
Dělá to již druhý olej a druhý filtr... Tlak oleje jsme neměřili, protože auto s tímto olejem jede výrazně lépe (tam, kde jsem podřazoval s 1.6D a 4q na dvojku, tam jede na trojku a tak...), takže jsme naznali, že olej se dostane všude, kde je potřeba v dostatečném množství... Akorá to radostné ježdění zkazila závada na mazání - jela zrovna žena, rozsvítila se kontrolka oleje, tak auto odstavila a dopravili do servisu (nebyl jsme u toho osobně takže co se přesně stalo mám jen zprostředkované). Od poslední vyměny oleje uběhlo cca 6 až 8 tis. km, takže na konci intervalu, ale určitě ne přes.
No a když se do auta pustili v servise, tak první problém byl vybouchlý (zevnitř roztržený) olejový filtr. Po výměně filtru a dolití oleje (na zkoušku co a jak) měřili jeho tlak na čidle na chladiči (oleje, samozřejmě) a naměřili 0. To by mohl být zaseklý přetlakový ventil na čerpadle nebo zalískaný sací koš (seklý ventil jsem už zažil), ale zatím neověřeno, protože story zatím pokračuje... (každopádně vana dolů a pro jistotu objednat nové čerpadlo, ať nás nic nepřekvapí)
Co mi z toho plyne? Olejové čerpadlo asi čerpalo a tlakovalo dobře, když roztrhlo filtr... Setkal se už někdo s tím, že by měl explodovaný olejový filtr? Mohl se zanést natolik, že ani obtokový ventil nepomohl? Napadá vás na co si dát v tuto chvíli pozor? Přicpané mazací kanály - tlak na čidle by byl, ale asi vysoký?