Pískal
Re: Pískal
Jo, taky jsem poměrně dlouho zvažoval, zda nekoupit KY a nepřipravit si ho v předstihu na zástavbu jako přeplňovaného. Pak jsem si ale řekl, že nebudu vymejšlet kosočtvercoviny a raději dám pořádně do pucu to JX. Krom určitých vrtošivých momentů, kdy si prostě řekne, že se mu ňák nechce, jezdí poměrně slušně i po těch 320+tisících a je to tam prostě originál. Tak co vymejšlet. Ale všeobecně mě to KY s turbem zajímá. Jak to plánuješ? KY s vačkou, čerpadlem a nastrojením z JX nebo tam budeš kutit ještě něco zvláštního?
Re: Pískal
Správně!puchyyla píše: úte 02. zář 2025 20:07:57 ... Pak jsem si ale řekl, že nebudu vymejšlet kosočtvercoviny a raději dám pořádně do pucu to JX ..... a je to tam prostě originál.
(Merline, měl by sis vzít příklad...)
Re: Pískal
Tak 1.7TD jsem už v autě měl. Šel jsem tehdy cestou nejmenšího odporu (rozuměj: levně), tedy do polomotoru jsem nezasahoval a pouze jsem ho nastrojil jako 1.6TD. Jezdilo to dobře... Teď už vím, že to mohlo jezdit ještě lépe, protože vyběhané čerpadlo a D vačka a tak. Ale z motoru se stala hrozná olejnička, tak šel do garáže. Nyní přišel čas ho oživit.
Plán je následující - kompletní generálka podle potřeby. Tedy hlava dolů, zkontrolovat kliku, výbrus válců a tak. Jak to nastrojit, to už je otázka. Samozřejmě turbo a čerpadlo. Mimochodem, taková zajímavost... Ten motor jsem už koupil osazený hlavou z 1.9(T)D, takže ani nevím, jaká je tam vlastně vačka (žádná hlava na 16/1.7 neměla víko na 3 šrouby).
Každopádně, pokud se to bude řešit takhle komplexně, tak rozhodně popřemýšlím o vačce z 1.6TD. A jako další, malý, nekorektní upgrade bych viděl plochý řemen nebo cokoliv pro lepší práci s řemenem.
Neoriginální motor volím hlavně proto, že to není auto na občasné projížďky, ale auto na každodenní ježdění. Těch pák kW, které přidá to 1.7 proti 1.6 se prostě hodí, i když s tou 1.6D se dá taky zvládnout dost.
Jít cestou 1.9TD se mi rozhodně nechce, 1.9TD nahradilo v předchozím autě tu 1.7TD a cítil jsem to jako krok zpět - ty 1.9 jsou prostě línější - nejdou tolik do otáček. Sice vyšší výkon, ale... 1.7TD mi tedy přijde jako ten nejlepší způsob, jak při zachování rozumné dobovosti, dosáhnout nejlepšího výkonu.
Plán je následující - kompletní generálka podle potřeby. Tedy hlava dolů, zkontrolovat kliku, výbrus válců a tak. Jak to nastrojit, to už je otázka. Samozřejmě turbo a čerpadlo. Mimochodem, taková zajímavost... Ten motor jsem už koupil osazený hlavou z 1.9(T)D, takže ani nevím, jaká je tam vlastně vačka (žádná hlava na 16/1.7 neměla víko na 3 šrouby).
Každopádně, pokud se to bude řešit takhle komplexně, tak rozhodně popřemýšlím o vačce z 1.6TD. A jako další, malý, nekorektní upgrade bych viděl plochý řemen nebo cokoliv pro lepší práci s řemenem.
Neoriginální motor volím hlavně proto, že to není auto na občasné projížďky, ale auto na každodenní ježdění. Těch pák kW, které přidá to 1.7 proti 1.6 se prostě hodí, i když s tou 1.6D se dá taky zvládnout dost.
Jít cestou 1.9TD se mi rozhodně nechce, 1.9TD nahradilo v předchozím autě tu 1.7TD a cítil jsem to jako krok zpět - ty 1.9 jsou prostě línější - nejdou tolik do otáček. Sice vyšší výkon, ale... 1.7TD mi tedy přijde jako ten nejlepší způsob, jak při zachování rozumné dobovosti, dosáhnout nejlepšího výkonu.
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
Re: Pískal
Ha, Venca si nedá pokoj... no tak tedy dobrá...
