2024 - Půčovic dovolená na jih
Napsal: čtv 24. říj 2024 21:53:36
Tak si takhle zase jednou hledám něco v mapě a v tom mi padne oko na zemskou silnici B167 v Salcbursku. Na první pohled je na ní něco divnýho. Jo, jasně, proč je sakra značená jako spolková, když vede do nikam? Podrobím jí tedy trochu zkoumání a zjišťuji, že zdání klame. Ona skutečně vede někam. Ač se to na první pohled do mapy nezdá, B167 je opravdu průjezdná v celém úseku mezi silnicemi B311 a B106. Vrchol Vysokých Taur je totiž překonán autovlakovým tunelem. To je vzhledem k výskytu malého ajzboňáka v rodině těžká výzva!
Když pak začátkem léta Žolík úspěšně prošel po opravě střechy pokompletačním testováním na srazu v Novej Bani, bylo rozhodnuto, že na dovolenou se s ním letos jede. Pouze po zralé úvaze (rozumějte diskusi s paní Půčovou
) jsem zjistil, že se mi tentokrát na rozdíl od loňska, chce jet jen na týden. Omezenější čas a relativně blízký cíl, Autoschleuse Tauernbahn, visící již nějaký ten měsíc ve vzduchu, vcelku automaticky rozhodli o základním směru. Přebral jsem další dlouhodoběji plánované cíle v rozumné vzdálenosti a směru a přibyl mi k tomu ještě Semmering a Legoland Deutschland. No a když už budeme na jihu, tak nějaká ta koupačka by se taky sešla a vůbec do Itálie se prostě taky čas od času musí. Přece se nebudeme celej tejden koukat jen na studený Germánský čumáky
.
Udělal jsem trochu plán na první 3 dny v duchu 1. den dojet na Semmering, 2. den projet Semmering + poodjet blíže k Taurám a 3. den autovlak a nabrat směr Jadran. Dál už byl plán jen velmi orientační s tím, že se uvidí, jak to půjde a jak se bude chtít. Do toho mi zavolal kamarád Venca z jč, že by něco spáchal. Po vyslechnutí mého plánu mi sdělil, že teda by mohl naházet rodinku do Véčka a víkend by dali s námi. Ze Salcburska by se pak v neděli odtrhli a vrátili se dom. No nepřikládal jsem tomu moc váhy, protože takových "mohli bysme" už tu pár bylo a bylo z toho nakonec prdlajs.
Žoldu jsme nastěhovali a v předstihu jsem ho ve čtvrtek převezl do Brna, abychom se v pátek už nezdržovali a mohli včas vypálit směr Vídeň. No ze "včas" bylo nakonec asi 18 hodin a ještě bylo třeba nakoupit a najíst se. Naše klasika. Do toho volá kámoš, že teda nakonec fakt jede a že nějak nestíhá, teprve vyjíždí a kde že jsme, kam za námi má jet. Sděluji, že jsme na tom čím dál stejně a taky teprve vyrážíme s tím, že budeme muset ještě stavět na to jídlo a nákup. Odkážu ho na P+R parkoviště na vlakovém nádraží Payerbach-Reichenau, kde mám v plánu nocovat, a že tam budem až tam budem.
Díky pozdnímu odjezdu padá jakákoliv snaha o návštěvu Vídně či čehokoliv jiného cestou a jedeme přímo na vytipované nocoviště. Cestou si jen za Gloggnitzem všimnu staveniště nového Semmering-Basistunnelu. Je však již noc, místo na spaní je jen tip, nic jistého, není tedy prostor pro hrdinství. Kamarád nás dojel těsně před sjezdem z dálnice A2, vzájemné načasování tedy úplně perfektní. Vytipované parkoviště bylo parádní, na nádraží čisté veřejné WC, voda, kafo-piťo-občerstvomaty, co víc chtít. Ustavíme vozy, přivítáme se kamarádovou rodinou, trochu pozevlíme po nádraží, dáme pivko a jdeme spát. V noci se ukáže, že jsem přeci jen něco podcenil. Ač tak stará, stále je to hlavní železniční trať, tedy celou noc jezdí jeden nákladní vlak za druhým. Do toho soudruzi z Východní Říše hlásí osobní vlaky tlampačem po celou noc. Takže se spaním to nakonec zas až takový terno nebylo.
Sobotní ráno nás přivítá krásným východem slunce. Chytáme vlak z Vídně v 8:30, kterým si projedeme celý horský úsek do Mürzzuschlagu. Trochu pocouráme ve městě a v 10:37 bereme courák zpět do Payerbachu. Tam s juniorem okoukneme stanici úzkokolejky. Ta bohužel jezdí jen o letních prázdninách v neděli a ve státní svátky. Bohužel je sobota a čekat další den je pro nás přílišný luxus. Úzkokolejku tedy píšeme na příště. Po cestě vlakem s kamarádkou, mající chajdu v Raxech, domlouvám společný oběd na chatě Speckbacher Hütte. Do oběda máme po příjezdu ještě trochu času a tak volíme cestu dolů ke staveništi nového železničního tunelu. Zjišťujeme, že zde Rakouské spolkové dráhy udělaly muzeum. Před muzeem parkoviště, vstup volný a zdarma, paráda. Muzeum mají zpracované moc hezky, dle mého to určitě stojí za sjezd a trochu zdržení při průjezdu kolem po A2. Muzeum je na výjezdu z Gloggnitz směrem na Schmidsdorf vlevo na kopečku. Na mapy.cz značeno jako Infobox Gloggnitz.
