
Olej v sání.
Olej v sání.
Ahoj. Vyskytla se mi tu taková závada a nevím si s tím rady. Olej v sání. Zřejmě propouští turbo. Odvětrání klikové skříně mi přijde v pohodě. Vrtulka v turbu bez vůle. Vratná hadička od turba do vany průchozí. Tak nevím.
Někdo nějaké zkušenosti, popřípadě rady co s tím. Děkuji

Re: Olej v sání.
Ahoj, vůli v turbu rukou nepoznáš. Resp. poznáš leda to, že je úplně hotový. Když jsem měnil moje kapající do vejfucku, tak rozdíl mezo starým a novým nebyl cítit vůbec žádnej. Starý ale teklo poměrně dost (skvrna průměru 5-10cm po každé jízdě) a nový vůbec.
Jestli to neháže olej z motoru vyloučíš snadno ježděním bez olejové měrky.
Jestli to neháže olej z motoru vyloučíš snadno ježděním bez olejové měrky.
Re: Olej v sání.
Ahoj Aulis!
Jak píše Půča, měření rukou odhalí až spíš turbo vyběhaný až za roh. Lepší diagnostika je podle spotřeby oleje a zaolejovanýho okolí... Spotřeba okolo 1l na 1000km je už dost na hraně. Jako samozřejmě jde s tím jezdit, ale je to trochu přes čáru. Kdekoli kde zastavíš z nějakého spoje hadic nebo trubek (sání k turbu, výfuk) odkapává olej a tikající nálož v podobě strašáka o nasání oleje skrz turbo do motoru a nasledné spálení veškeré olejové náplně.. Moje zkušenost byla taková, že motor bral 1l oleje na 1000km, dolejval jsem a vcelku bezstarostně jezdil. A než došlo na jeho destrukci fouklo těsnění pod hlavou, ale stejnak, jak jsem začal jezdit se zadními vraty pocákanými kapkami oleje a dolejval při delších cestách skoro každý den, začal jsem se chystat na výměnu motoru...což je ale věc řešitelná stále celkem lehce, takže z mého pohledu jednodušší věc než hnijící kastle, to už je složitější oříšek...
Ať to vrčí, Merlin.
PS: Abychom Tě hned nestrašili... kolik Ti to vezme na 1000km oleje..?
Jak píše Půča, měření rukou odhalí až spíš turbo vyběhaný až za roh. Lepší diagnostika je podle spotřeby oleje a zaolejovanýho okolí... Spotřeba okolo 1l na 1000km je už dost na hraně. Jako samozřejmě jde s tím jezdit, ale je to trochu přes čáru. Kdekoli kde zastavíš z nějakého spoje hadic nebo trubek (sání k turbu, výfuk) odkapává olej a tikající nálož v podobě strašáka o nasání oleje skrz turbo do motoru a nasledné spálení veškeré olejové náplně.. Moje zkušenost byla taková, že motor bral 1l oleje na 1000km, dolejval jsem a vcelku bezstarostně jezdil. A než došlo na jeho destrukci fouklo těsnění pod hlavou, ale stejnak, jak jsem začal jezdit se zadními vraty pocákanými kapkami oleje a dolejval při delších cestách skoro každý den, začal jsem se chystat na výměnu motoru...což je ale věc řešitelná stále celkem lehce, takže z mého pohledu jednodušší věc než hnijící kastle, to už je složitější oříšek...
Ať to vrčí, Merlin.
PS: Abychom Tě hned nestrašili... kolik Ti to vezme na 1000km oleje..?
"Modrej" VW Transporter T3 Westfalia
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
ig: cg_performace_cz
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
ig: cg_performace_cz
Re: Olej v sání.
Ahoj, až tak přesně to změřeno nemám, ale zkusím se na to zaměřit. Myslím, že olej motor neháže. Měl jsem sundaný ten bazmek co je na krytu ventilů a nic. Zkoušel jsem to i z otevřeným výčkem od trubky, co se nalézá olej a taky v pohodě. Je fakt, že přes měrku oleje jsem to nezkoušel a veškeré zkoušky probíhaly jen na neutrál pod plynem. Víceméně k tomu, že to dělá turbo jsem dospěl, když jsem si hrál s tlakovým přidáváním turba přes tu bandasku co je na čerpadle. Zdálo se mi, že se docela fláká. No a po sundání té hadičky a přidání plynu, jsem z ní mohl rovnou foukat dutiny olejem. Tak jsem začal pátrat. Pak na mě vykouklo nové turbo za čtyři tisíce, tak jsem si řekl zkusím to. Nic jsem od toho neočekával a taky nic nedostal. Vydrželo asi tak dva tisíce a už fouká olej taky. Teď se chystám nechat zrepasovat originál, ale stále mám strach ho dát zpátky, aby příčina nebyla někde jinde. Jinak motor krásně chytá za studena i za tepla. V létě v zimě.
