Převodovky - všeobecné téma

Odpovědět
Uživatelský avatar
venca101
Příspěvky: 211
Registrován: pon 25. led 2016 15:24:21
Bydliště: jižní Morava

Převodovky - všeobecné téma

Příspěvek od venca101 »

Zdravím vespolek,

do roka a do dne zamýšlím výměnu převodovky v busovi 1.6D. V autě byl nepůvodní motor passat 1.6TD a 5 kvaltová převodovka s kódem 3H.
V uplynulých dvou letech jsem vyměnil motor z 1.6TD na holý diesel, ale převodovka zůstala. S touto 5 kvalt převodovkou je auto líné jak veš a kolikrát musím v kopcích podřazovat na nedůstojné rychlosti. Pomůže v mém případě záměna převodovky za nějakou standartní 4 kvaltovou převodovku, která by si s holým dieselem více rozuměla? Jaký kód té 4 kvaltové shánět??

Předem děkuji za odpovědi

přehled převodovčích kódů třeba tady:
http://vwt3.com/t3-tech/t3-data/t3-gearbox-codes/
Uživatelský avatar
Merlin
Příspěvky: 828
Registrován: úte 12. kvě 2015 22:05:28
Bydliště: Žacléř

Re: Převodovky - všeobecné téma

Příspěvek od Merlin »

Zdar Venco!
Myslím, že by to mohla spravit nějaká pomalejší. Aj na holý diesly dělali pětikvalt, jen byl pomalejší než TD. Ale šel bych spíš tou druhou cestou, sehnat opět 1,6 TD. S tím holým dieslem to nikdy nebude žádná hitparáda...
Zatial zdar, Merlin.
"Modrej" VW Transporter T3 Westfalia
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
Uživatelský avatar
venca101
Příspěvky: 211
Registrován: pon 25. led 2016 15:24:21
Bydliště: jižní Morava

Re: Převodovky - všeobecné téma

Příspěvek od venca101 »

Zdar Merline!
Já mám v TP napsáno motor 1.6D kód CS, tak jsem v rámci svého dlouholetého projektu vracení T3 do původního stavu ( a že je to teda brutální šichta) šel do holého dieslu. A ten motor je dobrej, krásně startuje a na volnoběh přede, suchej jak cesta, utáhne vše co za auto připojím na vozejku, takže motor měnit nechci, jen si prostě nerozumí s tou převodovkou, která je určená k TDčku.
Nepotřebuji s T3 machrovat před teenkama u supermárketu ani školit BMW na světlech potřebuji cestovat kolem stovky a aby to běžné české kopce vyjelo třeba na trojku s rychlostí aspoň přes 60km/h. Teď jsme byli nedávno v Telči a kdejaký kopec na cestě z Třebíče jsem musel v půli kopce podřazovat na dvojku a při závratné rychlosti 40km/h jsem dobyl vrchol vysočinského kopce o převýšení 50 výškových metrů a uznej, to už je trochu nedůstojné.
Tak jsem se rozhodl jít cestou výměny převodovky na 4 kvalt přímo určenej k holým 1.6 dieslům, navíc pro můj bus r.v. 1984 jsem si udělal výcuc z těch převodovkových tabulek a z toho mně vychází převodovky 6D, ABF, ACP, ACR, DY. Dá se z toho poznat, jestli je to ta jednokulička / dvoukulička? a co to vlastně znamená?

VW T3 gearbox codes.jpg
VW T3 gearbox codes.jpg (224.01 KiB) Zobrazeno 2692 x
Uživatelský avatar
Merlin
Příspěvky: 828
Registrován: úte 12. kvě 2015 22:05:28
Bydliště: Žacléř

Re: Převodovky - všeobecné téma

Příspěvek od Merlin »

Ha, tak takhle to tedy s tím Tvým busem je, on to je CS původně. Já si říkal, proč to takhle dobrovolně hrneš k holému dieslu...
Jednokulička, dvoukulička je rozdíl pouze v zadní tyči řazení, vepředu může zůstat stávající a v silentbloku na předku převodovky. Jaká převodovka je jaká Ti bohužel nepomůžu, mám pocit že se to lámalo nějakým rokem...že by byl osudný 82 nebo 84? Dvoukuličky jsou konstrukčně starší převodovky vycházející ještě od vzducháčů. První diesly byly 81, tak dostali převodovky od vzduchovek. Jestli si to dobře pamatuju brzdy, nápravy se lámou 1984 - 85, tak bych čul, že to bude podobný, či trochu dřív...
Jojo, nedůstojná rychlost do kopce...to mi povídej. Ale musím uznat, že jak má konečně Modrej udělaný čerpadlo a chodí i podtlakovej přidavač tak je to o třídu jinde. Kde jsem býval na pomezí 3-4 a záleželo na směru větru, teplotě a rosném bodu, teď frčím na čtyři a pohoda.

Držím pěsti, Merlinskej.
PS: Ještě tady, má to víc infa o rocích... https://www.busforum.cz/viewtopic.php?f=5&t=440
"Modrej" VW Transporter T3 Westfalia
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
mhepp
Příspěvky: 166
Registrován: ned 30. srp 2015 0:38:38

Re: Převodovky - všeobecné téma

Příspěvek od mhepp »

Ahoj Venco,

co se tyka 1.6D, tak nezapomen, ze je to nejslabsi motor, co se do T3 daval. Ja ted jezdim s 1.6D 4kvalt a razeni resim porad. Hlavne u 4kvaltu je ohromna mezera mezi dvojkou a trojkou. V kopcich na dvojku to rve moc a na trojku to uz netahne. Takze se budto plouzim nedustojne na dvojku a kocham se, nebo... vlastne nic jineho nejede. Rozhodne tedy doporucuji pet rychlosti. Ty jsou rovnomerneji rozprostreny. Potom mas vyreseny problem s jedno ci dvou kulickou, petikvalty byly vsechny jednokulickove.

Jinak, jak psal Merlin, u 4kvaltu jedno/dvou kulicky se lisi zadni dil tahla razeni, predek je stejny. Lamalo se to v roce 1982, dvoukulicky jsou domena ery vzduchacu. Pokud bys preci jen sel do 4kvaltu, tak bys musel vymenit i predni kulisu razeni a radici paku, abys to mel echt koser (jinak z petikvaltu ctyrkvalt udelas i bez toho, samozrejme - budes se rozjizdet "na dvojku").
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
mhepp
Příspěvky: 166
Registrován: ned 30. srp 2015 0:38:38

Re: Převodovky - všeobecné téma

Příspěvek od mhepp »

Ještě k těm převodovkám:
image.png
image.png (319.21 KiB) Zobrazeno 2637 x
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
Odpovědět