Ty Venco, já myslím, že to máš úplně v pořádku. Jak jsem tu stihl nakoukat, tak máš ještě starouše a navíc klasickej bus. Takže tam budeš mít standard 65A alternátor a jeden řemen přes všechno. Tam potom rozumím tomu, žes koupil řemen na pumpě cestou. Ty řemeny okolo 1m se nechají sehnat, ale u nových JX jsou dva řemeny a díky tomu jsou to děsní krátkouni. 630 a 600mm. A to se buď na benzínkách vůbec neválí a nebo je tam toho tak asi +- autobus jeden rozměr. Nejhorší na tom dvouřemenovým systému je, že se to komplikovaně šponuje. Ta první část klika-Wasserpumpa je jakoby pevná délka a vytažení/výrobní toleranci řemenu šteluješ jen tím, že máš řemenici se dvou půlek, k tomu asi 6 podložek a podle toho, kolik tam těch podložek dáš mezi, tak se ti upravuje obvodová délka té řemenice => šponuje/povoluje řemen. Jednak sraní jak s mladou paní, vo tom žádná, a pak taky je to fest náchylný na délku řemenu. Takže buď seženeš řemen 630 a nebo smolík. Teda ne, narveš tam i o centík kratší, když to podložíš extra mega hodně viz. můj příspěvek s přidanými pérovkami a nebo to snese tak max o 1cm delší s tím, že se tak tak nevyzuje, budeš pískat jak parní lokomotiva, ale nejspíš se to bude točit. A to je ten kámen úrazu, proč to byl trochu oříšek splašit a proč nám nevyšly první řemeny po přepočtu délek. Propstě to není tak jednoduchý jako na altíku, kde to prostě našponuješ víc nebo míň, centík sem, centík tam. Tam si dovedu představit i o dost delší řemen, že bys ten altík vyšponoval za úvrať šponováku, řádně dobejkoval kyvnej šroub a opatrně jel. Třeba i kvůli odlehčení obětovat dobíjení odpojením káblů od altíku, jen abys točil Wasserpumpu a honil vodu.
Ono čistě teoreticky by se na to moje dal namastit taky jeden řemen na velkou nouzi s tím, že bude kus vyosenej, ale to bylo ještě krajnější řešení, na které zkrátka nemuselo dojít. Stále lepší více podloženej kratší, jedoucí si svou poklidnou nevydřenou dráhu stále nedrncající po šroubech, než vyosenej zkříženej o kterém jsem vlastně ani neměl tucha, jakou by měl mít délku a musel bych to odhadovat tak nějak provázkem +- autobus. Ale ano, měl bych zase možnost využití více šponovacího rozsahu.
Tady obrázek z T3 Pedie, jak to reálně vypadá:
Příloha 2-Riemenkonfig.jpg je dlouhodobě nedostupná.
A tady pak snímek z katalogu dílů:

- 2-Riemenkonfig.jpg (20.04 KiB) Zobrazeno 2899 x
č.5 je základna druhé kladky
č.4 jsou poloviny kladky a č.21 jsou ty podložky, co se vkládají mezi, celé to poskládáš na základnu č.5 a přitáhneš 3x šroubkem M8 ke druhé kladce. Zkontroluješ napnutí řemene a dáš si případné repete s přidáním/ubráním podložky/podložek. Obrázek je lehce zavádějící, šrouby jsou originál imbus, což je taky děsně fajn na práci, jak se to žvejká. Jsou ale nacpané v takovém osazení, takže šestihrany tam nejdou. Zvažoval jsem to přerobit na Torxa, ale bráška byl rychlejší a nacpal mi tam 12-ti hran. Do toho pasuje jak původní imbus, tak k němu mám pod lavicí bit, kterej jde ovládat jak stranovým klíčem, tak očkem goly 10mm.