Vencovo Červeňuch
Re: Vencovo Červeňuch
Mám šoupací okna na obou stranách a žádný zvuky neslyším. V létě jezdím i s otevřenýma a je to lepší, než přední stahovačky. Ale ve větších rychlostech (100km/h) stejně slyším je ševelení pneumatik. A vodotěsný jsou.
T3 syncro 1,9 mTDi
Re: Vencovo Červeňuch
Nic si z toho nedělej, u nás taky nejspíš nic takového nikdy nebude. Zřejmě jihomoravský standard. A teče tam tak nějak asi snad všude, že asi ani nemá cenu to vyjmenovávat. Kratší by byl výčet toho kudy netečevenca101 píše: pon 02. led 2023 11:23:20 Samá prngola na busa. To já asi mít nebudu a taky to tak vypadá. Jak sníh roztál, začíná mně zatíkat prostředním oknem za řidičem, ve spodním rohu je to rezavý, takže budu na jaře vyvařovat.

Jako první pomoc dostal žolda čepicu. Přes léto to budu muset nějak poléčit. Dost se toho děsím. Předpokládám, že jak do toho hrábnu, tak to bude nakonec sundat střechu, opravit to pod ní, nový okapničky, přilepit střechu...
Práce kopec, houby z ní vidět a na první pphled bude busík ještě víc maskáčovej než předtím

U nás si zase stěžuje panímáma. Děcka jsou zatím spoko, že s tím někam jedem, klidně by asi i běžely za busemvenca101 píše: pon 02. led 2023 11:23:20 Děcka si stěžovaly, že je v létě vzadu za jízdy vedro a že by rády pootevřely nějaké okno, tak proto to řeším...

- Přílohy
-
- 20230104_162053.jpg (418.9 KiB) Zobrazeno 4309 x
Re: Vencovo Červeňuch
Dík za reakci na šoupací okna, půjdu do toho a na jaře koupím tu repliku.
Přidávám pár momentek z léta, už aby se ojařilo

Přidávám pár momentek z léta, už aby se ojařilo



Re: Vencovo Červeňuch
Nechybělo mnoho a na jaře letošního roku mohl jít červenej z domu. Na zahraniční inzerci se totiž vyloupnul bus tak zajímavej, že už jsem uháněl souseda, ať půjčí plaťák a že pojedeme. Velice zajímací bus za směšný love, v původním stavu navrch s oldskůl firemníma popisema. Ale než týden utekl, bus byl fuč. "Srát na něj", řekl jsem si, stejně měl jen 5 křesel v papírech, sem se utěšoval. No a jelikož nám ta červená paprika pořád stála před barákem, tak jsem se z žalu nad ušlým frajer busem rozhodl investovat šílej pytel peněz do tý naší skořápky. Navíc rok se s rokem sešel, tak bylo potřeba jak jinak než před létem řádně rozjebat auto po dvorku. I když na duben byla plánovaná generálka převodovky, tu jsem sundal a odvezl podle plánu. No a tak jsem si řekl, že když bude auto 2 měsíce stát bez hnutí, tak což si takhle střihnout repas přední nápravy? Silentbloky vrzají jak kráva, v předním třmenu se nevrací jeden pístek a auto v zatáčkách šustí přesně tímto zvukem "šušušušušušu" (slabiky nutno číst strašně rychle po sobě), tak jsem si nenechal ujít tuto příležitost a zvednul tu hozenou rukavici.
Průběh prací sem budu dávat průběžně, jak pokračují. Zatím celá přední náprava sundaná, podvozek napatlanej a okyslý díly na pískování. Svářečkou bylo potřeba postrašit jednu vymletou díru pro vzpěru a konečně jsem si uvědomil, jak je to skvělé mít v dílně vlastní lis. To je taková svoboda pracování na starým klumpru, že to svět neviděl








Průběh prací sem budu dávat průběžně, jak pokračují. Zatím celá přední náprava sundaná, podvozek napatlanej a okyslý díly na pískování. Svářečkou bylo potřeba postrašit jednu vymletou díru pro vzpěru a konečně jsem si uvědomil, jak je to skvělé mít v dílně vlastní lis. To je taková svoboda pracování na starým klumpru, že to svět neviděl









