Repas bufíku Westfalia
Re: Repas bufíku Westfalia
Abych teda trošku doplnil ty informace. Bufík drží (leží) na 4 silentblocích. Jde o válcové silentbloky typ A průměru 20mm se šrouby M6. Na přední (rovné) straně jsou vysoké 25mm, na zadní straně (nad choboty) jsou vysoké 15mm. Délka šroubů na silentblocích je 10mm.
Nové silentbloky jsem sehnal pouze s delšími šrouby, které bylo u chobotů nutné, na ostatních místech vhodné trochu zakrátit.
Silentbloky se dají sehnat leckde, já jsem koupil v Mateze konkrétně tyto: Silentblok válcový 2015 typ A - M6 x 15 SR/SR a Silentblok válcový 2025 typ A - M6 x 18 SR/SR.
A takhle to s nima vypadá: Přípojka sání spalovaného vzduchu je těsněna o-kroužkem. Originál kroužek je podle mě atyp, nic z běžné řady nebylo úplně shodné. Nakonec jsem skončil u rozměru 18x3. pokračování zase příště...
Nové silentbloky jsem sehnal pouze s delšími šrouby, které bylo u chobotů nutné, na ostatních místech vhodné trochu zakrátit.
Silentbloky se dají sehnat leckde, já jsem koupil v Mateze konkrétně tyto: Silentblok válcový 2015 typ A - M6 x 15 SR/SR a Silentblok válcový 2025 typ A - M6 x 18 SR/SR.
A takhle to s nima vypadá: Přípojka sání spalovaného vzduchu je těsněna o-kroužkem. Originál kroužek je podle mě atyp, nic z běžné řady nebylo úplně shodné. Nakonec jsem skončil u rozměru 18x3. pokračování zase příště...
Re: Repas bufíku Westfalia
Palivovou hadici jsem oměřil a vyšlo mi to na 3 a chlup/9mm. Koupil jsem tedy 3,2x9 protkanou textilem a k tomu deformační hadicové spony 7-10mm. Sedlo to parádně. Až posléze jsem se v nějakém montážním návodu od Eberspächeru dočetl, že vnitřní průměr hadice má být 3,5mm.
Choboty byly značně zdevastované. Demontáž byla aai to poslední, co zažily. Respektive ten černý chobot sání. Silikonový červený na odvod topného vzduchu by byl ještě použitelný a mohl by zůstat sloužit.
Stav chobotů po demontáži:
Choboty byly značně zdevastované. Demontáž byla aai to poslední, co zažily. Respektive ten černý chobot sání. Silikonový červený na odvod topného vzduchu by byl ještě použitelný a mohl by zůstat sloužit.
Stav chobotů po demontáži:
Re: Repas bufíku Westfalia
K původním chobotům se mi podařilo dohledat produktové listy.
Studenej chobot U1: A teplej choboz U8: Nicméně i přesto, že jsem se dobral výrobce, nedařilo se mi choboty sehnat za rozumnou cenu. Při hledání jsem narazil na jinou trubku, která mě oslovila výrazně více, než tyto původní.
Doplním, že choboty jsou průměr 90mm a každý je dlouhý 45cm. Metr trubky tedy stačí bohatě s rezervou.
Studenej chobot U1: A teplej choboz U8: Nicméně i přesto, že jsem se dobral výrobce, nedařilo se mi choboty sehnat za rozumnou cenu. Při hledání jsem narazil na jinou trubku, která mě oslovila výrazně více, než tyto původní.
Doplním, že choboty jsou průměr 90mm a každý je dlouhý 45cm. Metr trubky tedy stačí bohatě s rezervou.
Re: Repas bufíku Westfalia
Objednaná trubka by měla mít lepší parametry než původní. Na první pohled se mi líbilo, že je kovová spirála zakryta uvnitř trubky a měla by tak být lépe chráněna proti korozi, na což evidentně umřel původní studený chobot. Také na první pohled vypadala robustnější. Ty původní se mo zdály děsně "papírové".Jediné, čeho jsem se trochu obával byla ohebnost, protože na těch chobotech je fakt extrémní zlom a nepoddajné potrubí by trcělo pod autem moc na zem. Nicméně slibovali vysokou flexibilitu, tak jsem to riskl.
Risk se vyplatil a přišla úplně skvělá trubka. O mnoho festovnější, hladší a jen nepatrně hůře ohebná. Co na ní bylo méně přívětivé, byla náchylnost konců ke třepení, protože narozdíl od původních trubek, má tato nová vnitřní výplet z nějakých vláken.