Když KY, tak oturbenou a s hlavou a písty TDi... tak jak to má Zdenda ze zplzně v Syncru... tomu se říká originál, ne tisíce produkovaný jak cvičky v Baťových závodech...
Ale ať to tu Mheppovi neplevelíme, vačku z TD to určitě chce a zároveň čerpadlo s fungujícím, ale jako že opravdu fungujícím přidavačem, bez toho je jakákoli diskuze dál bezpředmětná, to tam pak to turbo je jen na okrasu...
A když už jsem se tak rozepsal, já půjdu cestou TDi...už je v garáži na paletě, čerpadlo TD, jak to měl kdysi LukyT3. Není to úplně nejideálnější řešení, ale kdoví, třeba nakonec dojdu až k té elektrice, prej na tom zas tolik není, tak proč se čerta bát... vždyť je to jen 12Voltů....
Hlavně když to bude opět vrčet, pic, Merlin.
Když KY, tak oturbenou a s hlavou a písty TDi... tak jak to má Zdenda ze zplzně v Syncru... tomu se říká originál, ne tisíce produkovaný jak cvičky v Baťových závodech...
Ale ať to tu Mheppovi neplevelíme, vačku z TD to určitě chce a zároveň čerpadlo s fungujícím, ale jako že opravdu fungujícím přidavačem, bez toho je jakákoli diskuze dál bezpředmětná, to tam pak to turbo je jen na okrasu...
A když už jsem se tak rozepsal, já půjdu cestou TDi...už je v garáži na paletě, čerpadlo TD, jak to měl kdysi LukyT3. Není to úplně nejideálnější řešení, ale kdoví, třeba nakonec dojdu až k té elektrice, prej na tom zas tolik není, tak proč se čerta bát... vždyť je to jen 12Voltů....
Hlavně když to bude opět vrčet, pic, Merlin.
"Modrej" VW Transporter T3 Westfalia
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
ig: cg_performace_cz
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
ig: cg_performace_cz
Re: Pískal
No když už tam někdo cpe TDI, tak to potom teda fakt nechápu, proč tam nedá elektrický čerpadlo. To je totiž na TDI to nejlepší a hlavně to prostě jednoduše a bez problémů funguje.
- martin_100
- Příspěvky: 355
- Registrován: ned 25. říj 2015 0:19:48
- Bydliště: Rybnice
Re: Pískal
Ty už taky hodně pamatuješMerlin píše: stř 03. zář 2025 21:10:22 cestou TDi...už je v garáži na paletě, čerpadlo TD, jak to měl kdysi LukyT3.

Kdepa je těm klukům (Pit) poberounskejm konec....
T3 Lucinka
Re: Pískal
Chlapci, no taaak...
Udržme se.. velím návrat k Mheppově 1,7 TD. Na TDi není vůbec zajímavý to elektrický čerpadlo, ale písty a hlava.. Nu a LukyT3 byl na Branovwě předminulý rok nebo kdy jsem se tam s ním potkal.. A tím končím pozornost odpoutávající balast a zpátky k Piskalovi...
Ať to vrčí, Merlin.
Udržme se.. velím návrat k Mheppově 1,7 TD. Na TDi není vůbec zajímavý to elektrický čerpadlo, ale písty a hlava.. Nu a LukyT3 byl na Branovwě předminulý rok nebo kdy jsem se tam s ním potkal.. A tím končím pozornost odpoutávající balast a zpátky k Piskalovi...
Ať to vrčí, Merlin.
"Modrej" VW Transporter T3 Westfalia
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
ig: cg_performace_cz
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
ig: cg_performace_cz
Re: Pískal
Merlin: to jakože dát TDi hlavu na 1.7 blok? Písty bych pochopil, průměr je stejný, ale ta hlava... to mi hlava nebere.
mTDi jsem kdysi taky zvažoval, po vzoru PavlaTDi (možná ho taky pamatujete...), ale tehdy to byly příliš hluboké vody, na které jsem se neodvážil, a pak jsem přišel na to, jak by to celé bylo drahé - není to jen o motoru, chce to pak pořešit i brzdy a hlavně převodovku.
