Repas bufíku Westfalia
Repas bufíku Westfalia
Jak jsem již naznačil ve vlákně Repas lednice Westfalia, v těsné návaznosti na lednici jsem se pustil do dalšího sebemrskačského aktu a sice repase originál naftového bufíku.
Bufík sice stejně jako lednice tak nějak fungoval, ale přece jen po těch letech tam byl střípek pochybnotí a pak se úplně nedalo říct, že by vůbec nesmrděl a to jak uvnitř auta, tak venku z výfuku. Venku teda spíš viditelně čudil narozdíl od funglovky, co máme v dílně v práci.
Sejmutí bufíku z auta bylo vcelku snadné. Z bufíku je nutné odpojit přívodní vrapovanou hadici sání vzduchu, výfuk, přívodní hadičku nafty a dvě tlusté hadice rozvodu vzduchu z auta. Z naftového čerpadla u nádrže pak odpojit dva fastony a elektrosvazek uvolnit až k bufíku. Toto vše je venku pod autem. V autě je pak potřeba odpojit vnější elektroinstalaci od vnitřní. K tomu je nutné demontovat překližkový kryt (boudičku), na které sedí ve Westfálce nabíječka baterií. Vlastní nabíječku demontovat netřeba, kryt jde sundat i s ní. Pro sundání krytu je třeba povolit dva vraťáky M6 na příčce držící pant sedáku a na protější straně boudičky pak jeden vrut držící úhelníček k podlaze viz. foto: Po odklopení boudičky se zpřístupní konektory. Vše, co jde dolů, je potřeba vycvakat a nacpat "do chobotu". Po odpojení konektorů už jen stačí bufíka sundat z auta. Ač se na první pohled zdá, že by mělo stačit povolit silentbloky na držácích a měl by jít shodit, mě se to nepodařilo. Za mě tedy tvrdím, že minimálně jeden držák musí dolů.
Bufík sice stejně jako lednice tak nějak fungoval, ale přece jen po těch letech tam byl střípek pochybnotí a pak se úplně nedalo říct, že by vůbec nesmrděl a to jak uvnitř auta, tak venku z výfuku. Venku teda spíš viditelně čudil narozdíl od funglovky, co máme v dílně v práci.
Sejmutí bufíku z auta bylo vcelku snadné. Z bufíku je nutné odpojit přívodní vrapovanou hadici sání vzduchu, výfuk, přívodní hadičku nafty a dvě tlusté hadice rozvodu vzduchu z auta. Z naftového čerpadla u nádrže pak odpojit dva fastony a elektrosvazek uvolnit až k bufíku. Toto vše je venku pod autem. V autě je pak potřeba odpojit vnější elektroinstalaci od vnitřní. K tomu je nutné demontovat překližkový kryt (boudičku), na které sedí ve Westfálce nabíječka baterií. Vlastní nabíječku demontovat netřeba, kryt jde sundat i s ní. Pro sundání krytu je třeba povolit dva vraťáky M6 na příčce držící pant sedáku a na protější straně boudičky pak jeden vrut držící úhelníček k podlaze viz. foto: Po odklopení boudičky se zpřístupní konektory. Vše, co jde dolů, je potřeba vycvakat a nacpat "do chobotu". Po odpojení konektorů už jen stačí bufíka sundat z auta. Ač se na první pohled zdá, že by mělo stačit povolit silentbloky na držácích a měl by jít shodit, mě se to nepodařilo. Za mě tedy tvrdím, že minimálně jeden držák musí dolů.
Re: Repas bufíku Westfalia
Po sundání mě na první dobrou vcelku překvapilo, jak byla celá pixla relativně zachovalá. Paradoxně to bylo asi víc olezlé uvnitř, než venku. Na Kristova léta však určitě nic zásadního. Nejvíc olezlý byl asi dvojitý "izolační" záklop z pozinku, který byl celý potažen bílým práškem a v místě styku s hliníkovým výměníkem a v místech bodových svarů měl klasickou oranžovou lišku. Každopádně nic, co by mě jakkoliv motivovalo upalovat s tím do zinkovny. Možná to odrezím a fouknu zink sprejem nebo žáruvzdornou stříbřenkou Alkyton, co jsem s ní natíral varník lednice. A nebo to nakonec vezmu metodou ŽáVeS. To asi až podle aktuálního citového rozpoložení.
Tady pár fotek vnitřku kastlíku:
Tady pár fotek vnitřku kastlíku:
Re: Repas bufíku Westfalia
Žhavka vypadá dobře, pouze má dost pohnilé těsnění. To buď bude pasovat z klasické zapalovací svíčky s velkým závitem nebo se na něj prostě vykašlu, nějakou dobu ještě těsnit určitě bude.
svíčka: Dále jsem spekuloval, jak by se dala nějak bezbolestně alespoň částečně vypucovat spalovací komora a výměník. Spalovací komora je přišroubovaná na ploché těsnění a šla by tedy demontovat. Těsnění by se pak ale dost blbě shánělo, resp. bych ho nesehnal a musel bych dost improvizovat. Nevím ani, jakou by těsnění teoreticky mělo snést teplotu. Hliníkový výměník je celý po délce svařen a demontáž by znamenala ho rozříznout a zpětně svařit v souhrnné délce skoro metr. Oboje jsem tedy zavrhl jako příliš pracné, nebo spíše neefektivní. Jelikož "hubofuku" do vejfucku celá kamna nekladou nějaký závratný odpor, dá se předpokládat, že se tam ještě dost sazí vejde. Nicméně mi to stále trochu vrtalo hlavou a chtěl jsem to zkusit alespoň trochu propláchnout, jen jsem přemýšlel čím. Uvažoval jsem o perchloru, který se mi tak na ten naftový šlem v hlavě nabízel. Od toho mě však zradilo to, že prakticky nemám kam s ním, a zas takový prase, abych nalil perchlor do kanálu nejsem.
Nakonec mě v hlavě svitla myšlenka, zkusit se poptat nebo to nechat udělat v nějaké firmě, kde pucují DPF. Když jsem kolem toho začal sondovat, tak jsem se nedopátral prakticky ničeho. Zdá se, že nikdy nikdo nenechal čistit bufík u čističů DPF. Ovšem pátrání mě přivedlo na další stopu a sice, že existují speciální přípravky na výplach DPF. Z logiky věci by tato chemie měla rozebírat naftovej šlem a saze a taky u haldy přípravků je uvedeno, že je biologicky odbouratelný. Tak jsem to tedy vyzkoušel. Objednal jsem nějaký profi přípravek na výplach DPF (pokud si vzpomenu a vyfotím, přidám foto) a rozhodl se to vyzkoušet.
Pro výplach kamen (sestavy spalovací komory a výměníku) jsem musel oddělit dmychadlo a ventilátor. To jde vcelku snadno, obojí je spojeno výfukovou sponou s klingeritovým těsnícím kroužkem, který vypadá demontáž přežil téměř bez úhony.
svíčka: Dále jsem spekuloval, jak by se dala nějak bezbolestně alespoň částečně vypucovat spalovací komora a výměník. Spalovací komora je přišroubovaná na ploché těsnění a šla by tedy demontovat. Těsnění by se pak ale dost blbě shánělo, resp. bych ho nesehnal a musel bych dost improvizovat. Nevím ani, jakou by těsnění teoreticky mělo snést teplotu. Hliníkový výměník je celý po délce svařen a demontáž by znamenala ho rozříznout a zpětně svařit v souhrnné délce skoro metr. Oboje jsem tedy zavrhl jako příliš pracné, nebo spíše neefektivní. Jelikož "hubofuku" do vejfucku celá kamna nekladou nějaký závratný odpor, dá se předpokládat, že se tam ještě dost sazí vejde. Nicméně mi to stále trochu vrtalo hlavou a chtěl jsem to zkusit alespoň trochu propláchnout, jen jsem přemýšlel čím. Uvažoval jsem o perchloru, který se mi tak na ten naftový šlem v hlavě nabízel. Od toho mě však zradilo to, že prakticky nemám kam s ním, a zas takový prase, abych nalil perchlor do kanálu nejsem.
Nakonec mě v hlavě svitla myšlenka, zkusit se poptat nebo to nechat udělat v nějaké firmě, kde pucují DPF. Když jsem kolem toho začal sondovat, tak jsem se nedopátral prakticky ničeho. Zdá se, že nikdy nikdo nenechal čistit bufík u čističů DPF. Ovšem pátrání mě přivedlo na další stopu a sice, že existují speciální přípravky na výplach DPF. Z logiky věci by tato chemie měla rozebírat naftovej šlem a saze a taky u haldy přípravků je uvedeno, že je biologicky odbouratelný. Tak jsem to tedy vyzkoušel. Objednal jsem nějaký profi přípravek na výplach DPF (pokud si vzpomenu a vyfotím, přidám foto) a rozhodl se to vyzkoušet.
