Půčovic Žolík

Odpovědět
puchyyla
Příspěvky: 548
Registrován: úte 12. dub 2022 11:25:51
Bydliště: Brno

Re: Půčovic Žolík

Příspěvek od puchyyla »

Poměrně v zápětí následovalo repete servisního výletu do jč. Očekávání se potvrdilo, olej skutečně unikal guferem pomocné hřídele. Ač se potvrdilo, že bylo dáno nové, zkrátka nesedlo. Zde tedy jednoznačně musím doporučit nepoužívat teflonová gufera! Nové gufero Victor Reinz s pružinkou zachránilo situaci a po nahození rozvodů zpět žolík opět zavrčel, tentokrát již bez hanby.
Protože léčení člo rychle a hladce, zbyla troha času a žolík tedy zároveň vyfasoval nový termostat a proplachovací vodní náplň, nový drát do hlavního svazku na zadní mlhovky + radši 2 dráty pro strýčka příhodu a PA trubičku na budík tlaku sání.
V průběhu instalace na mě po sejmutí přední masky doslova vypadlo sklo z levého světla - poléčeno konstrukčním lepidlem. Zároveň jsem si všiml, že pravé světlo je napojeno z levého volně pohozeným drátem přes svorky zlodějky. po bližším ohledání zhruba na úrovni středu chladiče přehnilý vodič k pravému tlumenému světlu - vodič vyměněm a prasopropoj zlikvidován.
Budík v podstatě jen potvrdil předchozí tušení a provizorní měření, že turbo ani za prase nepřeleze 0,4 baru, zkusmo jsem začal laborovat s bandaskou na turbu. Zázrak se však nekonal a plnící tlak šel šroubkem v podstatě pouze snížit nebo zachovat čím dál stejný. To asi jen tak abych neměl příliš radost z předchozích úspěchů :-)
Při příležitosti hrabání se zespodu u turba zjištěno lehké osoplení turba olejem, který viditelně vlhne z orezlé přívodní trubky. Trubku nemám, tak s tím mnoho nenadělám, píšu si další položku k bandasce...
No a aby nebylo těch horších zpráv málo, tak jsem pro jistotu ještě zjistil, že se urvaly všechny tři, při minulé návštěvě nové, silentbloky výfuku. No nic neděle, nikde poblíž, kde je otevřeno, nejsou skladem. Ty dva levé moc nemají kam upadnout a pravý prohnán středem 9-kou vrtákem a decentně stažen 8-kou šroubkem a připisuji na seznam další položku. Zdá se, že provizorní řešení funguje, poslední odvzdušnění a dolití vody, kontrola a dolití oleje, owapkování hanby ze zadních vrat a se západem slunce razíme dom. Vyjma toho, že šlo snad o největší safari, co jsem v ČR zažil, cesta proběhla hladce a po příjezdu dom, světe div se, zadní vrata čisťoučká.
Uživatelský avatar
martin_100
Příspěvky: 318
Registrován: ned 25. říj 2015 0:19:48
Bydliště: Rybnice

Re: Půčovic Žolík

Příspěvek od martin_100 »

Koukni k Merlinovi na Modrýho. Origo silenty jsou blbý. Pokud netrváš na originálním stavu tak to předělej viz vzor. ;)

Jinak s prpvrtanym silentem sem taky něco najezdil.
T3 Lucinka
puchyyla
Příspěvky: 548
Registrován: úte 12. dub 2022 11:25:51
Bydliště: Brno

Re: Půčovic Žolík

Příspěvek od puchyyla »

Dík za tip, každopádně okouknu. Prozatím jsem zkusil koupit ten zesílenej čtvercatej silentblok a vyhodím domontáž katíku, která je těžká jako..., no prostě dost. Stejně mi napařili výpalné 10t za euro vůbec nic, přestože to mělo v papírech euro 1, čímž pádem nevidím žádný jiný důvod k dalšímu setrvání té hnusné těžké rezavé bandasky s cihlou uvnitř krom ceny trubky, která tu bandasku nahradí. Věřím, že vyhozením katíku celé to uložení bude dostávat na prdel výrazně méně a uvidíme, co to bude dál dělat.
Uživatelský avatar
Merlin
Příspěvky: 826
Registrován: úte 12. kvě 2015 22:05:28
Bydliště: Žacléř

Re: Půčovic Žolík

Příspěvek od Merlin »

Ahoj Pučo!
Silentbloky na vejfuku jsou fakt na draka. I s lehkým nekatikovym vejfukem se to rve a navíc hrozí ulomení toho pravého držáku...jeden z důvodu proč Sobinaci prodávají zesílený držák. Ale jak psal Martin, pokud netrvas na originalitě, já jsem nadmíru spokojen. Co se týče toho turba, nemusí to být jen bandaskou na turbu, ale i porušenou membránou na plastovým vehementu na sání. A druhá moznost je přidavač na čerpadle. Poměrně často na jx nebeha jak by měl, nepřidá Ti to naftu a tudis to ani neprodukuje správný objem výfukových plynů a to turbo se neroztoci tolik, kolik by mělo. Za jízdy by měl být vidět znatelný posun tyčky, co vede z banky na čerpadle k páce na čerpadle. Nu a ten plastovej vehement na sání se dá lehce sundat a prohlídnout, jestli je membrána celistvá, případně trochu s citem přitáhnout středovým šroubem...