Jak to celé dopadne, to vlastně není ještě jisté. Ono se může ukázat, že ta 1.7 je už příliš vylítaná, tak skončím u JX. TD čerpadlo, včetně baňky, to je jasné. Myslím, že jsem vlastně nikdy neměl ten přidavač plně funkční. Tak nějak jsem nad tím dříve nepřemýšlel, protože mi stačilo, že to nějak uspokojivě jede. Teď chci, aby to jelo pořádně
Mám takový pocit, že jdu opačným směrem než Venca... Protože přemýšlím, že bych vyhrabal ten pětikvalt. Už pár let čeká na repas, má samosvor a jezdilo se s ním parádně. V autě ta převodovka byla s tou 1.7. Achjo...
A offtopic kecy si klidně užijte. Mně to vlastně nevadí.
mTDi jsem kdysi taky zvažoval, po vzoru PavlaTDi (možná ho taky pamatujete...), ale tehdy to byly příliš hluboké vody, na které jsem se neodvážil, a pak jsem přišel na to, jak by to celé bylo drahé - není to jen o motoru, chce to pak pořešit i brzdy a hlavně převodovku.
Jak to celé dopadne, to vlastně není ještě jisté. Ono se může ukázat, že ta 1.7 je už příliš vylítaná, tak skončím u JX. TD čerpadlo, včetně baňky, to je jasné. Myslím, že jsem vlastně nikdy neměl ten přidavač plně funkční. Tak nějak jsem nad tím dříve nepřemýšlel, protože mi stačilo, že to nějak uspokojivě jede. Teď chci, aby to jelo pořádně

Mám takový pocit, že jdu opačným směrem než Venca... Protože přemýšlím, že bych vyhrabal ten pětikvalt. Už pár let čeká na repas, má samosvor a jezdilo se s ním parádně. V autě ta převodovka byla s tou 1.7. Achjo...
A offtopic kecy si klidně užijte. Mně to vlastně nevadí.
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
Re: Pískal
Ahoj Mhepp!
Je to tak TDi hlavu na 1,7 motor... jde o to, že tím získáš z komůrkáče přímovstřikový motor. Svého času to řešil i Gekon ze Žižkova. Samo, že tam bude ještě kupa věcí na dodělání a předělání, ale s tím si myslím Zdenda hravě poradil. Čabuzáci, to je jinej level, tam se oměřujou odpojovače náprav před večeří, aby se na to pak po večeři vlítlo, jak jednou u ohně na Branově zaznělo...
Jojo, PavelTdi, to byla druhá cesta... mTDi čerpadlo z Ducata (tuším). A pak mTDi čerpadlo složený z TD a TDi jak to dělal Dave, jestli si dobře pamatuju jméno, tuším, že z Ústí nad Orlicí.
Převodovka a brzdy... to je samozřejmě další věc s tím spojená. Za mě asi důležitější převodovka, pokud člověk nepomejšlí na nějaký závodění, ale stačí mu se pohybovat s klidem okolo 110 km/h vejletnickým tempem. Brzdy pokud nebudeme uvažovat o tahání hausbótu jsou celkem vyhovující bych řekl.. i ten Katschberg není taková tragédie, když se jede rozumně. No a převodovka se samosvorem, zlatý grál... ani se nechci koukat kolik teď tak samosvor na e-bay může stát, když před lety to bylo okolo 800E...
No a jak říkám, jízdu s funkčním přidavačem jsem vlastně zažil teprve nedávno. Do té doby to nebylo kdo ví co. Auto "táhlo" tak nějak pořád stejně, žádná změna. Ale jakmile se udělalo čerpadlo včetně přidavače, posunulo to některé kopce o kvalt dál. Není to, že by Tě to zarvalo do sedačky, ale na cca 2000 ot/min je cítit náběh síly. Na rovině je to samozřejmě výraznější tam se ten motor pocitově opravdu začne roztáčet, do kopce se to spíš projevuje tím, že to nemá tak rychlou tendenci uvadat..
Ať to vrčí, Merlin
Je to tak TDi hlavu na 1,7 motor... jde o to, že tím získáš z komůrkáče přímovstřikový motor. Svého času to řešil i Gekon ze Žižkova. Samo, že tam bude ještě kupa věcí na dodělání a předělání, ale s tím si myslím Zdenda hravě poradil. Čabuzáci, to je jinej level, tam se oměřujou odpojovače náprav před večeří, aby se na to pak po večeři vlítlo, jak jednou u ohně na Branově zaznělo...
Jojo, PavelTdi, to byla druhá cesta... mTDi čerpadlo z Ducata (tuším). A pak mTDi čerpadlo složený z TD a TDi jak to dělal Dave, jestli si dobře pamatuju jméno, tuším, že z Ústí nad Orlicí.
