Stupačka čeká na cestu do Brna, abych ji odvezl na pískování a koma-ksicht, tak zatím řeším jiné bolístky.
„Kapitáne, senzory hlásí porušení strukturální integrity na palubě A!"
„Poručíku, ale my jsme na palubě A, upřesněte kde!“
„Ehm... pane..."
„Poručíku!"
„Vaše křeslo...“

- Výchozí stav
- IMG_20240427_140117a.jpg (221.97 KiB) Zobrazeno 3043 x
Potah na řidičově sedačce prořídl. Hlavně na levé straně, ta je nejvíc v prd... vlastně ošoupaná od prd... tak
opotřebovaná od nastupování do auta. Ono to čalounění bylo načaté vlastně už od začátku, co ty sedačky mám. Ale zatím to úspěšně kryl potah. Sedačky mám od roku cca 2009, kdy jsem objevil na vrakovišti v Dolní Rožínce busa. Komu Dolní Rožínka nic neříká, tak je to díra hnedka vedle místa, kde se pořádal Podmitrov a ten bus před tím vrakáčem stál prý od nepaměti. No a já jsem nebyl líný se zeptat... Tehdy jsem si odvezl Multivan interiér a tedy i pilotky a tu postiženou (sedačku), syncro rámy na zrcátka, převodovku se samosvorem, DG motor další věci.
„Poručíku, tak to spravte!"
„Ale... pane...“
„Ach jo, co si člověk neudělá sám...“
Tak s chutí do toho. Shlédl jsem pár videí na tytrubko a stal se ze mne (mistr) čalouník. Dobře, tak ne, ale alespoň jsem věděl do čeho jdu. Pořídil jsem materiál a hurá do toho opatrnými krůčky vpřed. Pro začátek udělám čalounění jen toho potrhaného sedáku, opěradla asi časem, loketky asi taky očalouním znovu, stejně potřebují opravu. Z materiálů pro nový potah padla volba na kůži. (trochu) s ní umím pracovat, je to odolný materiál a mám spolehlivého dodavatele. Dále je potřeba stříkací lepidlo na autočalounění - nemusí být ve spreji, ale sakra to zjednoduší práci, pořádná nit, podkladový molitan a kleště na spony. Zbytek se jistě každému válí doma... Třeba šicí stroj a jehly na šití kůže.
„Kapitáne, ale na čem teď budete sedět?“
„...“
„Já doběhnu do skladu pro náhradní křeslo...“
Jo, pokud máte busa na každodenní ježdění, tak se hodí mít jinou sedačku. Ušití potahu trvá déle.
Napřed je potřeba sundat staré čalounění, to jde sundáním sedáku, který drží na 4 imbusech v ližinách. Samotné čalounění drží napnuté v drážce kartonová páska přišitá k boku potahu a dráty se sponami.

- Dráty a spony
- IMG_20240427_145432a.jpg (206.65 KiB) Zobrazeno 3043 x
Ty tři dráty položené na molitanu jsou v tunelech v potahu a čtvrtý drát tvoří U a je zastříknutý uvnitř molitanu v tom žlábku. Dráty k sobě vážou spony na obrázku. Na fotce je vidět, že molitan je potrhaný a fixační drát taky napáchal nějaké škody, takže v tuto chvíli je dobré spravit nebo pořídit nový molitan. Já, starý kolenovrt jsem lepil. Poškozené části je dobré vyříznout a nahradit novou výplní. Zde hlavně ta levá část poškozená dráty.
Další krok je vytvořit šablonu pro nový potah. K tomu je nejlepší potah starý. Takže rozpárat a už není cesty zpět.

- Dekomponovaný potah
- IMG_20240427_161207a.jpg (179.1 KiB) Zobrazeno 3043 x
A pokračování příště...