Rok se nám s dalšíma dvěma sešel a tak přišla ta méně veselá část v životě provozovatele starejch vraků - potřeba se ukázat na STK. Abych si tuto ne zrovna milou povinnost trochu zpříjemnil, když už mě to stálo den dovolené, spojil jsem to s návštěvou kamaráda motocyglového spolutuláka v Týně nad Vltavou s tím, že dle situace to případně potáhnu dále na jih lehce kouknout na rodinu.
Termín byl z jedné strany ohraničen platností stávající technické, z druhé leností a následně nějakým moribundusem, co na mě sedl o týden dříve. Co čert nechtěl, vyšlo to na pátek 1. prosince a přesně den předem, když jsem se přesouval pro Žoldu na chatu, začalo kydat. Donucen okolnostmi jsem tedy nakonec se Žoldou podstoupil křest solankou. V pátek cestou tam jsem si na vysočině blejsknul jeden lehkej transportéří zimní výjev, který se z dnešního pohledu po vývoji všech těch víkendových událostí jeví až směšně nicotný, ale lepší fotku nemám, tak aspoň něco

.

- IMG_20231201_092748.jpg (202.92 KiB) Zobrazeno 2534 x
Každopídně do "Tejna" jsem dojel na tu bídu úplně perfektně za něco přes 3 hodiny, což myslím vzhledem k okolnostem je dost dobrej čas. Na emisích mě zjebali jak sysla, že jsem si ještě nevyřídil veteránskou testaci, aby to nemuseli měřit. Tady případně ocením rady a doporučení těch, co s tím již
zkušenost mají. Na STK to už kupodivu šlo úplně hladce. Přední náprava dokonce na třasadlech byla počastována výrazem "jako nová". Brzdy to taky nějak zmákly i když zadek byl s lehkým počátečním zaváháním naměřen až
napodruhé.
S vlhkou nálepkou na další 2 járy jsem z STK vyrazil ke kámošovi na druhej břeh Vltavy a najednou cítím ukrutnej smrad spálenýho plastu. V zápětí následuje zlá kontrolka s baterkou. Hodil jsem to na bok na autobusovou zastávku, zdechnul a šel očuchávat. Podle množství smradu vpředu u řidiče jsem prvně podezříval vnitřní elektrorozvody. Očuchal jsem dobíjecí relé a baterku pod sedačkou a elektrobox, ale nikde nic zvláštního. Uvnitř to bylo tak nějak všude a moc nešlo zjistit, odkud to jde. Vylezl jsem teda ven do toho marastu a tam to smrdělo snad ještě víc a smrad mě tak nějak táhl dozadu do dvírek pod značkou. Po otevření bylo jasno. K zlikvidovaným klínovým řemenům si dělám druhou čárku a tentokrát již poučen, pokračuji do skříňky pro náhradní.
S řemenem v ruce, uklidněn, že ho skutečně mám, volám kámošovi, co se mi stalo, že se mi to nechce dělat v tom marastu a jestli mě pustí někam pod střechu. Že jo a že
mě tam pro sicher i odtáhne na laně. Vzhledem k tomu, že jsem čerstvě vyjel, auto bylo prakticky studený a znamenalo to asi půl kilometru, lano s díky odmítám s tím, že to dojedu. To v tej kose samozřejmě nebyl problém a řemen byl v suchu a teple nahozen za pár minut. Jinak ten smrad se po autě šířil proto, že mi mistr na emisích nezavřel dekl motoru a jen ho tam tak ledabyle položil. S řemeny mám tedy stav takový, že první Continental se odporoučel po cca 3000km, druhý značky Rubena to vzdal po 4900km. Na řemenicích se žádný
bordel být nezdá, lícují se +- zdá též. Když rupne ten hlavní řemen, tak zbylá sestava vodní pumpy a altíku se točí zlehka, bez sebemenších problémů. Nevím, co těm řemenům vadí, ale stále nehážu flintu do žita. První Contík byl fakt šit, co byl totálně zpuchřelej, byť byl vcelku mlád. Aktuálně zemřelá Rubena zase nebyla automobilová, byla to průmyslová klasika jako nouzovka z Agrozetu, kterou jsem tam pouze z lenosti ponechal. Aktuálně tedy nasazen SKF VKMV. Uvidíme, jak se pochlapí.

