Pískal

Odpovědět
mhepp
Příspěvky: 166
Registrován: ned 30. srp 2015 0:38:38

Re: Pískal

Příspěvek od mhepp »

Taky jsem měnil vstřiky. Zjistil jsem, že kolem jednoho vstřiku prolíná nafta a jdou bublinky, tak jsem si nechal zrepasovat záložní sadu vstřiků a pustil se do výměny.

Jednoznačně doporučuji si pořídit dobrý ořech na golu na povolování. Já si koupil obyčejný vysoký ořech 27mm a ten je nepoužitelný bez úprav. Některé vstřiky totiž mají holendry pro přepadové hadičky odkloněné od těla a díky tomu ořech nedosedne až na šestihran na vstřiku. Takže ke slovu přišla flexa a řezalo se. Do vstřiků samozřejmě ne, ale do ořechu - dvě protilehlé díry pro holendry. To ale nestačilo, protože vstřik se stejně opřel o dno ořechu. Takže jsem ještě zvětšoval díru, co je ve dně, aby do ní sedl vršek vstřiku. I tak ořech dosáhne jen asi na polovinu matice na vstřiku a při utahování/povolování si člověk musí sakra dávat pozor na správné usazení, jinak se ořech opře právě o ty holendry na přepad a můžou se ulomit (což se mi u jednoho nového vstřiku stalo při utahování :evil: ).

Další peripetií jsou podložky pod vstřikama. Umí se hezky zapéct do hlavy a nejdou ven. Naštěstí je díra podobného průměru jako M5 závit (nebo M6), takže závitník to vazelíny, aby nepadaly špony do komůrky, vyříznout zavit a našroubovat závitovou tyč a vytvořit improvizované inverzní kladivo. Ale nešroubujte příliš hluboko, protože je tam špička žhavičky.

Po vytažení podložek je vhodný okamžik pečlivě vyčistit závity, umí tam být hodně zapečeného bordelu. Taky si můžete vizuálně zkontrolovat žhavičky - jsou krásně vidět špičky.

Při instalaci snad už jen pozor na správně otočené podložky - navlékl jsem si ji na drát a spustil do díry, ať nejde vstřik přes závit (čistil jsem tak dlouho, dokud nešel vstřik volně zašroubovat) a správné nasazení ořechu...

No... a výsledek? Stejný problém na jiném válci. Alespoň vím, že není prasklá hlava a vstřiky jsou v pořádku... Zatím jsem to vyřešil přetažením vstřiků a vypadalo to OK. Musím to zkontrolovat a když tak si nechám zabrousit sedla vstřiku.

Na tomto místě bych chtěl poděkovat motostřelecké divizi... vlastně firmě Auto zm. Repasují nejen vstřiky a jsou velice ochotní a vstřícní. Když jsem jim donesl ten s ulomeným holendrem (a záložním kusem), tak mi to na počkání opravili (mám pocit, že je tam stejně i repasovali - to zařizoval kamarád automechanik). Takže pro okolobrněnské, doporučuji.
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
mhepp
Příspěvky: 166
Registrován: ned 30. srp 2015 0:38:38

Re: Pískal

Příspěvek od mhepp »

A ať to tu máme hezky na přeskáčku, tak zpátky k lampičkám...

Pro stmívání jsem pořídil moduly na ebay. Je to PWM řízení s 555, nejjednodušší možné, potenciometr je s vypínačem. Každá lampička vzadu má maximální příkon cca 4W, takže cca 16W světla. Ta u spolujezdce je slabší, je tam 6 diod a příkon jsem neměřil.

Lampičky v akci:
Přílohy
Čtecí lampička u spolujezdce naplno
Čtecí lampička u spolujezdce naplno
DSD_4063.jpg (294.22 KiB) Zobrazeno 1930 x
Detail na nižší výkon
Detail na nižší výkon
DSD_4067.jpg (50.96 KiB) Zobrazeno 1930 x
Jak to všechno svítí naplno
Jak to všechno svítí naplno
DSD_4061.jpg (179.39 KiB) Zobrazeno 1930 x
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
mhepp
Příspěvky: 166
Registrován: ned 30. srp 2015 0:38:38

Re: Pískal

Příspěvek od mhepp »

Jo, pokud by někdo měl čirou náhodou chuť si taky osvětlit auto uvnitř, tak můžu poskytnout modely pro 3d tisk.
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
puchyyla
Příspěvky: 549
Registrován: úte 12. dub 2022 11:25:51
Bydliště: Brno

Re: Pískal

Příspěvek od puchyyla »

Zdarec "sósede", tak koukám, že se taky nenudíš. No já až vám budu vyprávět. Ale pšššššttt, zatím nesmíme ani naznačovat :lol: .
mhepp
Příspěvky: 166
Registrován: ned 30. srp 2015 0:38:38

Re: Pískal

Příspěvek od mhepp »

Jelikož strukturální integrita výfuku poklesla pod akceptovatelnou mez (rozuměj: děravej jak řešeto), došlo na jeho výměnu.

Tlumič jsem pořídil nějaký polský za hříšných 16 stovek i s navařenou koncovkou. Zpracování mne překvapilo, vypadá solidně, je přiměřeně těžký a dokonce i rozměrově sedí. To je pro mne obzvláště veliké překvapení, protože všechny předchozí tlumiče jsem musel dopasovávat jakože hodně. Na jednom jsme museli i převařit držáky.

