Víteco, na předchozím busu to bylo víceméně v pohodě. Jediný rozdíl byl, že když jsem začal brát čistou naftu, tak ti koníci pod kapotou našli trochu více sil, že si toho všimla i manželka, která o změně paliva nevěděla. Z auta nebyl žádný trhač asfaltu, to ne, ale jezdilo to najednou líp.
V Pískalovi to je ale jiná pohádka. Tam jsem od začátku lil čistou naftu se třemi výjimkami:
První byla za covidu - oblíbené krmítko s čistou naftou bylo zavřené, tak jsme natankovali prémiovou naftu na benzině. Do týdne jsem našel louže nafty pod motorem - musel jsem vyměnit všechny hadičky v motorovém prostoru.
Druhá byla první velká dovolená - B & H, Černá Hora, Chorvatsko, Albánie. Cestou jsme brali na rozumných benzinkách, ale nijak jsme nehledali ultralevné a ani prémiové. Následky řeším doteď. Sloupala se mi barva v nádrži a ucpal se filtr. Foto otevřeného filtru plného šupin barvy teď nemůžu najít

Od té doby se mi pravidelně přicpává palivové vedení.
Třetí výjimka byla druhá dovolená - Rumunsko. Palivo opět jako předchozí dovolená. Tentokrát zatím bez přímých následků, ale to je asi tím, že už se v nádrži nemá co loupat. Jen jsem při repasi čerpadla na podzim měnil i hadičky, začínaly být popraskané. Ale to s tím nemusí souviset. Dával jsem tam nouzově před rokem nějaké šunty - vizte dále.
Před rokem to přicpávaní dosáhlo takových rozměrů, že jsem mezi orig. filtr a čerpadlo nainstaloval takový ten průhledný plastový, abych mohl sledovat průtok nafty do čerpadla a při příštím incidentu jsem viděl, jak se to celé chová. Prostě prudce klesne průtok nafty a motor se začne dusit. To vše při novém filtru. A při poslední výměně před měsícem jsem filtr opět otevřel a opět byl plný šupinek barvy. Tedy, ne doslova ucpaný jako prvně, ale byly tam pořád v hojné míře. Tentokrát jsem zkusil i profouknout vedení od čerpadla do nádrže a to se zdá zatím pomohlo.
Celé to před rokem začalo tak, že při jedné cestě auto z ničeho nic začalo zdechat - dusit se do chcípnutí. Připraven na podobné chování jsem vyměnil filtr a očekával, že vyřešeno. Omyl. Ke konci jsem popojížděl doslova po metrech. Hadice v motorovém prostoru byly průchozí. Tak jsem vyložil rodinu a jal se to řešit - chtěl jsem udělat bypass nádrže - hadičky do kanystru. Takže jsem v autodílech po cestě koupil materiál včetně toho zmíněného plastového filtru. Mimochodem, to byste nevěřili, jaký je to problém sehnat v dnešní době v autoservisu hadičky v metráži. Auto jsem připravil na tento bypass, ale nechal to ještě zapojené na nádrž a vyrazil k domovu. Bác ho, ani jednou mi to nezdechlo. Příště tedy napřed profouknu vedení.
Mimochodem, na Vysočině, na které často jezdím, je celkem veliká oblast, kde je krmítek poskrovnu. A když už nějaké je, tak je otevřené ve stylu páté sudé pondělí po státním svátku od 7:30 do 8:00, pokud je úplněk.
Venco - to období... Myslel jsem tím lití kdečeho do nádrže - rostlinné oleje, MEŘO, ... U běžné nafty to tak kritické nebylo, jen na podzim dát preventivně nový filtr. My busem jezdíme denně, takže například cca 2x ročně měním olej.