- IMG_20231201_152035.jpg (205.84 KiB) Zobrazeno 2534 x
Po návštěvě kamaráda jsem zamířil na jih, kde jsem ukrutně zapadl sněhem. Tak tak jsem se průjezdem zákazem přes stavbu dálnice D3 a postupným objížděním, pro neschopnost další jízdy odstavených, kamionů dostal dom k rodičům. To tam bylo teprve něco mezi 30-50cm sněhu. Bráška mi pomohl nahodit novou turbínu. Zvláštní, že ač původní
byla v květnu dole, stejně demontáž znamenala slušnou onanii a urvání dvou šroubů turba na vejfuckových svodech. Dle očekávání byla stará turbína zblitá od oleje až běda. Co bylo potěšující, že nebyla zblitá vstupní strana vejfucku. Minimálně gufera výfukových ventilů se dala z podezření na
slintání vyloučit. Turbínu jsme nahodili, bráška mi trochu povyspravil vejfuck a v sobotu odpoledne jsem vyrazil zpět k domovu. Po startu z vejfucku ještě trochu zamodřilo, ale to se dalo čekat, když jsem viděl ty zaolejovaný útroby. Cestou dom už relativně brzo padla tma, takže další čmoudy vidět nebyly. Každopídně když jsem se po nějakém drobném projetí a zahřátí a výskytu lépe očištěného povrchu silnice (tou dobou tam už totiž leželo toho bílýho srance něco mezi půl metrem a metrem) odvážil tomu dát napít, přišlo lehké zklamání. Plnící tlak se absolutně nezměnil. Stále tlačím na čínských (tedy +- autobus) 0,3 baru. Je tam úplně némlich to stejný, co s tím starým turbem. Tím myslím mohu zcela vyloučit vadu turba a asi i vcelku vyloučit chybu v nastavení VG na turbu. Nicméně pro sicher ještě předpokládám pokusně odstavit trubičku do ovlávání VG až bude trochu rozumně a půjde pod to auto zalézt. Pak asi budu pokračovat demontáží a kontrolou hadice sání a následně
přetlakového ventilu. Nejsnáz by asi bylo to zkusit celé nafouknout a oposlouchat, ale tak nějak mě moc nenapadá jak to udělat jednoduše. Na druhou stranu si říkám, že by to sakra mělo být slyšet i za jízdy, že to tam někde syčí. Když to vezmu matematicky, tak by tam mělo při 3000 ot/min. a
předpokládané tlakové ztrátě 0,3 baru docházet ke ztrátě 12 l/s, což fakt není málo. To mě zase naopak vede k úvaze, že to nikde neuchází, ale prostě se to turbo neroztáčí. Jako že by to chtělo hledat chybu na čerpadle nebo vstřikách. Tam mi zase neštimuje to, že čerpadlo je po repasi. Vstřiky sice nikdo neviděl ani neměřil ale jede to fakt moc hezky, hladce, nekulhá, nehulí. Nemáte s tím někdo zkušenost?
Jinak cesta dom byla celkově dost výživa. Neprůjezdnost silnic, kterou jsem bedlivě průběžně sledoval na dopravní mapě, mě nakonec natlačila na jižní trasu přes Dačice, Mor. Budějovice a Ivančice. Za Budíškovicema jsem při objíždění protijedoucího, co se nehodlal příliš uhnout, spadl kolem z
asfaltu a sežrala mě škarpa. Bylo to naštěstí v téměř nulové rychlosti, tak ten skluz do neselý metr hluboké škarpy nenapáchal zdá se nic. Jediné, na co mám podezření, že padl klakson. Moc si totiž nevybavuji, kde je umístěn, ale každopádně po návštěvě té škapry netroubí

. Fotku, jak jsem se tam zapíchnul nemám, protože jednak byla tma jak v pytli a pak u mě bleskurychle zastavila tuze milá a hodná
paní s pánem, kteří mě umluvili, ať se s nimi svezu pro traktor do Vescí, které byly na dohled. Pán s traktorem z Vescí mě potáhl za kouli a bylo vyřešeno. Celé od sklouznutí do vytažení to netrvalo ani 20 minut. Na focení tam zkrátka nebyl prostor. A už vůbec ne na trochu kloudnou noční fotku. Pán s traktorem po mě ani nic nechtěl, v podstatě mi po odpojení lana ujel, jen po mě křikl, že nic nechce, že to mám nechat. Každopádně všem zůčastněným (vyjma toho tajtrlíka, co mě tam nahnal

) patří velký dík. Zahřálo mě u
srdce, že lidi ještě umí být fajn. Na nefunkční klakson jsem přišel hned záhy, když jsme si s traktorem na rozloučenou zablikali a zatroubili, teda já jen provedl pokus o zatroubení

.
Dále se cestou už nic zvláštního nedělo, V MB jsem chytnul mlíkařskej náklaďák, tak jsem se ho po negativní zkušenosti se škarpou držel jak hovno košile a nechal si jím razit cestu.
Nad Polánkou mě opustil, tak jsem si musel dál poradit sám. Do Ivančic jsem serpentýny nějak sešoural, horší to bylo s výjezdem z Ivančic, kde byla nablejskaná ledovka. Snažil jsem se trochu držet rychlost, což se mi asi ve 2/3 kopce vymstilo tím, že mě téměř předběhla prdel. Naštěstí se mi zdařilo zůstat na silnici a nic okolo nejelo. Horší bylo se potom zpět rozjet. Pěkných pár minut jsem se tam probrušoval ledem na asfalt a šoural po centimetrech. Serpentýny do Neslovic už naštěstí byly trochu posypaný a tak s nima nebyl problém. Zbytek do Brna už byla úplná pohoda.
V neděli odpoledne jsem pak vyrazil vyměnit káry na chatu. Cestou jsem při výjezdu z Lipůvky potkal doproti někoho s T3, který mě řádně problikal. Protože ale moc nečumím, ani jsem nestihl pořádně na pozdrav odpovědět a tak nějak matně si vybavuji i barvu. Bylo to ale myslím khaki nebo prostě něco
tmavýho

. Takže kdyby někdo z vás, dodatečně blikám a dokonce i troubím byť mi to netroubí

.
A takhle nějak Žolda v té škorpě dopadl.

- IMG_20231203_134944.jpg (264.32 KiB) Zobrazeno 2534 x