Klakson a vse k troubeni

Odpovědět
Uživatelský avatar
Merlin
Příspěvky: 830
Registrován: úte 12. kvě 2015 22:05:28
Bydliště: Žacléř

Klakson a vse k troubeni

Příspěvek od Merlin »

Ahoj,
napadlo me to pote, co jsem si dlouho lamal hlavu, proc mi to netroubi, i kdyz uz se v tom hrabu dyl, nez bych cekal. Slo o to, ze jsem potreboval zprovoznit klakson kvuli technicky. Myslel jsem, ze jen spatnej kontakt, tak jsem je pekne vepredu u houkacky ocistil, prostrikal, kouknul, taky na krouzek na volantu a minus na tyci rizeni a kontakt od spinacky, ale stale mi to s otocenym klickem jen tak divne kviklo a nic. Uz jsem moc nevedel kudy kam a tak me napadlo, ani poradne nevim proc, ze nastartuju...a s nastartovanym motorem to normalne troubi jak zbesily.
A jak to mate Vy...?

Dobrou noc, Merlin.
"Modrej" VW Transporter T3 Westfalia
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
kubajs
Příspěvky: 60
Registrován: úte 26. kvě 2015 21:28:40

Re: Klakson a vse k troubeni

Příspěvek od kubajs »

Ahoj,
já jsem původní troubítko vyměnil za kopresůrek s trubkou (na jiho-východě je silnej klakson zásadní bezpečnostní prvek). Po napojení na původní kabely se to ani neotočilo, tak jsem natáhl pořádnej drát od baterky a původní kabeláží spínám relé který pouští dostatek proudu do kompresoru.
Pokud Ti to nastartovaný troubí, tak bych to viděl na nějaký velký odpor (vypálené konektory, uhoblovanj ten jazýček pod volantem ....). v neposlední řadě to může asi být i samotné troubítko (třeba zabahněné a nižší napětí ho prostě nerozechvěje).
Měřil si napětí cestou od batekry k troubítku?
Uživatelský avatar
Merlin
Příspěvky: 830
Registrován: úte 12. kvě 2015 22:05:28
Bydliště: Žacléř

Re: Klakson a vse k troubeni

Příspěvek od Merlin »

Ha, tak napeti jsem nemeril...meril jsem jen zkouseckou sviti/nesviti. Jazycek jsem prave napruzil, takze tam by to byt nemelo. Ale je fakt, ze kontakty potazmo draty jsou puvodni, takze sabes by mohl byt v nich. Houkacka samotna je v poradku, tu jsem zkousel samostatne jen pres kabely na baterku. Nu, az se mi auto vrati, tak to zkusim jeste promerit kolik tam tece jen s klickem a kolik s nastartovanym motorem...

Diky a peknej den, Merlin.
"Modrej" VW Transporter T3 Westfalia
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
kubajs
Příspěvky: 60
Registrován: úte 26. kvě 2015 21:28:40

Re: Klakson a vse k troubeni

Příspěvek od kubajs »

Ještě mě napadlo, že celkem značnej odběr má třeba žhavení, zkoušel si to se zapnutým klíčkem po nažhavení?

Mno nakonec to stejně bude nějaká kravina, která je přeci úplně jasná na 1.pohled né.
Dej pak vědět jak to dopadlo.

Užívej.
K.
martins
Příspěvky: 40
Registrován: pon 25. kvě 2015 21:19:44

Re: Klakson a vse k troubeni

Příspěvek od martins »

Ona houkačka má docela slušný proudový odběr a jde přes pojistku (12?) záveň s couvačkama. Pojistka může mít přechodový odpor díky zkorodovaným kontaktům a ten proud na rozjezd houkačky pak nestačí. Stejně tak u houkačky u pravé stupačky nemusí být vždy sucho. Jen tak na okraj, houkačka se vlastně kostří přes volant. To si tak jedu po jižní spojce v Praze, jsem pěkně propocen a na z levého pruhu se sunoucí auto jsem chtěl zatroubit a dostal jsem takovou elektrickou ránu, že jsem zařval a odvrátil tak střet.
Odpovědět