Projekt návratu busa do originálu aneb jak za víkend stihnout vypustit olej
Napsal: úte 27. čer 2023 12:58:59
V rámci projektu návratu busa do originálu jsem si posledního půlroku chystal držák alternátoru a držáky motoru. Motor co mám v autě byl zhotovitelem GO poskládán z toho, co dům dal. Bylo tam sání a filtrbox z TD, držák alternátoru snad z Golfa a držáky motoru z TD. Sehnal jsem staré držáky motoru na CS ještě se silentbloky na kastli a držák alternátoru, otryskat nabarvit a těšil jsem se, jak bude další bastl odstraněn. Vyhradil jsem si na to víkend, že to v pohodě zvládnu.
No a opět jsem se mýlil, pokud by existoval nějaký scénárista pro takový cyklus "VW bakaláři", tak pro něj budu mít fůru inspirace....
Episoda 1 - sobota
V sobotu ráno jsem sundal altík a přišla několikahodinová trijáda se sundáním toho posraného držáku z golfa. "Jako ani očko tam nenasadíš". Ten vůl co to skládal ten držák dal bez čerpadla, takže to šlo, jenže s čerpadlem ani houno, inu dopadlo to tak, že jsem si musel poradit různými oříšky, trubkoklíči, téčkama a po dvou hodinách byl dole. Vítězoslavně jsem namontoval správný držák - samozřejmě pro golfí držák jsou šrouby delší, takže pro busí držák musíte půl hodiny po dílně hledat správně dlouhý šrouby a doufáte, že něco máte. Našel jsem, namontuju, nasadím altík, kterej jsem koupil s motorem a samozřejmě altík je úplně v jiný pozici než s golfím držákem - to bych ještě dokázal kompenzovat výměnou řemenice altíku, ale to by nesměly být díry pro napnutí altíku nahoře viz foto. To nevymyslíš, vzdávám se, beru golfí držák, udělám proti své vůli bastl - vyřezání drážek pro možnost kulturnější demontáže. A vracím zpět.
Z tohoto plyne ponaučení, že pro příští pokus potřebuji mimo jiné originál altík, správné řemenice - teď mně honí jeden řemen tři řemenice a musí se laborovat s hloubkou řemenice altíku. Pro příště už holt půjdu na první dobrou...







Episoda 2 - neděle
V neděli jsem se dal do výměny oleje, filtru apd. Vypustím olej, sundám filtr, nasadím novej filtr a jdu na jistotu do stodoly pro kanystr s novým olejem. Jo jenže jsem blbec, už ho tam byly jen 4 litry, takže sedám na net a objednám. Nepodařilo se dokonat výměnu oleje, tak aspoň ty nové držáky motoru. Vyheveruju motor, sundám pravý držák, namontuju koncové body na kastli, chytnu štangli držáku a.... a houno. Nelze nasadit, protože překáží nálevka oleje. Jdu se podívat do Etky jak to má být a opět je třeba něco jinak. Tentokrát je třeba sehnat jinou nálevku oleje s integrovanou měrkou oleje. Docela mě takovéto úspěchy vyvedou z míry, takže sundám koncové body z kastle a potupně vracím zpět původní TD držáky.
Je neděle 6 večer, tak poklidím nářadí a tak nějak si uvědomuju, že jsem za celý víkend dokázal vypustit olej a našroubovat novej filtr...
Závěr
Jak jde na mém příkladu vidět, navracet bastlbus do původního stavu je fakt těžká řehole, nyní si dám do další výměny oleje termín na předělání těchto dvou bastlů, v mezičase budu v inzerci lovit správné díly, které mně chyběly.
No a opět mně zvedaj mandle všichni garážoví bastlíři, kteří si auto dělají "pro sebe" a když se jim jejich bastly začnou srát, tak auto pošlou do světa, kde je od nich koupí neznalý hlupák jako já před 15 lety....





No a opět jsem se mýlil, pokud by existoval nějaký scénárista pro takový cyklus "VW bakaláři", tak pro něj budu mít fůru inspirace....
Episoda 1 - sobota
V sobotu ráno jsem sundal altík a přišla několikahodinová trijáda se sundáním toho posraného držáku z golfa. "Jako ani očko tam nenasadíš". Ten vůl co to skládal ten držák dal bez čerpadla, takže to šlo, jenže s čerpadlem ani houno, inu dopadlo to tak, že jsem si musel poradit různými oříšky, trubkoklíči, téčkama a po dvou hodinách byl dole. Vítězoslavně jsem namontoval správný držák - samozřejmě pro golfí držák jsou šrouby delší, takže pro busí držák musíte půl hodiny po dílně hledat správně dlouhý šrouby a doufáte, že něco máte. Našel jsem, namontuju, nasadím altík, kterej jsem koupil s motorem a samozřejmě altík je úplně v jiný pozici než s golfím držákem - to bych ještě dokázal kompenzovat výměnou řemenice altíku, ale to by nesměly být díry pro napnutí altíku nahoře viz foto. To nevymyslíš, vzdávám se, beru golfí držák, udělám proti své vůli bastl - vyřezání drážek pro možnost kulturnější demontáže. A vracím zpět.
Z tohoto plyne ponaučení, že pro příští pokus potřebuji mimo jiné originál altík, správné řemenice - teď mně honí jeden řemen tři řemenice a musí se laborovat s hloubkou řemenice altíku. Pro příště už holt půjdu na první dobrou...







Episoda 2 - neděle
V neděli jsem se dal do výměny oleje, filtru apd. Vypustím olej, sundám filtr, nasadím novej filtr a jdu na jistotu do stodoly pro kanystr s novým olejem. Jo jenže jsem blbec, už ho tam byly jen 4 litry, takže sedám na net a objednám. Nepodařilo se dokonat výměnu oleje, tak aspoň ty nové držáky motoru. Vyheveruju motor, sundám pravý držák, namontuju koncové body na kastli, chytnu štangli držáku a.... a houno. Nelze nasadit, protože překáží nálevka oleje. Jdu se podívat do Etky jak to má být a opět je třeba něco jinak. Tentokrát je třeba sehnat jinou nálevku oleje s integrovanou měrkou oleje. Docela mě takovéto úspěchy vyvedou z míry, takže sundám koncové body z kastle a potupně vracím zpět původní TD držáky.
Je neděle 6 večer, tak poklidím nářadí a tak nějak si uvědomuju, že jsem za celý víkend dokázal vypustit olej a našroubovat novej filtr...
Závěr
Jak jde na mém příkladu vidět, navracet bastlbus do původního stavu je fakt těžká řehole, nyní si dám do další výměny oleje termín na předělání těchto dvou bastlů, v mezičase budu v inzerci lovit správné díly, které mně chyběly.
No a opět mně zvedaj mandle všichni garážoví bastlíři, kteří si auto dělají "pro sebe" a když se jim jejich bastly začnou srát, tak auto pošlou do světa, kde je od nich koupí neznalý hlupák jako já před 15 lety....




