem napíšu odpověď jen já, bude to vytržené z kontextu, který je dle mého názoru lepší dodržet. Proto si myslím je lepší vybrat celou diskusi od určitého momentu a přesunout. Takto to znám třeba z jiných fór. Ale dělej si to jak chceš a uznáš za vhodné, od toho tu máš tu funkci ;-). Já jsem jen obyčejnej pindal, co se to tu svými pindy snaží udržet trochu při životě, neb mi takové fórum přijde jako fajn myšlenka a nerad bych aby spalo až zaspí navěky.
Uživatelský avatar
martin_100
Příspěvky: 355
Registrován: ned 25. říj 2015 0:19:48
Bydliště: Rybnice

Re: Co s motorem...možnosti výměny motoru, alternativní pohonné jednotky

Příspěvek od martin_100 »

puchyyla píše: ned 07. zář 2025 10:21:32 Ta elektronika je mnohem spolehlivější než hromada jiných komponent v těch motorech a opravitelnost díky diagnostice a "originalitě" je taky snazší.
Teda to si nemyslim. Většina aut co jsem jdy měl a zacala zlobit tak to bylo někde v elektrice. Ano mechanicky věci obcas odešly ale to sem vzdy snadno vyrešil opravil vyměnil a jezdilo se dál. Když to zlobilo elektricky tak sem to musel davat do servisu. Treba s citroenem sem se jebal skoro rok a furt něco. Mechanika drzela ale elektronika byl problém. Nakonec hsem to rad prodal. Kdyz se někde vyklepe sroubek, praskne těsněni tak vytahnu z vercajk a za chvili jedu dál. Tězko ale budu někde na dědině schanět clověka s diagnostikou a jestě mu vysvětlovat jak to ma načist aby to s nim mluvilo kdyz v seznamu aut žádnou T3 nemá.
T3 Lucinka
Uživatelský avatar
Merlin
Příspěvky: 877
Registrován: úte 12. kvě 2015 22:05:28
Bydliště: Žacléř

Re: Co s motorem...možnosti výměny motoru, alternativní pohonné jednotky

Příspěvek od Merlin »

Ahoj panstvo!
Zde musím souhlasit s Martinem. Ano, když máš v dosahu diagnostiku, tak je z půlky vyhráno. Jenže tady vždy šlo o to s busama jezdit tam, kde se k diagnostice stěží dostaneš a tudíž tomu předejdeš eliminací elektroniky na nutné minimum.. Viz projekty typu Busem do Tibetu... Nikdo neříká, že to bude fungovat stejně ne-li líp, i když PavelTDi se s mTdi dostal na víceméně seriové hodnoty elektrickýho TDi, což potvrzuje to, co už tu zaznělo, že mTDi čerpadlo není to samé jako TD čerpadlo a musí ho stavět někdo opravdu znalý věci. Další věc, která se zde také ještě nezmínila, je použití turba K14 na original svodech z 1,6TD...což je taky limitem a Ti co šli po zachování nebo zvyšování výkonu řešili i odpovídající turbo a jeho umístění, pokud tedy už předtím sobě nezakoupili turbo z raketoplánu jako Dan z Mariánek.. ale ten zrovna po výkonu šel...
No a poslední věc, která řadu lidí přesvědčila k TDi zástavbě je konstrukční nedokonalost, kterou mají společnou 1,6 D/TD, 1,9 TD a to spodní rozvodové kolo...

Tunění zdar, Merlin.
"Modrej" VW Transporter T3 Westfalia
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
ig: cg_performace_cz
Odpovědět