Půčovic Žolík
Re: Půčovic Žolík
A abych taky zase něco malinko vylepšil na motoru, tak jsem se ještě jal vyměnit vertikální chobot sání. Ten původní sice ještě vykazoval celistvost, ale žádná hitparáda to teda nebyla. Jeden takovej pomatenec od Bodamského jezera vyrábí náhražky. Není to zrovna láce, ale má to udělaný fakt hezky. Jediné, co bych tomu vytknul, tak je to narozdíl od původního chobotu prakticky neohebné a rozhodně to tam nejde nacpat zdola. Shora je to zase do sloupku moc tlustý, tak je to trochu rasovina tam narvat. Nicméně podařilo se.
Původní chobot:
- martin_100
- Příspěvky: 318
- Registrován: ned 25. říj 2015 0:19:48
- Bydliště: Rybnice
Re: Půčovic Žolík
Nejsou naaaahodou rozdílný šoupačky? Jsou s krátkou a dlouhou klikou tak jestli aji v oknech nejni rozdíl? 

T3 Lucinka
Re: Půčovic Žolík
To samo jsou, ale rozdíl oken je 104 a 108cm. To mi nesedí, já mam okno "spatně" ani ne o 2cm.
Re: Půčovic Žolík
Nesedící okno mi nedá spát. Na foto, které jsem si blejsknul, jsem přečetl na pytlíku kód "J40063". Podle toho kódu jsem na stránkách jk justkampers.com, což je natištěné na okně, našel, že se jedná o těsnění šoupacího okna do šoupacích dveří pro ročníky ´79-´92 a také se výborně hodí jako těsnění středního okna naproti šoupačkám.
VW má na všechna těsnění různá objednací čísla. Soudím tedy, že nebudou rozměrově stejná. Když si představím, že stejná guma má krásně sednout na "staré" okno 108cm dlouhé a zároveň na "nové" okno dlouhé 104cm, tak mi to přijde přinejměnším nepravděpodobné, aby se tam těch 8cm někde ztratilo nebo přibylo. Nicméně 4x odprčenej roh 1,5cm daleko od kastle by k tomu 8cm rozdílu docela pasoval.
Prodejce zatím komunikuje. Sice odpověděli pouze dotazem na VIN a rok výroby káry, ale uvidíme. Třeba mile překvapí. a vytasí se s nějakou lépe padnoucí gumou. Ne, že bych si zrovna chtěl výměnu okna zopáknout, ale je to tak jak to je a nechat to tak nehodlám. Byť bych si měl koupit nějakou lepčí gumu sám.
VW má na všechna těsnění různá objednací čísla. Soudím tedy, že nebudou rozměrově stejná. Když si představím, že stejná guma má krásně sednout na "staré" okno 108cm dlouhé a zároveň na "nové" okno dlouhé 104cm, tak mi to přijde přinejměnším nepravděpodobné, aby se tam těch 8cm někde ztratilo nebo přibylo. Nicméně 4x odprčenej roh 1,5cm daleko od kastle by k tomu 8cm rozdílu docela pasoval.
Prodejce zatím komunikuje. Sice odpověděli pouze dotazem na VIN a rok výroby káry, ale uvidíme. Třeba mile překvapí. a vytasí se s nějakou lépe padnoucí gumou. Ne, že bych si zrovna chtěl výměnu okna zopáknout, ale je to tak jak to je a nechat to tak nehodlám. Byť bych si měl koupit nějakou lepčí gumu sám.
Re: Půčovic Žolík
No to je teda nemilé. Šoustačky máš určitě ty novější? A kdes okno kupoval, u justkampers.com? Asi bych to řešil stejně jako ty, prvně bych oslovil prodejce co on na to a pak bych laboroval s těsněním, pokud je okno správné.
Prodejci občas prodávají nějaké díly pod jinými kódy než mají správně být. Naposledy se mně stalo u bus-scheune.de při koupě gum tyčky stabilizátoru. Koupil jsem gumy na starší model podle katalog. čísla, ale dorazily gumy na novější stabilizátor. Napsal jsem prodejci včetně všech údajů, fotek, výstřižků z Etky apod. a řekl jen, že jsem první, kdo si stěžuje a že můžu objednávku vrátit. Tak jsem objednávku vrátil a dostal zpět částku pouze za díly, za poštovný už ne. Přitom za poštovný z kšeftu ke mně si účtovali 24€, doprava ode mě k nim stála 10€. To znamená, že jsem za jejich chybu zaplatil nějakých 8 stovek, to už nasere. No a co myslíš, opravili si chybu na stránkách? No samozřejmě, že neopravili a silentbloky prodávají špatně dál, proto jsem si řekl, že bus-scheune.de už nikdy více.
Prodejci občas prodávají nějaké díly pod jinými kódy než mají správně být. Naposledy se mně stalo u bus-scheune.de při koupě gum tyčky stabilizátoru. Koupil jsem gumy na starší model podle katalog. čísla, ale dorazily gumy na novější stabilizátor. Napsal jsem prodejci včetně všech údajů, fotek, výstřižků z Etky apod. a řekl jen, že jsem první, kdo si stěžuje a že můžu objednávku vrátit. Tak jsem objednávku vrátil a dostal zpět částku pouze za díly, za poštovný už ne. Přitom za poštovný z kšeftu ke mně si účtovali 24€, doprava ode mě k nim stála 10€. To znamená, že jsem za jejich chybu zaplatil nějakých 8 stovek, to už nasere. No a co myslíš, opravili si chybu na stránkách? No samozřejmě, že neopravili a silentbloky prodávají špatně dál, proto jsem si řekl, že bus-scheune.de už nikdy více.
- martin_100
- Příspěvky: 318
- Registrován: ned 25. říj 2015 0:19:48
- Bydliště: Rybnice
Re: Půčovic Žolík
Jo, důkaz místo slipů (nebo jak se to správně píševenca101 píše: stř 02. srp 2023 11:21:47 Šoustačky máš určitě ty novější? A kdes okno kupoval, u justkampers.com?

