Stejně jako
Merlin jsem letos poprvé vyjel o měsíc dřív než vloni. A hned pěkně zostra na školní sraz do Písku, krásných 223km. Bohužel Žolda to viděl asi jenom na půlku, tedy na 113 km

. Kousek za Jihlavou na silnici II/602 rána jak s děla zezadu od motoru. Tak nějak setrvačností jsem doplachtil do Hubenova, kde jsem to zapíchnul a šel se podívat. Naštěstí se neodehrálo žádné drama. Rozlítnul se mi klíňák z klikovky na Wasserpumpu. Pumpa s alternátorem zůstala pěkně spřažená a točila se zcela lehce a hladce.

- 20230512_183555.jpg (427.89 KiB) Zobrazeno 2965 x
Náhradní řemen u sebe nemaje, jsem se jal po něm shánět. Bohužel nejbližší a nejdřívější řemen v Havlíčkově Brodě druhý den ráno. To mě přivedlo na myšlenku v Hubenově pěkně zakempit a ráno pořešit. Když teplota motoru lehce spadla, provedl jsem zkoušku provozu na "akumulační chlazení s podporou elektrického přídavného čerpadla". No popravdě to nebyl nejlepší nápad. Dal jsem nějakých 600m a z motoru začalo být slyšet bublání. Těch 600m z Hubenova mě přivedlo na pěkně zasr. místo na hospodářském sjezdu bezprostředně vedle silnice, kde se mnou houpaly kolem se prohánějící kamiony. Tam mě mimochodem za mocného přátelského potroubení objel i někdo s béžovou T3. Na pozdrav mě protroubil, ale zastavit se a optat "jak se vejde", to už né. Asi spěchal a bál se, že když zastaví, zadřu ho tam na hodiny

.
Nehostinnost místa, hec na mě čekajících přátel a bradra na telefonu mě přiměly přověřit asistenční služby. Zjištěný odtah do 200km kamkoliv po ČR mi začal připadat silně hratelný, stačilo jen rozseknout Nerudovskou otázku "kam s ním". Život je výzva a tak po ujištění bradra, že mě v sobotu zachrání dovozem řemenu z Č.B., a exspolužáků, že noc bude dlouhá, jsem nám s Žojdou objednal odvoz do Písku. Borec přijel dobrej, Žolda se mu líbil, v autě jsme trochu splkli a lehce po 22. hodině jsem Žoldu po složení doparkoval na flek na parkálu na nábřeží Otavy u Kozlovny a šel vyhledat kluci

.
Jedeeem!:

- 20230512_202442.jpg (243.71 KiB) Zobrazeno 2965 x
Ranní probuzení na nábřeží poblíž starého mostu:

- 20230513_080759.jpg (400.62 KiB) Zobrazeno 2965 x
Chvíli před desátou mi bráška dovezl dva podobné rozměry řemenů z Agrozetu z ČB. No popravdě jsme to úplně neodhadli s přepočtem La a Li délek a 10mm řemen byl ukrutně krátkej, že seděl na šroubech a na 13mm řemen, který se jevil trošku delší, jsme museli přidat ke všem podložkám kladky ještě 2 kusy pérových podložek 8mm. Ty jsem naštěstí měl s sebou, neb jsem se stejně chtěl dopo zastavit za bráškou vyměnit bandasku WG na turbu a nahradit svod výfuku s katíkem za prostou trubku s vlnovcem a obnovit umrdlané montážní silentbloky výfukového tlumiče. Po chvilce trápení 13mm řemen nasazen a já se vydal na cestu na jih. Cestou jsem se ještě stavil v Agrozetu pro další možné adepty na pasující klínový řemen. Nakonec suma sumárum, kdyby někdo potřeboval nasadit průmyslový řemen místo auťákovýho, tak pasující rozměr, alespoň od Rubeny, je 10x600Li-620Lw nebo silnější, výrazně festovnější 13x630Li-660Lw. Řemen 10x625La-612Lw je úplně mimo a 13x600Li-630Lw je nutno silně připodložit kladku, nám to vyšlo akorát na ty dvě pérovky nebo 3 normál podložky, což je dost drbanice tam nasadit.