Re: Olej v sání.
Ještě jedno zjištění. Dnes, když jsem pod to lehl, tak jsem zjistil, že odvod oleje z turba není svislý. Někde jsem zaregistroval, že by měl být max. Do 15%. Já mám, ten odvod určitě víc sklopenej. Jen mi to, ale zase připadá,že je to tak podle trubek s olejem origo. A ani prostoru už tam na narovnání moc není. Nahoře vadí sání a dole bych to pak musel ohnout skoro do pravého úhlu, abych to dostal do vany. Tak nevím. Asi počkám až na sraz a očíhnu jak to máte vy.
Re: Olej v sání.
Ahoj Aulis!
Zkus se zaměřit na tu spotřebu.. Jinak loučící se turbo se ještě projevuje zvýšeným kouřením. Tak nějak jedno jaké barvy.. někdy to je domodra, někdy dobíla. Jinak samozřejmě do sání se olej dostává ještě odvětráním z motoru, což u těch našich krabic zkrátka vždycky olej házet bude. Hadička k bandasce na čerpadle je navíc ještě pod tlakem z turba, tak i troška vypadá jako proud. A bandaska na čerpadle, to je stará známá písnička u T3.. membrána bývá lety rozpadlá a celý vehement nefunguje jak má. To, že mám turbo a něco dělá, jsem zjistil až když jsem přešel na AAZ s odpovídajícím čerpadlem a přidavačem. Což u JX předpokládám bude podobná zkušenost, zkrátka okolo 2000 ot/min se to najednou tak jako sebere a začne pocitově táhnout. Pokud ne, přidavač nepřidává...
Ať to vrčí, Merlin.
Zkus se zaměřit na tu spotřebu.. Jinak loučící se turbo se ještě projevuje zvýšeným kouřením. Tak nějak jedno jaké barvy.. někdy to je domodra, někdy dobíla. Jinak samozřejmě do sání se olej dostává ještě odvětráním z motoru, což u těch našich krabic zkrátka vždycky olej házet bude. Hadička k bandasce na čerpadle je navíc ještě pod tlakem z turba, tak i troška vypadá jako proud. A bandaska na čerpadle, to je stará známá písnička u T3.. membrána bývá lety rozpadlá a celý vehement nefunguje jak má. To, že mám turbo a něco dělá, jsem zjistil až když jsem přešel na AAZ s odpovídajícím čerpadlem a přidavačem. Což u JX předpokládám bude podobná zkušenost, zkrátka okolo 2000 ot/min se to najednou tak jako sebere a začne pocitově táhnout. Pokud ne, přidavač nepřidává...
Ať to vrčí, Merlin.
"Modrej" VW Transporter T3 Westfalia
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
ig: cg_performace_cz
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
ig: cg_performace_cz
Re: Olej v sání.
Ahoj ještě jednou...
Přikládám fotku, jak je to řešeno u standardního JX, což bys měl mít stejně...
Oleji zdar, Merlin.
Přikládám fotku, jak je to řešeno u standardního JX, což bys měl mít stejně...
Oleji zdar, Merlin.
"Modrej" VW Transporter T3 Westfalia
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
ig: cg_performace_cz
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
ig: cg_performace_cz
Re: Olej v sání.
Ahoj, moc děkuji za foto. Vypadá to, že to mám stejně. Ty to tedy taky nemáš 100% svislé.
Re: Olej v sání.
Ahoj Aulis!
Přesně tak.. Trochu to zkresluje. Ne i to tak skleněné jako motor, ale ve svislici to také není..
Pic, Merlin
Přesně tak.. Trochu to zkresluje. Ne i to tak skleněné jako motor, ale ve svislici to také není..
Pic, Merlin
"Modrej" VW Transporter T3 Westfalia
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
ig: cg_performace_cz
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
ig: cg_performace_cz