Ranní probuzení na nádraží Payerbach-Reichenau Pohled z Gamperlgrabenviadukt na ústí Gamperltunnel
Když pak začátkem léta Žolík úspěšně prošel po opravě střechy pokompletačním testováním na srazu v Novej Bani, bylo rozhodnuto, že na dovolenou se s ním letos jede. Pouze po zralé úvaze (rozumějte diskusi s paní Půčovou


Udělal jsem trochu plán na první 3 dny v duchu 1. den dojet na Semmering, 2. den projet Semmering + poodjet blíže k Taurám a 3. den autovlak a nabrat směr Jadran. Dál už byl plán jen velmi orientační s tím, že se uvidí, jak to půjde a jak se bude chtít. Do toho mi zavolal kamarád Venca z jč, že by něco spáchal. Po vyslechnutí mého plánu mi sdělil, že teda by mohl naházet rodinku do Véčka a víkend by dali s námi. Ze Salcburska by se pak v neděli odtrhli a vrátili se dom. No nepřikládal jsem tomu moc váhy, protože takových "mohli bysme" už tu pár bylo a bylo z toho nakonec prdlajs.
Žoldu jsme nastěhovali a v předstihu jsem ho ve čtvrtek převezl do Brna, abychom se v pátek už nezdržovali a mohli včas vypálit směr Vídeň. No ze "včas" bylo nakonec asi 18 hodin a ještě bylo třeba nakoupit a najíst se. Naše klasika. Do toho volá kámoš, že teda nakonec fakt jede a že nějak nestíhá, teprve vyjíždí a kde že jsme, kam za námi má jet. Sděluji, že jsme na tom čím dál stejně a taky teprve vyrážíme s tím, že budeme muset ještě stavět na to jídlo a nákup. Odkážu ho na P+R parkoviště na vlakovém nádraží Payerbach-Reichenau, kde mám v plánu nocovat, a že tam budem až tam budem.
Díky pozdnímu odjezdu padá jakákoliv snaha o návštěvu Vídně či čehokoliv jiného cestou a jedeme přímo na vytipované nocoviště. Cestou si jen za Gloggnitzem všimnu staveniště nového Semmering-Basistunnelu. Je však již noc, místo na spaní je jen tip, nic jistého, není tedy prostor pro hrdinství. Kamarád nás dojel těsně před sjezdem z dálnice A2, vzájemné načasování tedy úplně perfektní. Vytipované parkoviště bylo parádní, na nádraží čisté veřejné WC, voda, kafo-piťo-občerstvomaty, co víc chtít. Ustavíme vozy, přivítáme se kamarádovou rodinou, trochu pozevlíme po nádraží, dáme pivko a jdeme spát. V noci se ukáže, že jsem přeci jen něco podcenil. Ač tak stará, stále je to hlavní železniční trať, tedy celou noc jezdí jeden nákladní vlak za druhým. Do toho soudruzi z Východní Říše hlásí osobní vlaky tlampačem po celou noc. Takže se spaním to nakonec zas až takový terno nebylo.
Sobotní ráno nás přivítá krásným východem slunce. Chytáme vlak z Vídně v 8:30, kterým si projedeme celý horský úsek do Mürzzuschlagu. Trochu pocouráme ve městě a v 10:37 bereme courák zpět do Payerbachu. Tam s juniorem okoukneme stanici úzkokolejky. Ta bohužel jezdí jen o letních prázdninách v neděli a ve státní svátky. Bohužel je sobota a čekat další den je pro nás přílišný luxus. Úzkokolejku tedy píšeme na příště. Po cestě vlakem s kamarádkou, mající chajdu v Raxech, domlouvám společný oběd na chatě Speckbacher Hütte. Do oběda máme po příjezdu ještě trochu času a tak volíme cestu dolů ke staveništi nového železničního tunelu. Zjišťujeme, že zde Rakouské spolkové dráhy udělaly muzeum. Před muzeem parkoviště, vstup volný a zdarma, paráda. Muzeum mají zpracované moc hezky, dle mého to určitě stojí za sjezd a trochu zdržení při průjezdu kolem po A2. Muzeum je na výjezdu z Gloggnitz směrem na Schmidsdorf vlevo na kopečku. Na mapy.cz značeno jako Infobox Gloggnitz.
Ranní probuzení na nádraží Payerbach-Reichenau Pohled z Gamperlgrabenviadukt na ústí Gamperltunnel