Ahoj,
předem se omlouvám za možnou duplicitu, určitě něco takovýho bylo na starým fóru.
Současný stav na mém busu je takový:
1.6D 37kW
4q převodovka (nejspíše ACP)
Stojí mi v garáži:
1.9TD AAZ asi z golfa
4q převodovka DK
Vím už, že bude potřeba přehodit olejovou vanu a olejové čerpadlo. Budou tam tyhle dvě věci bez změn pasovat? Chtěl bych se zeptat, co všechno za úpravy bude potřeba udělat krom samotné výměny.
Co se DK převodovky týče, díval jsem se, že je o něco jinačí než, ta co tam je nyní. neboť páka s řazením je na ní umístěná jinde. Stačí tedy současné táhlo zkrátit? Jsou výchozí polohy rychlostí na obou převodovkách stejné?
Díky za odpověď,
Honza
Výměna motoru a převodovky
Re: Výměna motoru a převodovky
Ahoj pouze!
Tak pravda, ze na foru toho bylo mnoho, ale hold se neda nic delat... Ale zpatky k tematu.
Od motoru... Vana pasovat bude, ale musis mit vanu z TD (je v ni priruba pro odvod oleje z turba, ktery budes potrebovat) s tim souvisi, ze to chce sehnat svody a saci parozi + hadice a vzduchovy filtr taktez z 1,6 TD...na vyfukovy svody nasroubovat trubo, kvuli zmenene ose privodu odtoku oleje do nej (ty by se nemely odchylovat vic jak 15° od svisle osy, coz je v golfu jinak v porovnani s T3 vzhledem k rozdilnemu nakolopeni motoru vuci svislici) spojit to s prislusnymi hadicemi a privezt k sacimu parozi (svody i parozi rozmerove sedi i na 1,9 TD). Olejove cerpadlo pouzit z 1,6 TD (ma vetsi prumer ozubenych kol...v nouzi lze pouzit i to z 1,6 D, anebo z nej prehodit jen saci kos na to stavajici v 1,9 TD - o ten saci kos totiz jde). U turba zavisi na tom, co tam mas...ja mam doma take 1,9 TD a ma identicky turbo s 1,6 TD se ctyrmi dirami pro stefty k vyfukovym svodum, ale nekde jsem videl i to s pouze tremi a to pak nesedi na svody z 1,6 TD. At tak anebo tak, bude mit jinak usporadany vystup nasavaneho vzduchu vuci vstupu vyfukovych plynu...to lze doladit pootocenim stredoveho uzlu, tak aby prave vstup oleje ktery je na tomto uzlu byl v pozadovane toleranci 15° od svisle osy). Prodlouzit lanko od pedalu plynu (tusim ze to je 1,5 cm) a pritom vyrobit diru do deklu v kufru v miste, kde Ti bude vycnivat pridavac nafty...popr. ten vymenit za pridavac z vstrikovaciho cerpadla na 1,6 TD co je v T3, ale to se musi tusim menit i s celym vickem cerpadla (dira a jeji prekryti bude asi snazsi cestou).
Co se tyce prevodovky, tak to tak jednoduche nebude. Nejdriv musis vymenit fremu spojky za dieslovou, aby Ti do ni sel dat starter, tak jak je v dieslu. Pak se musi vymenit tez hruska (vstupni hridel do prevodovky) za dieslovou a pri tom rovnou do klikovky vsadit jehlove lozisko, do ktereho se prave ona hruska zasune. Co se tyce radicich tyci, musis sehnat alespon zadni dil razeni z te DK, protoze to je tzv. dvoukulicka a tak potrebujes odpovidajici tyc. Vepredu v "kulise" by problem byt nemel i pozice rychlosti jsou stejne. S DK to pojede asi celkem pekne, ale je otazka jak moc dlouho... prevodovkari to moc nedoporucuji ve spojeni se silnejsim motorem, protoze se s tim nese i vetsi kroutici moment, kterym jsou soukoli namahany a jde rychleji do kopru. Ale vim i o TDickach s DK a chodi to... je to na vlastnim uvazeni.
Tak dufam, ze se v tom aspon trochu vyznas...
At to brzo vrci, Merlin.
Tak pravda, ze na foru toho bylo mnoho, ale hold se neda nic delat... Ale zpatky k tematu.