Po naporcování a odzkoušení trubek (a vlastně i celého bufíku) jsem si s třepením jsem poradil tak, že jsem olepil hrany textilní páskou. Jedná se o klasickou kobercovou lemovku, nic zvláštního.
A tady pár obrázků:
Risk se vyplatil a přišla úplně skvělá trubka. O mnoho festovnější, hladší a jen nepatrně hůře ohebná. Co na ní bylo méně přívětivé, byla náchylnost konců ke třepení, protože narozdíl od původních trubek, má tato nová vnitřní výplet z nějakých vláken.
Po naporcování a odzkoušení trubek (a vlastně i celého bufíku) jsem si s třepením jsem poradil tak, že jsem olepil hrany textilní páskou. Jedná se o klasickou kobercovou lemovku, nic zvláštního.
A tady pár obrázků:
Re: Repas bufíku Westfalia
Vypucováno, ošetřené konektory zpátky pospojovány, výdech teplého vzduchu opět zakryt vatou a deklem a tím tento seriál asi končí. Teda doufám. Snad se nebudu muset rozepisovat o neúspěších

Re: Repas bufíku Westfalia
Ahoj Půčo!
Hezky pěkně, tak držíme palce ať to dobře topí. Kdysi jsem podobné martirium podstoupil se sháněním trubky k chobotu sání, který je schovaný v zadním levým sloupku. Tak se Ti možná ještě bude kontakt hodit... tím nechci sejčkovat samozřejmě.
Díky za působivý seriál a co dál.... nahoď, olee.
Ať to vrčí i topí, Merlin.
Hezky pěkně, tak držíme palce ať to dobře topí. Kdysi jsem podobné martirium podstoupil se sháněním trubky k chobotu sání, který je schovaný v zadním levým sloupku. Tak se Ti možná ještě bude kontakt hodit... tím nechci sejčkovat samozřejmě.
Díky za působivý seriál a co dál.... nahoď, olee.
Ať to vrčí i topí, Merlin.
"Modrej" VW Transporter T3 Westfalia
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
Re: Repas bufíku Westfalia
Zdar Merline,
což o to, topí to hezky. Až mi to při těch víkendových hicech nebylo příjemný, jak jsem intenzivně vypaloval na plnej kotel a přitom se v autě hrabal. Barva je z toho stále trochu cítit, to asi ale bohužel jen tak nezmizí. Co mi ale úplně radost nedělá, že to má studený trochu ne úplně hladkej přechod z 2. stupně na 3. Resp. abych byl přesný, tak je tam první startovací režim, ten jde standardně, pak to po zapálení přejde na první výkonnostní stupeň, to je v pohodě. Ale jak přidá větrák a nafta na druhý výkonnostní stupeň, tak se to trochu zachrchle, někdy to začne i střílet. Když je to teplý, valí to na nízkej stupeň, sepne termostat a přidá to na dvojku, tak už je to bez problémů hladký. Při tom startu je to ale prostě takovej uchrchlanej přechod po různu doprovázen i všelijakýma hulícíma efektama. Pravda je, že v potrubí jsou vidět pořád nějaký bublinky, tak jestli tam nezlobí ty. No uvidíme, budu to sledovat a jak jsem psal, průběžně podám zprávu, jak se bufovi daří.
což o to, topí to hezky. Až mi to při těch víkendových hicech nebylo příjemný, jak jsem intenzivně vypaloval na plnej kotel a přitom se v autě hrabal. Barva je z toho stále trochu cítit, to asi ale bohužel jen tak nezmizí. Co mi ale úplně radost nedělá, že to má studený trochu ne úplně hladkej přechod z 2. stupně na 3. Resp. abych byl přesný, tak je tam první startovací režim, ten jde standardně, pak to po zapálení přejde na první výkonnostní stupeň, to je v pohodě. Ale jak přidá větrák a nafta na druhý výkonnostní stupeň, tak se to trochu zachrchle, někdy to začne i střílet. Když je to teplý, valí to na nízkej stupeň, sepne termostat a přidá to na dvojku, tak už je to bez problémů hladký. Při tom startu je to ale prostě takovej uchrchlanej přechod po různu doprovázen i všelijakýma hulícíma efektama. Pravda je, že v potrubí jsou vidět pořád nějaký bublinky, tak jestli tam nezlobí ty. No uvidíme, budu to sledovat a jak jsem psal, průběžně podám zprávu, jak se bufovi daří.