Jediný problém byla vstupní příruba - mám takový ten nasazovací na výfukovou trubku a stažení sponou (druhá varianta je příruba na tři šrouby a těsnící mezikus). Příruba má trochu větší průměr, takže je potřeba sponu řádně utáhnout. Druhý problém je zúžení uvnitř této příruby. Na starém tlumiči byla příruba uvnitř hladká, tak bylo možné trubku zasunout libovolně hluboko podle potřeby. Na novém tlumiči to díky tomu osazení nejde. Nic, co by nespravila flexa a pět minut času...

Zde bych měl dotaz na majitele sazometných busíků...

Řeším problém se silentbloky, které drží tlumič. Takové ty obdélníčky v počtu dvou nebo tří kusů dle provedení. Kdysi na předchozím busu s tím byl problém jak hrom - špatné rozteče děr a šroubů, tenký, špatný spoj kov-guma a k tomu drahý jak prase. Vyzkoušel jsem všechny možné značky a cenové relace a vždy ten silentblok vydržel nanejvýš 2-3 měsíce a rozpadl se. Tak jsem to vyřešil předěláním držáků výfuku na puky ze škodovky v počtu tří kusů. Toto řešení vydrželo a v případě výměny puku bylo výrazně levnější...

To tak na úvod. Jistě tušíte, kam směřuji... Jeden původní silentblok se mi nedávno rozpadl, tak se mi nechce utrácet prachy za řešení na dva-tři měsíce, pořád to hlídat a sundávat tlumič kvůli výměně. Zatím jsem to vyřešil tak, že jsem zimprovizoval rozměrově kompatibilní řešení z několika vrstev silné kůže. Toto řešení funguje velmi dobře, ale... minimálně to vypadá blbě.

Takže ano, kde-jaký-za kolik-jaké zkušenosti s n-výrobou silentbloků na výfuk... děkuji ;)
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
puchyyla
Příspěvky: 549
Registrován: úte 12. dub 2022 11:25:51
Bydliště: Brno

Re: Pískal

Příspěvek od puchyyla »

Zdar,
relativně nedávno jsem to řešil též. Tady se můžeš povídat na Merlinovu úpravu na takovou tu klasiku - volně, mrdlajíce se, uložený výfuk. Já v zájmu zachování originality, nebo alespoň pseudooriginality vyhovil katík, kterej to fest přetěžoval, místo toho dal trubku s vlnovcem, který odlehčí něco málo pnutí a na pravou stranu použil zesílený silentblok. Nalevo se ten zesílený nevejde, a asi tam ani není potřeba, neb jsou tam dva, navíc jeden z toho je zatížen zejména na tlak a i když ten druhý, namáhaný na střih, selže, tak to nemá kam upadnout, pouze se to začne více mrdlat.
Jako ne že bych s tím najezdil bůhvíjaký hektar, ale zatím to téměř rok drží, přičemž to dalo minimálně celou dovolenou. Já jsem tedy zatím spokojen a doufám, že to tak vydrží. Každopádně pakliže ne, tak se tu s tím samozřejmě pochlubím ;) .

zesílený silentblok
251393033a-gummimetall-lager-verstaerkt-033251393a.jpg
251393033a-gummimetall-lager-verstaerkt-033251393a.jpg (26.42 KiB) Zobrazeno 1920 x
mhepp
Příspěvky: 166
Registrován: ned 30. srp 2015 0:38:38

Re: Pískal

Příspěvek od mhepp »

puchyyla, díky za odpověď... Je to přesně jak píšeš - levá strana není problém, tam to v podstatě nemá kam upadnout. Navíc to kdyžtak podrží trubka.

Zesílený silentblok znám, když jsem to řešil kdysi, stál takový ranec s nejistým výsledkem, že jsem to vzdal. Pokud s ním máš dobré zkušenosti, tak pouvažuji...

Jinak, Pískal je aktuálně jediné pojízdné auto, takže nájezd se pohybuje stabilně kolem 15000km ročně. Tam už si rozmyslíš jestli co chvíli něco opravovat.
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
puchyyla
Příspěvky: 549
Registrován: úte 12. dub 2022 11:25:51
Bydliště: Brno

Re: Pískal

Příspěvek od puchyyla »

Hele jak jsem psal, nemá za sebou bůhví co. Je to zatím nějakých 5000km, ale za tu dobu nevykazuje žádnou známku potíží. Schválně ho čas od času kontroluji, protože mě to zajímá a hlavně abych tam kdyžtak poslal případný pojistný durchšroub dřív, než se urvou i ty levé.
mhepp
Příspěvky: 166
Registrován: ned 30. srp 2015 0:38:38

Re: Pískal

Příspěvek od mhepp »

V pohodě, rozumím... Jsem si jist, že 5000km mi předtím žádný nevydržel, tak až budu něco řešit, tak objednám.
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
puchyyla
Příspěvky: 549
Registrován: úte 12. dub 2022 11:25:51
Bydliště: Brno

Re: Pískal

Příspěvek od puchyyla »

Škoda, že ses neozval dřív. Zrovinka včera mi dorazil balíček z bus-ok.de. Mohls to mít bez poštovného.
Odpovědět