Re: Vencovo Červeňuch
Hohooo....je to pán! Venca a jeho špalky, to jsem neviděl od času vyvařování valníčka. A chválím SPZ... to by na inspektorátu koukali, co že to tam chceš na tu plechovou tabulku.
Tak držím palce, ať to zas brzo vrčí, Merlin.
Tak držím palce, ať to zas brzo vrčí, Merlin.
"Modrej" VW Transporter T3 Westfalia
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
Re: Vencovo Červeňuch
Repas přední nápravy jsem si střihnul už jednou tuším v roce 2013, tehdy jsem součástky brousil dráťákem na flexe. Tu dobu už mám za sebou, dneska jsem nechal tryskat, ale povrchovku natírám štětcem a Alkytonem jako tehdy, teď se díly suší na šňůře ve stodole.
Dál jsem začal lisovat čepy, super je, že přípraveček na rozlisování ponorkovejch těhlic na chlup sedí na rozměr pro nalisování T3 čepu, jsem rád, když se taký předmět stane multifunkčním
No a na konec dnešního příspěvku už se konečně dostávám z fáze demontáže a odhnojení do fáze montáže. Už mně visí řízení a nadále dokompletovávám střípky skládačky. Nakonec jsem se rozhodl pro tlumiče KYB, pružiny Lesjöfors, čepy a silentbloky, který šly od Lemförder, kotouče Ate a třmeny Brembo. Zbylé silentbloky jsem nakonec i kvůli ceně zvolil gumový od Febi, na polyuretanový Powerflexy musím založit sporožiro, protože to není normální co za to chtěj. No a za další desetiletku už třeba budu vrzat na filajových silentblokách jako sedlák




Dál jsem začal lisovat čepy, super je, že přípraveček na rozlisování ponorkovejch těhlic na chlup sedí na rozměr pro nalisování T3 čepu, jsem rád, když se taký předmět stane multifunkčním

No a na konec dnešního příspěvku už se konečně dostávám z fáze demontáže a odhnojení do fáze montáže. Už mně visí řízení a nadále dokompletovávám střípky skládačky. Nakonec jsem se rozhodl pro tlumiče KYB, pružiny Lesjöfors, čepy a silentbloky, který šly od Lemförder, kotouče Ate a třmeny Brembo. Zbylé silentbloky jsem nakonec i kvůli ceně zvolil gumový od Febi, na polyuretanový Powerflexy musím založit sporožiro, protože to není normální co za to chtěj. No a za další desetiletku už třeba budu vrzat na filajových silentblokách jako sedlák





Re: Vencovo Červeňuch
Ahoj Venco!
No už se těším až mi o tom budeš vyprávět osobně... Pěkná práce, jen doufám vzhledem k propojenosti závad na naších busech, že Modrej si bude povrzávat tak jak si do teď povrzával a tohle harakiri mě ještě bude chvilku míjet...
Ať to jde pěkně od ruky, Merlin.
PS: A abych je tak neplkal, natřel jsem dnes prngolu na busa karbolkou...
No už se těším až mi o tom budeš vyprávět osobně... Pěkná práce, jen doufám vzhledem k propojenosti závad na naších busech, že Modrej si bude povrzávat tak jak si do teď povrzával a tohle harakiri mě ještě bude chvilku míjet...
Ať to jde pěkně od ruky, Merlin.
PS: A abych je tak neplkal, natřel jsem dnes prngolu na busa karbolkou...
"Modrej" VW Transporter T3 Westfalia
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
Re: Vencovo Červeňuch
Ano, jsou to pořád ty stejný a stále nepostradatelnou součástí garážovýho vybavení. Taky si nějaký pořiď, až došmrdláš prngolu térem, tak se ti budou hodit na takové to domácí repasování náprav, taky tě to nemine

Trochu jsem se posunul, mám nalisováno, 2x natřeno, tak se dostávám do fáze montáže.






Re: Vencovo Červeňuch
Jihomoravská prosluněná neděle vyzývala k práci na přední nápravě. Naivně jsem si myslel, že naházet na auto přední brzdy, odvzdušnit, udělat od oka geometrii a postavit auto na "přední" je práce na dopoledne... No končil jsem upocenej v sedum večer, automechaničina je holt těžká řehole, já bych si touto činností nevydělal ani na slanou vodu.
Dalším střípkem do skládačky je převodovka. Loni jsem řešil, že holej 1.6D si s pětikvaltem 3H moc nerozumí a byl z toho značně rozmrzelý. Řešil jsem, jakou převodovku do auta koupit a padly i myšlenky o přechodu na 4 kvalt. Nakonec se nade mnou slitoval nestor českých převodovkářů a dostal jsem nabídku, co se neodmítá. Tímto mu mockrát děkuju, moc si toho vážím. Nyní mám svou původní 3H převodovku po generálce se zastavěným převodem pro 5 kvalt z holého dieslu. Jsem hrozně zvědavej, jak to pojede. Zatím jsem převodovku hodil na ponk a dodělal vzpěru pro držák pomocnýho spojkovýho válečku, ta mně chyběla. No a mám připraveno na zabudování do káry.








