Re: Oprava vysoké střechy Westfalia
Napsal: stř 15. kvě 2024 21:42:09
Ale pěkně popořádku. Střecha je přilepená relativně tenkou vrstvou tvrdého konstrukčního, zřejmě epoxidového, lepidla. Následně jsou flexibilním tmelem asi ze 3/4 vyplněny okapničky. U našeho Žoldy je na tom pak ještě silně neodborně napatlána další vrstva tmelu do roviny, místy i s kopečkem, takže voda člověku tekla ze střechy přímo na kebuli. To v tom lepším případě, když auto stálo rovně nebo dveřma z kopce. Když stálo dveřma dokopce, tekla voda ze střechy do auta.
Tyto informace se dají najít i na internetech, ale ne úplně uceleně a přehledně. Alespoň já jsem to úplně nenašel a tak docela ani přesně nepochopil. Proto jsem si dal práci s následujícím neumělým náčrtkem, ze kterého situaci snad pochopí i takoví zabedněnci jako já.
Vepředu nad sklem je lem střechy zavřen (zapertlován) do plechu jak konzerva a zvrchu přetmelen. vzadu je dorovnávací plech snýtován s rámem dveří a rohy vytmeleny (i/zejména zevnitř).
Já jsem chvíli kuchal tmel ze zadních rohů a protože to moc nešlo, brzy mě to přestalo bavit a tak jsem zevnitř pokračoval ven, kde jsem začal otrháním druhé nepůvodní vrstvy tmelu, která nekladla téměř žádný odpor.
Následně jsem zkusil původní tmel, jehož ďoubání bylo zcela bezvýsledné. Přešel jsem tedy na mechanizaci a vzal tmel dráťákem na vrtačce. To už docela šlo a jelikož mě jiný způsob ani teď nenapadá, nezbývá mi než tento nepříliš snadný způsob doporučit.
Tmelu je třeba vyraubovat dostatečné množství, aby bylo možné otevřít přídržnou lištu střechy uvnitř žlábku, protože vyháknutí střechy z lišty díky lepidlu mezi střechou a plechem po zatvrdnutí lepidla není možné.
Vybrat je to nutné skoro vše, tedy asi takto:
Tyto informace se dají najít i na internetech, ale ne úplně uceleně a přehledně. Alespoň já jsem to úplně nenašel a tak docela ani přesně nepochopil. Proto jsem si dal práci s následujícím neumělým náčrtkem, ze kterého situaci snad pochopí i takoví zabedněnci jako já.
Vepředu nad sklem je lem střechy zavřen (zapertlován) do plechu jak konzerva a zvrchu přetmelen. vzadu je dorovnávací plech snýtován s rámem dveří a rohy vytmeleny (i/zejména zevnitř).
Já jsem chvíli kuchal tmel ze zadních rohů a protože to moc nešlo, brzy mě to přestalo bavit a tak jsem zevnitř pokračoval ven, kde jsem začal otrháním druhé nepůvodní vrstvy tmelu, která nekladla téměř žádný odpor.
Následně jsem zkusil původní tmel, jehož ďoubání bylo zcela bezvýsledné. Přešel jsem tedy na mechanizaci a vzal tmel dráťákem na vrtačce. To už docela šlo a jelikož mě jiný způsob ani teď nenapadá, nezbývá mi než tento nepříliš snadný způsob doporučit.
Tmelu je třeba vyraubovat dostatečné množství, aby bylo možné otevřít přídržnou lištu střechy uvnitř žlábku, protože vyháknutí střechy z lišty díky lepidlu mezi střechou a plechem po zatvrdnutí lepidla není možné.
Vybrat je to nutné skoro vše, tedy asi takto: