Pískal

Odpovědět
Uživatelský avatar
puchyyla
Příspěvky: 611
Registrován: úte 12. dub 2022 11:25:51
Bydliště: Brno

Re: Pískal

Příspěvek od puchyyla »

Merlin píše: čtv 04. zář 2025 22:45:20 Chlapci, no taaak...
     Udržme se..
No mohli bychom si založit separé "pindárnu" o motorech, ale tam by chtělo asi toto přesunout či zkopírovat, ať to má návaznost ;) . To by možná chtělo akci moderátora, nevíte někdo o nějakým? :lol:
Merlin píše: čtv 04. zář 2025 22:45:20 Na TDi není vůbec zajímavý to elektrický čerpadlo, ale písty a hlava..
Ať to vrčí, Merlin.
Tak tady se teda opravdu neshodneme. Elektrický čerpadlo, resp. elektricky řízený čerpadlo, ať mě nepopotahujete za slovíčkaření, je právě to, co přímovstřik do malých motorů dostalo. Bez efektivního řízení v reálném čase je přímovstřik jen uklepaná ludra. Ještě k tomu pěkně jednohmotovej setrvák a převodovka musí být blahem bez sebe. Nakonec i to mechanický čerpadlo z komůrkáče, stavěný na tlaky okolo 150barů, se musí skvěle cítit s TDI vstřikama nastavenýma na 200+.
A to jako vůbec nezpochybňuju techniku TDI, naopak rotační TDI je podle mě velmi povedená záležitost. Jen prostě nerozumím tomu, proč když se někdo rozhodne vydat tou cestou, tak to řeší tak složitě, bastlením mechanickýho čerpadla. To je jako taková potíž natáhnout místo plynovýho lanka káblík a vepředu nabastlit elektrickej pedál? Vždyť elektroinstalací z TDI jsou dneska plný vrakoviště, jen si s tím trochu pohrát.
mhepp píše: pát 05. zář 2025 1:12:25 Merlin: to jakože dát TDi hlavu na 1.7 blok? Písty bych pochopil, průměr je stejný, ale ta hlava...
Já bych ty písty teda bez hlavy nepochopil. Co by tomu řekla komprese s komůrkou v hlavě a zároveň se spalovacím prostorem v pístu?
Merlin píše: pát 05. zář 2025 9:15:17 Je to tak TDi hlavu na 1,7 motor...
Počkej, počkej, když dám rovnou hlavu na rovný písty, něco mi tam chybí :shock: .
Jóóó tééén spalovací prostor! No jako né že by se tam nedal vyrobit, třeba silnější těsnění nebo tak něco. Ale zase proč dělat takový zvěrstva? Proč nechat hořet naftu na dně pístů, který na to nebyly stavěný?
mhepp píše: pát 05. zář 2025 10:22:52 Co tím získám, to je mi celkem jasné.
Předně bych si tipnul, že nespolehlivou hujdu :lol: .
mhepp píše: pát 05. zář 2025 10:22:52 Jedinou výjimkou bude ta hlava z 1.9(T)D
Hele čistě dotaz, nemají hlavy 1.9 hydroštely? Hraje to se spodkem KY?

No chlapci, když vás tady tak čtu, tak je mi těch motorů úplně líto. Bolí mě z toho vocas  :cry: .
Uživatelský avatar
martin_100
Příspěvky: 355
Registrován: ned 25. říj 2015 0:19:48
Bydliště: Rybnice

Re: Pískal

Příspěvek od martin_100 »

No strýčku oni si to kluci necucaj z ukazováčků. Za ty leta v komunitě potkali nesčetně stavitelů co různý křizence s úspěchem staví a provozujou.
Mezi busařema je dost lidi co rádi vyměnili originalitu za funkčnost.
T3 Lucinka
mhepp
Příspěvky: 185
Registrován: ned 30. srp 2015 0:38:38

Re: Pískal

Příspěvek od mhepp »

Puchy: já jsem se nedostal ve svých úvahách o kombinaci TDi na bloku KY moc daleko. Je to pro mne neprobádaná země. 1.7 má stejné vrtání jako 1.9, takže písty by mohly sedět. A ta hlava... Máš pravdu, že potřebuješ spalovací prostor. Ale v úvahách jsem se nedostal dál než za kompatibilitu mazacích kanálů a tak. Jde to? OK, víc je mi to fuk, jen jsem překvapený.

A co hydroštely? Vlastně nevím... Motor jsem koupil jako jedoucí, najel jsem s ním 150000km a... celou dobu jel. Hlavu jsem neměnil, jen jsem ji dvakrát sundal kvůli nataženým šroubům (poprvé jsem použil již použité, tak se po čase natáhly znovu, to jsem dal už nový).
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
Uživatelský avatar
puchyyla
Příspěvky: 611
Registrován: úte 12. dub 2022 11:25:51
Bydliště: Brno

Re: Pískal

Příspěvek od puchyyla »

martin_100 píše: pát 05. zář 2025 21:17:36 No strýčku oni si to kluci necucaj z ukazováčků. Za ty leta v komunitě potkali nesčetně stavitelů co různý křizence s úspěchem staví a provozujou.
Mezi busařema je dost lidi co rádi vyměnili originalitu za funkčnost.
Jo jenže to jsou taky stavby z dob, kdy v TDI lidi viděli složitost jaderný elektrárny a mělo to cenu páru ledvin náctiletý panny. Dnes, když koupíš celý TDI, a to fakt jako celý, že samo sebe k tobě dom doveze, za čtvrt nebo půl vejplaty, tak tyto strasstiplné cesty dost postrádají smysl. Zkrátka a dobře je jednodušší tam naplést co nejvíc věcí tak jak to má bejt. Navíc si tam pak můžeš dát i tempomat a nemusíš stát celý Rakousko nebo Německo na dálnici 3/4plynu :geek: . Jen se tu snažím odradit od zbytečné cesty napůl a nebo alespoň zjistit, co konkrétně k té cestě napůl lidi vede.
Jinak samozřejmě neříkám, že něco nejde. Za ta léta, co běhám po světě, jsem už dávno zjistil, že se občas najde nějakej blázen, kterej neví, že to nejde, a udělá to.
mhepp
Příspěvky: 185
Registrován: ned 30. srp 2015 0:38:38

Re: Pískal

Příspěvek od mhepp »

Hele, já TDi nechci. To mi sem nepleťte.

Jen mi přišly zajímavé ty možnosti postavit na KY bloku TDi. Jinak, Půčo, celkem s tebou souhlasím, v tomto směru nemá dnes cenu vymejšlet složitosti.
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
Uživatelský avatar
Merlin
Příspěvky: 877
Registrován: úte 12. kvě 2015 22:05:28
Bydliště: Žacléř

Re: Pískal

Příspěvek od Merlin »

Ahoj vespolek!
Tak začnu odkazem...viewtopic.php?t=381 A tam se lze dál rozvášňovat o možnostech. Jinak bych to celé shrnul jednoduše. Nikdo v tom neviděl jadernou elektrárnu ani před těmi deseti lety... šlo o jediný cíl, vyhnout se elektronice, která se mohla vysypat tenkrát, stejně jako teď a když se zajedete podívat na syncro sraz na konci měsíce, uvidíte že s těmi auty se jezdilo a stále jezdí tam, kde to může být potíž. Další z pohledů je také touha udělat si to po svém a trochu se odlišit... 1,7 TDi a Zdendy je toho příkladem. Asi to nedělal, jako nejjednodušší alternativu, ba naopak. S mechanickým odpojovačem je to zrovna tak... A tím se dostávám k poslednímu... zazněly tu tlaky, elektronický řízení apod... mTDi, jak se pro tyto stavby vžilo není TDi motor s čerpadlem TD. To je ta nejjednodušší alternativa, ale zdaleka ne nejideálnější, nejpokrokovější apod... mTDi je založeno na stavbě čerpadla s vysokotlakou částí z čerpadla TDi a ovládací částí z TD... A tím bych toto dále přesunul a rozvíjel v tématu z odkazu.. stačí dát hledat, Půčo, než se dovolávat moderátorů...
Na závěr, Mheppovi držím palce ať bus zas brzo zavrčí a zas dělá radost a když se s námi případně podělí o záludnosti technických řešení jeho stavby, dá se k tomu využít buď již existujícího tématu o AAZ a rozšířit ho, nebo založit nové 1,7 TD Haines repair manual How to do and how to do not...

Ať to vrčí, Merlin.
"Modrej" VW Transporter T3 Westfalia
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
ig: cg_performace_cz
Odpovědět