Dalším střípkem do skládačky je převodovka. Loni jsem řešil, že holej 1.6D si s pětikvaltem 3H moc nerozumí a byl z toho značně rozmrzelý. Řešil jsem, jakou převodovku do auta koupit a padly i myšlenky o přechodu na 4 kvalt. Nakonec se nade mnou slitoval nestor českých převodovkářů a dostal jsem nabídku, co se neodmítá. Tímto mu mockrát děkuju, moc si toho vážím. Nyní mám svou původní 3H převodovku po generálce se zastavěným převodem pro 5 kvalt z holého dieslu. Jsem hrozně zvědavej, jak to pojede. Zatím jsem převodovku hodil na ponk a dodělal vzpěru pro držák pomocnýho spojkovýho válečku, ta mně chyběla. No a mám připraveno na zabudování do káry.








Zprovoznění busa po repasi
Po dokončení repase přední nápravy bylo potřeba udělat geometrii. Přes týden se podařilo do auta nahodit převodovku a zapojit, povedlo se aji vyměnit celej vzduchovej filtr - bastl z TéDéčka za originál vzduchovou bednu i se sáním na holej diesel - opět jedna kapitola z celoživotního projektu návratu busa do originálu. Auto jsem zprovoznil, projel a čekal na pátek na termín geometrie. Přijel jsem na geometrii, dostal mazáckou pochvalu za krásně hejblavou nápravu a seštelovali jsme odklony a sbíhavost.
Po cestě zpět jsem prověřil výkon převodovky do kopce viz video, je to úplně jiná liga, nyní vyběhnu do 12% stoupání na trojáka bez podřazování jako sedlák. Proces GO převodovky se povedl na jedna s hvězdou, bodejť by ne, když byla u nestora převodovkářů až v daleké Ostravě. Moje převodovka 3H tedy prošla přerodem na převodovku s rozložením převodů podle kódu 8K (pětikvalt pro 1.6D).
ALE. Jako vždy se musím něco nového nehezkého o busovi dozvědět. Po GO převodovky vymizely zemědělské vůle na řazení, inu rozhodl jsem se seštelovat řadící kulisu podle manuálu. Lehnu pod auto a zjistím, že celou dobu co mám busa - cca 15 let - jezdím se čtyřkvaltovou kulisou. Tak to je bomba, řazení bylo vždycky na hovno, ale tak nějak jsem si zvyknul a myslel jsem, že je to vlastnost. S kulisou jsem nemusel nikdy nic dělat, tak ani nevím, že mám čtyřkvaltovou. Nyní bych to chtěl dát do pořádku, proto bych se rád zeptal, jakou kulisu pro holý 1.6D mám shánět? Existují 2 varianty s nízkým a vysokým tunelem, která tam patří? No a dále řadící tyče je pro pětikvalt jiná jen ta přední a zadní může zůstat?










Po cestě zpět jsem prověřil výkon převodovky do kopce viz video, je to úplně jiná liga, nyní vyběhnu do 12% stoupání na trojáka bez podřazování jako sedlák. Proces GO převodovky se povedl na jedna s hvězdou, bodejť by ne, když byla u nestora převodovkářů až v daleké Ostravě. Moje převodovka 3H tedy prošla přerodem na převodovku s rozložením převodů podle kódu 8K (pětikvalt pro 1.6D).
ALE. Jako vždy se musím něco nového nehezkého o busovi dozvědět. Po GO převodovky vymizely zemědělské vůle na řazení, inu rozhodl jsem se seštelovat řadící kulisu podle manuálu. Lehnu pod auto a zjistím, že celou dobu co mám busa - cca 15 let - jezdím se čtyřkvaltovou kulisou. Tak to je bomba, řazení bylo vždycky na hovno, ale tak nějak jsem si zvyknul a myslel jsem, že je to vlastnost. S kulisou jsem nemusel nikdy nic dělat, tak ani nevím, že mám čtyřkvaltovou. Nyní bych to chtěl dát do pořádku, proto bych se rád zeptal, jakou kulisu pro holý 1.6D mám shánět? Existují 2 varianty s nízkým a vysokým tunelem, která tam patří? No a dále řadící tyče je pro pětikvalt jiná jen ta přední a zadní může zůstat?