Ať to vrčí, Merlin.
PS: Omluva za diakritiku, píšu z telefonu...
"Modrej" VW Transporter T3 Westfalia
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
puchyyla
Příspěvky: 548
Registrován: úte 12. dub 2022 11:25:51
Bydliště: Brno

Re: Půčovic Žolík

Příspěvek od puchyyla »

Ahoj,
a je možné tu tvou úpravu vidět někde tady na fóru nebo nutno zajet okouknout osobně? :-) S turbem je mi to jasné, tedy předpokládám že tím plastovým vehementem máš na mysli bezpečnostní přetlakový ventil na parohách sání. Pokud ano, tak ten jsem se snažil prověřit. Předpokládám, že pokud by foukal, tak by syčel a to nesyčí, syčák jeden. Vezmu-li to totiž čistě teoreticky, tak při objemu 1,6l a 4000 otáčkách jde o 3200l/min. To při tlaku, kterej tak nějak postrádám (asi 0,3bar), dělá 960l/min, tedy 16l/s, což by sakra mělo být slyšet. Z toho soudím, že se to může ztrácet leda do výfuku, kam to samozřejmě tak či onak patří. I když já bych byl samozřejmě radši, kdyby to tam prošlo krz motor.
Bandaska na čerpadle byla předmětem prověření při repasi čerpadla. Je hubotěsná (na jazyku visí klidně v řádu minut) a i na neutrál asi o 1cm popoleze, když se tomu dá trochu napít. Za jízdy se vcelku viditelně hejbe. Navíc mi to moc nesedí na ten projev. Tipuju, že kdyby byla mrtvá bandaska na čerpadle, že by nenastávala na tom tlaku taková náhlá smrt, že by to spíše postupně vadlo. Mě se to vcelku hbitě nadechne do těch asi 0,35 (těžko říct přesně, zas tak dobrej měřák to není a stabilizaci nemá žádnou, tak se trochu klepe) bajvočko při polovičních otáčkách motoru (ty úplně těžko soudit, protože mám v budíkách jen velké hodiny) a pak to prostě zůstane v zásadě stagnovat a za tu další polovinu šroubování motoru to tak možná leda doždímu na těch 0,4, ale to už je prostě totální krev, nejlépe ještě z kopce. Zkrátka se mi to celé tváří na unavenou pružinu v bandasce obtoku. A tomu nahrává i fakt, že tím stavěcím šroubem to dokážu leda zhoršit - odlehčím-li pružinu (snížím jí předpětí).
Ale třeba se mýlím a budu se ještě divit, která zlověc mě to zkouší školit :-)
Uživatelský avatar
martin_100
Příspěvky: 318
Registrován: ned 25. říj 2015 0:19:48
Bydliště: Rybnice

Re: Půčovic Žolík

Příspěvek od martin_100 »

Zde hle :shock:
http://www.busforum.cz/viewtopic.php?f=7&t=673


Ty máš katík? To jsem nikdy neviděl. Jak to na t3 vypadá?
T3 Lucinka
puchyyla
Příspěvky: 548
Registrován: úte 12. dub 2022 11:25:51
Bydliště: Brno

Re: Půčovic Žolík

Příspěvek od puchyyla »

Hnusně to vypadá, jak jinak :-D Až půjdu kolem žoldy, bliknu foto a příležitostně sem hodím.
Díkes za link na vejfuck, já to nějak sleposlepě nenašel. Vypadá to jednoduše a funkčně.
puchyyla
Příspěvky: 548
Registrován: úte 12. dub 2022 11:25:51
Bydliště: Brno

Re: Půčovic Žolík

Příspěvek od puchyyla »