Pro výplach kamen (sestavy spalovací komory a výměníku) jsem musel oddělit dmychadlo a ventilátor. To jde vcelku snadno, obojí je spojeno výfukovou sponou s klingeritovým těsnícím kroužkem, který vypadá demontáž přežil téměř bez úhony.
Re: Repas bufíku Westfalia
Vstup vzduchu jsem zacpal pomocí gumové rukavice a kamna přes výfukovou rouru postupně opatrně zalil čistící kapalinou na DPF. V návodu psali nechat min. 5 hodin působit. Nechal jsem přes noc. Po asi 15 hodinách jsem kapalinu vylil. Tím, co z kamen teklo jsem byl vcelku mile překvapen:
Po vylití jsem dle návodu řádně propláchl vodou, což také vyhnalo nemálo černého bordelu. Vyteklo i pár vcelku velkých kusů:
Re: Repas bufíku Westfalia
Vylitá kapalina:
Po propláchnutí jsou kamna "hubofukem" prakticky bez odporu.Re: Repas bufíku Westfalia
Tak touhle srajdou jsem to čistil:
Re: Repas bufíku Westfalia
To jsem zvědavej, jak tato anabáze dopadne, jen tak dál! 

Re: Repas bufíku Westfalia
Zdarec Venco!
Tak to jsme už zvědaví minimálně dva.
No co, v nejhorším do té pixly zabuduju čínskej bufík za 100 dolcků, ovládání schovám na nějaké neviditelné místo a budu stejně machrovat, jak to pěkně i po těch létech fakčí.
Tak to jsme už zvědaví minimálně dva.

No co, v nejhorším do té pixly zabuduju čínskej bufík za 100 dolcků, ovládání schovám na nějaké neviditelné místo a budu stejně machrovat, jak to pěkně i po těch létech fakčí.

Re: Repas bufíku Westfalia
Bufík je Eberspächer, že?? Já bych na to právě neměl nervy a vlastně ani znalosti, tak jsem Eber komplet poslal maníkovi co opravuje nez. topení, ten to prohlídnul, vybavil chybějícíma součástkama a poslal mně to zpět. Akorát jsem ho ještě nenamontoval, takže je pořád v krabici jak to přišlo z opravy a tak nějak musím věřit, že doopravdy funguje a opravář mně nenatáhnul 

Re: Repas bufíku Westfalia
Ano, je to Eberspächer. D2L nebo B2L podle paliva. Když si vzpomenu, blejsku a vlepím sem origo štítek z toho mého nafťáčka. Znalostí na to moc netřeba. Jsou to jednoduchý věci. Těm nervům ale rozumím. Občas bych do toho krámu taky nejradši kopnul, ale to myslím tak máme všichni.
Já se spíš divím, žes sehnal někoho ochotného se takovým starým zgarbem zabývat. Já mívám většinou spíše opačnou zkušenost. Divil by ses, kolikrát jsem už slyšel "radu", ať to zahodím a koupím si čínskej bufík, kterej až přestane topit, hodím do popelnice a koupím další, protože jen nová žhavka stojí cca 65% ceny celýho bufíku.
Ale víš jak je to. To teplo z toho origi bufíku je takový jiný. Stejně jako to chlazený pivo z origi lednice je jiný a svezení v T3 je taky takový jiný než v nějaké nové piksle. No a někde v těch dvou předchozích větách se skrývá odpověď na tu otázku, co si člověk u toho stále dokola opakuje - mám já tohle ku... zapotřebí?
Já se spíš divím, žes sehnal někoho ochotného se takovým starým zgarbem zabývat. Já mívám většinou spíše opačnou zkušenost. Divil by ses, kolikrát jsem už slyšel "radu", ať to zahodím a koupím si čínskej bufík, kterej až přestane topit, hodím do popelnice a koupím další, protože jen nová žhavka stojí cca 65% ceny celýho bufíku.
Ale víš jak je to. To teplo z toho origi bufíku je takový jiný. Stejně jako to chlazený pivo z origi lednice je jiný a svezení v T3 je taky takový jiný než v nějaké nové piksle. No a někde v těch dvou předchozích větách se skrývá odpověď na tu otázku, co si člověk u toho stále dokola opakuje - mám já tohle ku... zapotřebí?
