Ahoj všem.
Já píšu pouze k opravě. Mam tu čerpadlo (naposledy funkcni), které bych chtěl uvést do pucu. Prosím o kontakt na šikovného cerpadlare, který čerpadlu dodá tlak a ubere kovariku diky K.
Zdravím, mám motor 1Y a na čerpadle pod "víkem" mi začala téct nafta, je tam gumové těsnění, víčko jsem sundal, jen nevím, jaké tam má přijít a kde ho pořídit, opsal jsem všechny čísla z čerpadla (BOSCH)
Ahoj,
mohl by někdo prosím zhruba popsat jak vyndat čerpadlo a na co si dát pozor v souvislosti s jeho vrácením?
Budeme to teď dělat poprvé a nechtěli bychom nic zanedbat, nebo dokonce zmrvit..
děkuji
Ahoj Doktore!
nevím, jestli nejdu obrazně s křížkem po funusu, ale je to vlastně tak trochu podobný, jako když děláš rozvody.
Zaaretovat "pravítkem" vačku vůči hlavě, na setrváku značka proti šipce v průzoru na frémě převodovky, sundáš z čerpadla trubky, povolíš napínací kladku rozvodů, sundáš ozubený kolo z čerpadla a pak už jen čtyři šrouby, na kterých drží v držáku. Na ozubeným kole, resp. na hřídeli čerpadla je klínek v drážce, tak pozor ať si ho neztratíš... Postup vrácení je pak opačnej.
Ahoj Doctore!
Když jsem to takhle nasazoval, tak se to pak stejně ještě muselo nastavit podle stroboskopu a na to už jsem krátkej. Nasadil jsem to stejně jako když se dělají rozvody, nějak to chytlo a dovezl jsem to kamarádovi do dílny, který mi to pak nastavil.
Ahoj Martine!
Ono když se dělají rozvody, tak je to jasné. Do kola na čerpadle dáváš kolík, vačka na pravítko a setrvák proti rysce. Jde o to, že s čerpadlem lze hejbat, s kolem na vačce jde hejbat a tak je potřeba to celý stejnak na konec sladit.
Netuším jak se to dělá stroboskopem, jen jsem kdysi od jednoho čerpadláře pochytil, že to radši dělá hodinkama na vačce, že je to přesnější. Takže je to o tom sladit chod pístů (HÚ, DÚ) s chodem čerpadla. A pak ještě přidání/ubrání nafty podle chodu motoru atd...
Tohle je asi jednodušší nechat fakt na někom, kdo se vyzná, přeci jen to je trochu složitější než točit rozdělovačem na škodovce...