Stránka 3 z 3

Re: Jak vaříte / topíte?

Napsal: pát 26. srp 2016 13:38:53
od Bedřich
To asi nemáš dobře utěsněnou tu hadičku, která propojuje expanzku s kompenzační nádobkou. Nebo neutěsněný víčko. Jinak se ta voda po vychladnutí zpět vrátit musí. Termostat ke své funkci tlak nepotřebuje. Rozhodující je proudění vody v systému.
Vzhledem k tomu, že expanzku plníš zhruba do poloviny, tak v ní vzduch je. Spodní otvor musí být pod vodou, ale kdyby nebyl, tak se ta červená kontrolka ubliká k smrti.
Nádobku maji na Sobíně. Sice druhovýroba, ale vypadá dobře:
http://www.vwbusshop.cz/chlazeni/expanz ... -d-td.html

Než Ti to vyháže vodu ven, tak to chladí normálně?

Re: Jak vaříte / topíte?

Napsal: pát 26. srp 2016 13:51:25
od martins
Bedřichu, přesně takovou to mám, koupena odjinud stejného dizajnu. Na ni patří plastové víčko s ventilky viz jiná diskuze. Tato se mi před týdnem rozpůlila ve švu, nikoliv při přehřátí, prostě po roce provozu. Starou vz 1981 motoru cs nenahradí, má příliš vysoké hrdlo a hladina je pak nízko. motor mi vodu netlakuje, když jsem se vracel, tak jsem měl expanzku otevřenou a v lavoru, provizorně slepenou a pár kapek se ven dostalo. Prostě hladina musí být nad hlavou motoru, i když je vůz v podélné ose trochu šikmo. Bublina se musí lehce vyhnat k víčku a nezůstávat v profilu.

Re: Jak vaříte / topíte?

Napsal: pon 23. črc 2018 13:03:08
od lukkas
Ahoj pánové,

Opět otevřu toto téma během léta :-) Řeším výměnu spínače sahary na chladiči, s tím že jsem narazil na dva typy dle spínacích teplot s třípinovým provedením. A to:

kód 191959481C - teploty sepnutí 95 a 102°

kód 251959481K -teploty sepnutí 87 a 92°

Ať pátrám jak pátrám, pořádně jsem nikde nenašel který patří ke kterému motoru :?
Netušíte někdo který je původně k JX? (aktuálně Tdi)

díky

Lukkas