Čímž mě napadá, měl-li by někdo navíc krátkou kliku, beru jí.
Koupil jsem na Hoffmann-Speedster. Podle obrázků mi tam to okno přišlo trochu hezčí provedené než na jiných e-shopech, konkrétně třeba u tebou inzerovaných žabojedů SERIAL-Kombi. Tam na obrázku provedení té západky na mě působí vyloženě "nechcitózně":

Nicméně na Hoffmann-Speedster sice obrázky vypadají hezky, západka je pouze lepená a není šroubovaná skrz sklo, což považuji z hlediska bezpečnosti za lepší, ovšem ve výsledku přišel stejně Tureckej pološit (možná celošit, ještě jsem ho totiž nepřeměřil a neporovnal s rozměrem, který by to mělo mít...) a má západku prošroubovanou skrz okno, což je ve výsledku stejně asi buřt, nebo je to celý takový vachratý, že si vůbec nedělám iluze o bezpečnosti. Jsem si téměř jist, že kdybych za něj jen tak rukama na smyk na placato zabral co to dá, ta západka vyskočí. Rukou si sáhnu dovnitř a otevřu si celý dveře. Tiše, hladce, ladně jako srnka (dělám si prdel, moje dveře tiše nejdou

Přeeeeesněěěěě. Měl s tim zaject třeba do Brna za nějakým vocasem s novým žolíkem a jako "služebně starší" rybízovi vysvětlit, že to nutně potřebuje. Pak by ho zkasíroval a byl by na svýmmartin_100 píše: stř 02. srp 2023 11:50:29 Hmm to bych se na to vyprdnul a prodal je tady někomu s ovějšim autem.