Od motoru... Vana pasovat bude, ale musis mit vanu z TD (je v ni priruba pro odvod oleje z turba, ktery budes potrebovat) s tim souvisi, ze to chce sehnat svody a saci parozi + hadice a vzduchovy filtr taktez z 1,6 TD...na vyfukovy svody nasroubovat trubo, kvuli zmenene ose privodu odtoku oleje do nej (ty by se nemely odchylovat vic jak 15° od svisle osy, coz je v golfu jinak v porovnani s T3 vzhledem k rozdilnemu nakolopeni motoru vuci svislici) spojit to s prislusnymi hadicemi a privezt k sacimu parozi (svody i parozi rozmerove sedi i na 1,9 TD). Olejove cerpadlo pouzit z 1,6 TD (ma vetsi prumer ozubenych kol...v nouzi lze pouzit i to z 1,6 D, anebo z nej prehodit jen saci kos na to stavajici v 1,9 TD - o ten saci kos totiz jde). U turba zavisi na tom, co tam mas...ja mam doma take 1,9 TD a ma identicky turbo s 1,6 TD se ctyrmi dirami pro stefty k vyfukovym svodum, ale nekde jsem videl i to s pouze tremi a to pak nesedi na svody z 1,6 TD. At tak anebo tak, bude mit jinak usporadany vystup nasavaneho vzduchu vuci vstupu vyfukovych plynu...to lze doladit pootocenim stredoveho uzlu, tak aby prave vstup oleje ktery je na tomto uzlu byl v pozadovane toleranci 15° od svisle osy). Prodlouzit lanko od pedalu plynu (tusim ze to je 1,5 cm) a pritom vyrobit diru do deklu v kufru v miste, kde Ti bude vycnivat pridavac nafty...popr. ten vymenit za pridavac z vstrikovaciho cerpadla na 1,6 TD co je v T3, ale to se musi tusim menit i s celym vickem cerpadla (dira a jeji prekryti bude asi snazsi cestou).
Co se tyce prevodovky, tak to tak jednoduche nebude. Nejdriv musis vymenit fremu spojky za dieslovou, aby Ti do ni sel dat starter, tak jak je v dieslu. Pak se musi vymenit tez hruska (vstupni hridel do prevodovky) za dieslovou a pri tom rovnou do klikovky vsadit jehlove lozisko, do ktereho se prave ona hruska zasune. Co se tyce radicich tyci, musis sehnat alespon zadni dil razeni z te DK, protoze to je tzv. dvoukulicka a tak potrebujes odpovidajici tyc. Vepredu v "kulise" by problem byt nemel i pozice rychlosti jsou stejne. S DK to pojede asi celkem pekne, ale je otazka jak moc dlouho... prevodovkari to moc nedoporucuji ve spojeni se silnejsim motorem, protoze se s tim nese i vetsi kroutici moment, kterym jsou soukoli namahany a jde rychleji do kopru. Ale vim i o TDickach s DK a chodi to... je to na vlastnim uvazeni.
Tak dufam, ze se v tom aspon trochu vyznas...
At to brzo vrci, Merlin.
"Modrej" VW Transporter T3 Westfalia
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
Re: Výměna motoru a převodovky
Ahoj Merline,
díky za rychlou odpověď. To je teda spousta zpráv, bohužel ne moc dobrých.
Můžu se ještě zeptat, zda by bylo jednodušší vyměnit tu 1.6d za 1.9d z feldy, nebo jinyho vw? Byl by lepší pro tu DK převodovku? Seděly by tam ty věci z 1.6d co mám teď?
Nebo nemáš nějaký tip, kde by se všechny ty věci daly sehnat?
Ať to vrčí i Tobě, díky,
Honza
díky za rychlou odpověď. To je teda spousta zpráv, bohužel ne moc dobrých.
Můžu se ještě zeptat, zda by bylo jednodušší vyměnit tu 1.6d za 1.9d z feldy, nebo jinyho vw? Byl by lepší pro tu DK převodovku? Seděly by tam ty věci z 1.6d co mám teď?
Nebo nemáš nějaký tip, kde by se všechny ty věci daly sehnat?
Ať to vrčí i Tobě, díky,
Honza
Re: Výměna motoru a převodovky
Ahoj pouze!
Nu, na 1,9 D z feldy lze naroubovat vsechno z 1,6 D...take se tak delava. Blok je stejny jako u 1,9 TD, takze prakticky vzato by bylo mozno z AAZ pouzit blok, sehnat hlavu z holyho diesla (nebo pouze vacku - ta je jina), osadit svody z 1,6 D a v nouzi to pujde osadit i vstrikovacim cerpadlem z 1,6 D a pojede to. Nevim ted z hlavy jaka je rozdelovaci hlava na 1,6 D (9 nebo 11 mm)...pokud uz to stavis na definitivni konfiguraci, tak sehnat vstrikovaci cerpadlo Bosch z 1,9 D (golf apod. - felda ne, ta ma slozitejsi Lucas) a mas klid. Lozisko do klikovky se musi dat...u 1,9 je to totiz reseno jinak a zacal by Ti po case tect olej do prostoru spojky....
Prevodovka je z dvoulitra vzducha, ktery je priblizne stejne silny, ale nepamatuju si jak je na tom s kroutakem a rekl bych, ze prave kvuli nemu budou odchazet. To uz je na zvazeni...