No a něco na posunutí dále.
Po návratu s poléčeným krvácením jsem střelhbitě objednal položky ze seznamu a pustil se do přístrojovky. Tu jsem rozebral a vyčistil včetně všech spínačů a přepínačů. Po zpětné montáži se mi již nerozsvítila kontrolka dálkových světel. Tedy lehké repete a přebudováno z žárovky na modrou LED. Po té troše věnované lásky mi též začala fungovat kotrolka ruční brzdy (a hladiny brzdovky) a naopak přestaly fungovat dvě žárovičky podsvícení - obratem vyměněny za nové.
Zároveň jsem opravil uvolněnou obruč volantu. Dle návodu z nějakého nácíčkovského T4 fóra jsem pěnu zespodu decentně navrtal a pod tlakem napral černým MS-polymerovým lepidlem. Výsledek hodnotím tak známkou 2. Obruč přilepena, tuhost správná, nic není vidět, ale zespodu jsou cítit ty vývrty. Na přímý dotek je MS-poly lepkavější a lehce tvrdší než původní volantová pěna. Je to tam zkrtáka trochu cítit. Ale oproti protáčející se obruči je to 100 a 1. Dobře, tak abych nebyl příliš tvrdej, přehodnocuji na 1- :-)
Dále jsem si při vyplachování chladící soustavy všiml, že nejspíše nefunguje kontrola hladiny vody v expanzce. Čidlo jsem sice vcelku rychle zavrhl, ovšem stejně se mi nelíbil hnědý šlem pokrývající celou bandasku. Tedy jsem začal tím, že jsem obě bandasky vypreparoval a poctivě vyčistil. Nicméně jak jsem čekal, odšlemení nepomohlo. Postupné vyšetřování mě zavedlo až k dodnes podezřelému relé č.42. Narychlo jsem sehnal pouze druhovýrobu relé č.43, které jsem se kdesi dopátral jako nahrazující za 42. No nepomohlo, s "podezřelým" relé 42 funguje správně teploměr, ale nefunguje hladina. S novým aftermarket 43 fungovala skvěle hladina, ale nefungoval teploměr. Respektive relé teploměr posouvalo tak asi o 2/3 stupnice níže, tedy stáááááááále nic a když se začala rafika zvedat, tak při dosažení konce prvního buřtíku se již zapl ventilátor. Dodnes relé stále v podezření a čekám na dodávku origi 42 z dojčlandu. Díky vyčištění šlemu a po ověření těsnosti nalití nové kapaliny přestal být problém s okometrickou kontrolou, tak prostě sem tam zajdu na stav číhnout.
K tomu všemu jsem stihl nějaké další nejnutnější opravy elektroinstalace, zejména zásuvky 12V a podsvícení ovládání topení a přišel den (týden) "D" (o v o l e n á). Na poště jsem vyzvedl olejovou trubku k turbu, avšak namontáž už tak nějak nevyšel čas. Nu což pro jistotu jsem přibalil dvě litrovky oleje a vercajk a trubku i s celým žolíkem pěkně poprosil, aby "nezlobili". Kupodivu se veškeré krámy, které nabalila naše mamina do žoldy s přehledem vešly i s těma krámama, co jsem tam měl už já a v pozdním pondělním odpoledni jsme odlepili destičky od kotoučů a pakny od bubnů.
Děcka si mezitím rozmyslely, že nejedeme do Legolandu do Günzburgu, ale do Mirakula do Milovic (teda museli jsme jim slíbit, že Legoland vezmeme pravej v Billundu asi letecky někdy jindy :-)). Při pohledu do mapy mi padlo oko na parkoviště u jezera v Sadské, kam jsme zcela bez problémů dorazili výletním tempem částečně po šoustkách asi v 10 v noci. Tak to bychom měli. Pár bebíček tam někde je, ale celkově to tak nějak funguje. Hlavně, že jsme na dovolené!
Přílohy
20220726_073222.jpg
20220726_073222.jpg (411.88 KiB) Zobrazeno 2226 x
20220725_224716.jpg
20220725_224716.jpg (161.11 KiB) Zobrazeno 2226 x
Uživatelský avatar
Merlin
Příspěvky: 826
Registrován: úte 12. kvě 2015 22:05:28
Bydliště: Žacléř

Re: Půčovic Žolík

Příspěvek od Merlin »

Ahoj Půčo!
Super, gratulace k výletu a ať si ho jen užíváte..
Každopádně jsi to vše vyčerpávajíce popsal, tak to opravdu vypadá na tu bandasku na turbu...

Táák hezky užívejte, Merlin.
"Modrej" VW Transporter T3 Westfalia
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
Uživatelský avatar
venca101
Příspěvky: 211
Registrován: pon 25. led 2016 15:24:21
Bydliště: jižní Morava

Re: Půčovic Žolík

Příspěvek od venca101 »

Pokud ještě právě jste na dovolený, tak přeju nejen šťastné dosažení cíle, ale i bezproblémový návrat. Po dovolený sem pak můžeš hodit nějakej report z cesty a fotky, jakože cestopis. Taky něco málo sesmolím, až proberu fotky...
Odpovědět