Re: Půčovic Žolík
Hoj vespolek, prodejce chtěl oměřit rozměry dodaného okna. Údajně má být 1043,5mm x 419mm. To asi sedí, dost těžko se to měří přesně na autě. Nedalo mi to a přeměřil jsem původního Bonoplexa a ten má 1052mm x 428mm.
Ten rozdíl mě lehce znejistěl. Nejsem si jist, zda to lepší guma vyřeší.
Ten rozdíl mě lehce znejistěl. Nejsem si jist, zda to lepší guma vyřeší.
Re: Půčovic Žolík
Ahoj Půčo!
To teda koukám... Klika byla první věc, co mě praštila do očí. Nu, za mě smířit se s odesláním zpět a zkusit sehnat jiný kus, nejlépe s doporučením od někoho kdo použil...zahraniční fóra aj. Ten rozdíl je podle mě velký a gumou se nedožene. Nu a na to otevírání nenechavci skrz okno lze uplatnit ještě jedna finta... dáš do šoupaček okno, co má být proti nim. Otevírá se odzadu dopředu, ale furt je to jen spíš zbrždění než kdovíjaká ochrana před otevřením...
Skleníkům zdar, Merlin.
To teda koukám... Klika byla první věc, co mě praštila do očí. Nu, za mě smířit se s odesláním zpět a zkusit sehnat jiný kus, nejlépe s doporučením od někoho kdo použil...zahraniční fóra aj. Ten rozdíl je podle mě velký a gumou se nedožene. Nu a na to otevírání nenechavci skrz okno lze uplatnit ještě jedna finta... dáš do šoupaček okno, co má být proti nim. Otevírá se odzadu dopředu, ale furt je to jen spíš zbrždění než kdovíjaká ochrana před otevřením...
Skleníkům zdar, Merlin.
"Modrej" VW Transporter T3 Westfalia
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
Re: Půčovic Žolík
Ahoj,
s tím oknem obráceně by to moc nefungovalo. Okno je totiž přesazený předním oknem přes zadní a mezi je těsnící břit se sametkou. Kdybys to dal obráceně, za jízdy by ti voda lezla přímo do té sametky a posléze až do auta.
Jinak co jsem sondoval, tak jiné okno moc sehnat nejde. Co jsem sondoval, tak všichni, ač mají obrázky všelijaké, mají tahle stejná Turecká okna.
Jinak prodejce napsal, že mám zkusit okno dát do staré gumy. Na to kvůli dovolené zatím nedošlo. Před jsem to nechtěl rozdrbávat a po zatím nějak nebyl čas.
Před dovolenou jsem se vrhl na provizorní opravu utřepanýho držáku šusplechu motoru. Podložil jsem to nějakým zbytkem nerez plechu, který jsem ustříhl trochu statnější než původní a prošil to vzájemně trhacíma nýtama.
A protože to šlo až moc hladce, tak jsem si sebemrskačsky ještě před odjezdem musel něco řádně rozjebat a proto jsem se pustil do zaladění zadních repráků, který byly ve skříňce totálně naprasený a už dlouho mi pily krev. Původní vlastník se za každou cenu snažil do skříňky nacpat 130mm repro, který jsou ale větší než prostor na skříňce. Nicméně tak dlouho prasil, přiřezával repráky, kudlal skříňku, až nakonec naprasil. K tomu všemu to byly low-costový kšunty, zkrátka všechno špatně. Jak blbě to vypadalo jsem si sice vyfotil, ale nějak se mi to teď nedaří najít. Představu té krásy si myslím ale lze udělat i podle těch krásně vykutaných děr.
No skříňku jsem vyhodil z auta a vykudlaný díry jsem zalepil nějakými DTD zbytky, co jsem vyhrabal. Po zaschnutí lepidla jsem vykroužil nové díry na 100mm repro a DTD vložky včetně původních děr na šroubky nahrubo zatmelil a zalakoval. Nové repro jsem osadil tak nějak kompromisně, aby co možná nejvíce zakryly vyspravenou část a byly +- nějak na středu plochy. No a protože i s takovou blbostí jsem se drbal bůhví jak dlouho, čas se nachýlil a bylo třeba razit na dovču. Nasadil jsem tedy repro a skříňku nahodil do auta. Kosmetické maskování původních děr a bedničky za repro si budou muset ještě chvíli počkat. Dovolená nepočká.
Provizorní oprava šusplechu: Původní vykudlané díry na repro:
s tím oknem obráceně by to moc nefungovalo. Okno je totiž přesazený předním oknem přes zadní a mezi je těsnící břit se sametkou. Kdybys to dal obráceně, za jízdy by ti voda lezla přímo do té sametky a posléze až do auta.
Jinak co jsem sondoval, tak jiné okno moc sehnat nejde. Co jsem sondoval, tak všichni, ač mají obrázky všelijaké, mají tahle stejná Turecká okna.
Jinak prodejce napsal, že mám zkusit okno dát do staré gumy. Na to kvůli dovolené zatím nedošlo. Před jsem to nechtěl rozdrbávat a po zatím nějak nebyl čas.
Před dovolenou jsem se vrhl na provizorní opravu utřepanýho držáku šusplechu motoru. Podložil jsem to nějakým zbytkem nerez plechu, který jsem ustříhl trochu statnější než původní a prošil to vzájemně trhacíma nýtama.
A protože to šlo až moc hladce, tak jsem si sebemrskačsky ještě před odjezdem musel něco řádně rozjebat a proto jsem se pustil do zaladění zadních repráků, který byly ve skříňce totálně naprasený a už dlouho mi pily krev. Původní vlastník se za každou cenu snažil do skříňky nacpat 130mm repro, který jsou ale větší než prostor na skříňce. Nicméně tak dlouho prasil, přiřezával repráky, kudlal skříňku, až nakonec naprasil. K tomu všemu to byly low-costový kšunty, zkrátka všechno špatně. Jak blbě to vypadalo jsem si sice vyfotil, ale nějak se mi to teď nedaří najít. Představu té krásy si myslím ale lze udělat i podle těch krásně vykutaných děr.
No skříňku jsem vyhodil z auta a vykudlaný díry jsem zalepil nějakými DTD zbytky, co jsem vyhrabal. Po zaschnutí lepidla jsem vykroužil nové díry na 100mm repro a DTD vložky včetně původních děr na šroubky nahrubo zatmelil a zalakoval. Nové repro jsem osadil tak nějak kompromisně, aby co možná nejvíce zakryly vyspravenou část a byly +- nějak na středu plochy. No a protože i s takovou blbostí jsem se drbal bůhví jak dlouho, čas se nachýlil a bylo třeba razit na dovču. Nasadil jsem tedy repro a skříňku nahodil do auta. Kosmetické maskování původních děr a bedničky za repro si budou muset ještě chvíli počkat. Dovolená nepočká.
Provizorní oprava šusplechu: Původní vykudlané díry na repro: