Repas bufíku Westfalia
Napsal: úte 21. úno 2023 19:27:22
Jak jsem již naznačil ve vlákně Repas lednice Westfalia, v těsné návaznosti na lednici jsem se pustil do dalšího sebemrskačského aktu a sice repase originál naftového bufíku.
Bufík sice stejně jako lednice tak nějak fungoval, ale přece jen po těch letech tam byl střípek pochybnotí a pak se úplně nedalo říct, že by vůbec nesmrděl a to jak uvnitř auta, tak venku z výfuku. Venku teda spíš viditelně čudil narozdíl od funglovky, co máme v dílně v práci.
Sejmutí bufíku z auta bylo vcelku snadné. Z bufíku je nutné odpojit přívodní vrapovanou hadici sání vzduchu, výfuk, přívodní hadičku nafty a dvě tlusté hadice rozvodu vzduchu z auta. Z naftového čerpadla u nádrže pak odpojit dva fastony a elektrosvazek uvolnit až k bufíku. Toto vše je venku pod autem. V autě je pak potřeba odpojit vnější elektroinstalaci od vnitřní. K tomu je nutné demontovat překližkový kryt (boudičku), na které sedí ve Westfálce nabíječka baterií. Vlastní nabíječku demontovat netřeba, kryt jde sundat i s ní. Pro sundání krytu je třeba povolit dva vraťáky M6 na příčce držící pant sedáku a na protější straně boudičky pak jeden vrut držící úhelníček k podlaze viz. foto: Po odklopení boudičky se zpřístupní konektory. Vše, co jde dolů, je potřeba vycvakat a nacpat "do chobotu". Po odpojení konektorů už jen stačí bufíka sundat z auta. Ač se na první pohled zdá, že by mělo stačit povolit silentbloky na držácích a měl by jít shodit, mě se to nepodařilo. Za mě tedy tvrdím, že minimálně jeden držák musí dolů.
Bufík sice stejně jako lednice tak nějak fungoval, ale přece jen po těch letech tam byl střípek pochybnotí a pak se úplně nedalo říct, že by vůbec nesmrděl a to jak uvnitř auta, tak venku z výfuku. Venku teda spíš viditelně čudil narozdíl od funglovky, co máme v dílně v práci.
Sejmutí bufíku z auta bylo vcelku snadné. Z bufíku je nutné odpojit přívodní vrapovanou hadici sání vzduchu, výfuk, přívodní hadičku nafty a dvě tlusté hadice rozvodu vzduchu z auta. Z naftového čerpadla u nádrže pak odpojit dva fastony a elektrosvazek uvolnit až k bufíku. Toto vše je venku pod autem. V autě je pak potřeba odpojit vnější elektroinstalaci od vnitřní. K tomu je nutné demontovat překližkový kryt (boudičku), na které sedí ve Westfálce nabíječka baterií. Vlastní nabíječku demontovat netřeba, kryt jde sundat i s ní. Pro sundání krytu je třeba povolit dva vraťáky M6 na příčce držící pant sedáku a na protější straně boudičky pak jeden vrut držící úhelníček k podlaze viz. foto: Po odklopení boudičky se zpřístupní konektory. Vše, co jde dolů, je potřeba vycvakat a nacpat "do chobotu". Po odpojení konektorů už jen stačí bufíka sundat z auta. Ač se na první pohled zdá, že by mělo stačit povolit silentbloky na držácích a měl by jít shodit, mě se to nepodařilo. Za mě tedy tvrdím, že minimálně jeden držák musí dolů.