Převodovka a brzdy... to je samozřejmě další věc s tím spojená. Za mě asi důležitější převodovka, pokud člověk nepomejšlí na nějaký závodění, ale stačí mu se pohybovat s klidem okolo 110 km/h vejletnickým tempem. Brzdy pokud nebudeme uvažovat o tahání hausbótu jsou celkem vyhovující bych řekl.. i ten Katschberg není taková tragédie, když se jede rozumně. No a převodovka se samosvorem, zlatý grál... ani se nechci koukat kolik teď tak samosvor na e-bay může stát, když před lety to bylo okolo 800E...
No a jak říkám, jízdu s funkčním přidavačem jsem vlastně zažil teprve nedávno. Do té doby to nebylo kdo ví co. Auto "táhlo" tak nějak pořád stejně, žádná změna. Ale jakmile se udělalo čerpadlo včetně přidavače, posunulo to některé kopce o kvalt dál. Není to, že by Tě to zarvalo do sedačky, ale na cca 2000 ot/min je cítit náběh síly. Na rovině je to samozřejmě výraznější tam se ten motor pocitově opravdu začne roztáčet, do kopce se to spíš projevuje tím, že to nemá tak rychlou tendenci uvadat..
Ať to vrčí, Merlin
"Modrej" VW Transporter T3 Westfalia
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
ig: cg_performace_cz
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
ig: cg_performace_cz
Re: Pískal
Co tím získám, to je mi celkem jasné. A výhody přímého vstřiku jsou taky celkem jasné, ale popravdě řečeno, toto jsou úpravy, které jsou za hranou toho, co jsem ochoten. V tomto se chci držet dobových řešení. Jedinou výjimkou bude ta hlava z 1.9(T)D, protože sehnat slušnou hlavu na KY je... drahé.
A samosvory. To je taková haluz. Mám totiž dva
Náš první nafťák, kastenwagen z Rakous byl právě se samosvorem. To je ten pětikvalt, který teď čeká na repas. A ten druhý, ten jsem získal náhodou. Kdo jste jezdili na Podmitrov, tak jistě víte, že je nedaleko Dolní Rožínka. A v Dolní Rožínce je vrakoviště. A před tím vrakovištěm stál dlouhá léta busík. Shnilý, sloužil jako popelnice a tak... Jednou, když jsem jel okolo, tak jsem neodolal a šel se na to auto poptat. Ještě ten den jsem si za směšnou cenu odvezl pilotní sedačky - ty, co mám v autě, rámy syncro zrcátek a hagusy na střechu. A domluvil jsem se, že si dojedu pro zbytek, tedy většinu multivan interiéru, otevírací okna doprostřed, motor a převodovku. Zbytek jsem vyzvedl v době konání podzimního Podmitrova, půjčil jsem si na věci vozík a s Kamilem jsme demontovali co se dalo. Převodovka i motor se později ukázaly jako úplně mrtvé, ale z převodovky zůstal právě ten samosvor. Busaři na Podmitrově, když viděli co si vezu, tak si rvali vlasy vzteky: „Kolem toho busa jezdím na Podmitrov dvakrát ročně! A nikdy mne nenapadlo se tam zastavit a zeptat! Já jsem ale blbej!“ (Jak je to stou holou hubou a líným neštěstím? Nebo tak nějak?)
A nejlepší na tom je, že když jsem prodal přebytky - hlavně ten motor a předchozí rozkládací lavici - tak jsem to, co mi zbylo, měl prakticky zadarmo.
Rámy na zrcátka, hagusy, pilotky a otevírací okýnka jsou instalovány na Pískalovi. Samosvor je v repasované Syncro převodovce a čeká na zbytek auta. Zbytek interiéru je zatím v garáži a půjde do Četníka. Jednou...
A samosvory. To je taková haluz. Mám totiž dva

A nejlepší na tom je, že když jsem prodal přebytky - hlavně ten motor a předchozí rozkládací lavici - tak jsem to, co mi zbylo, měl prakticky zadarmo.
Rámy na zrcátka, hagusy, pilotky a otevírací okýnka jsou instalovány na Pískalovi. Samosvor je v repasované Syncro převodovce a čeká na zbytek auta. Zbytek interiéru je zatím v garáži a půjde do Četníka. Jednou...
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...