Co se tyce dilu, tak to mas tak...novy...retezce MJ Auto ,ELIT, Kelly a spol. - stale maji v nabidce i dily na ty nase krabice.
Specifictejsi dily pak na Sobine... www.vwbusshop.cz, nebo treba Kuri... www.broukservis.cz
Anebo jete dily treba prave Vlada (mr.vw) tady odsud z fora, anebo treba take Sobin.
A pak bazos, sbazar, aukro...
Tak hodne stesti, Mer.
Nu, na 1,9 D z feldy lze naroubovat vsechno z 1,6 D...take se tak delava. Blok je stejny jako u 1,9 TD, takze prakticky vzato by bylo mozno z AAZ pouzit blok, sehnat hlavu z holyho diesla (nebo pouze vacku - ta je jina), osadit svody z 1,6 D a v nouzi to pujde osadit i vstrikovacim cerpadlem z 1,6 D a pojede to. Nevim ted z hlavy jaka je rozdelovaci hlava na 1,6 D (9 nebo 11 mm)...pokud uz to stavis na definitivni konfiguraci, tak sehnat vstrikovaci cerpadlo Bosch z 1,9 D (golf apod. - felda ne, ta ma slozitejsi Lucas) a mas klid. Lozisko do klikovky se musi dat...u 1,9 je to totiz reseno jinak a zacal by Ti po case tect olej do prostoru spojky....
Prevodovka je z dvoulitra vzducha, ktery je priblizne stejne silny, ale nepamatuju si jak je na tom s kroutakem a rekl bych, ze prave kvuli nemu budou odchazet. To uz je na zvazeni...
Co se tyce dilu, tak to mas tak...novy...retezce MJ Auto ,ELIT, Kelly a spol. - stale maji v nabidce i dily na ty nase krabice.
Specifictejsi dily pak na Sobine... www.vwbusshop.cz, nebo treba Kuri... www.broukservis.cz
Anebo jete dily treba prave Vlada (mr.vw) tady odsud z fora, anebo treba take Sobin.
A pak bazos, sbazar, aukro...
Tak hodne stesti, Mer.
"Modrej" VW Transporter T3 Westfalia
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
Re: Výměna motoru a převodovky
Ahoj Merline,
opět moc díky za odpověď,
ještě mám jeden dotaz. Moje současná převodovka je asi jedna z těch novějších nebo nevím. Každopádně má ten držák se silentblokem jinačí než ta převodovka DK. Zatím jsem to neměl venku a neměřil jsem to. Nevíš / nevíte někdo, zda mám použít ten stávající držák z té staré převodovky a vyvrtat do něj tři díry pro šrouby z DK, nebo tam ta dk bude pasovat i s jejím stávajícím držákem?
Díky,
pouze
opět moc díky za odpověď,
ještě mám jeden dotaz. Moje současná převodovka je asi jedna z těch novějších nebo nevím. Každopádně má ten držák se silentblokem jinačí než ta převodovka DK. Zatím jsem to neměl venku a neměřil jsem to. Nevíš / nevíte někdo, zda mám použít ten stávající držák z té staré převodovky a vyvrtat do něj tři díry pro šrouby z DK, nebo tam ta dk bude pasovat i s jejím stávajícím držákem?
Díky,
pouze
Re: Výměna motoru a převodovky
Ahoj Honzo!
fotka by napovedela... ale pokud mas DK s drzakem (profilovany kus prisroubovany do obalu prevodovky), ten by mel pasovat na silentblok (zas profilovany plech s privarenou trubkou, ve ktere je vlisovan silentblok) a ten se sroubuje do kastle do pripravenych der...pokud mas toto cely pokupe k DK melo by to do kastle jit jen prisroubovat. Pokud nemas silentblok (cely kus - rozumej drzak silentbloku, nejen valec s gumou uprostred), tak by mel jit pouzit z novejsi prevodovky... jestli se nepletu, tak se lisi pouze drzaky mezi vlastni prevodovkou a drzakem silentbloku...
Skladani zdar, Mer.
fotka by napovedela... ale pokud mas DK s drzakem (profilovany kus prisroubovany do obalu prevodovky), ten by mel pasovat na silentblok (zas profilovany plech s privarenou trubkou, ve ktere je vlisovan silentblok) a ten se sroubuje do kastle do pripravenych der...pokud mas toto cely pokupe k DK melo by to do kastle jit jen prisroubovat. Pokud nemas silentblok (cely kus - rozumej drzak silentbloku, nejen valec s gumou uprostred), tak by mel jit pouzit z novejsi prevodovky... jestli se nepletu, tak se lisi pouze drzaky mezi vlastni prevodovkou a drzakem silentbloku...
Skladani zdar, Mer.
"Modrej" VW Transporter T3 Westfalia
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com